Ajatuksena on ollut jo pitkään värkkäillä mahdollisesti itse moderni "pirttipöytä"-ryhmä. Siis yksinkertaiset täyspuupenkit ilman turhia koukeroita ja puukantinen metallijalkainen pöytä, jonka jalat eivät tule kulmissa polvien tielle - sanotaanko sitä sitten T- tai H-jalaksi? Liimapuulevystä siis, pöydän kansi jotain kovapuuta.
Metallijalka on mielikuvissani sellainen tukeva putkirunkoinen perusjalka, jota muistelen ainakin kouluissa ja vastaavissa joskus käytetyn. Päädyissä siis pystyputket tulee alas keskeltä ja yhtyvät lattiaa vasten tulevaan vaakaputkeen, niin että penkille pääsee päädystäkin istumaan näppärästi. Mieluusti saisi olla kohtuuhintainen käytetty runko, jonka tarvittaessa vaikka maalaisin.
Olen kierrellyt huonekaluliikkeitä, kierrätysmyymälöitä ja vastaavia, mutta en ole moista jalkaa/pöytää löytänyt. Yhdestä uusien kalusteiden kaupasta löysin huonolaatuisen, mutta ehkä melko sopivan - pelkkä runko oli tietysti tilaustavaraa ja hinta kallis eikä edes juuri koko pöytää halvempi.
Onko tuollaisia vanhoja putkijalkoja (enää?) edes olemassa, vai olenko kuvitellut omiani? Mistä moisen voisi löytää?
Pöydän putkirunko?
Anonyymi
1
159
Vastaukset
- Anonyymi
Hitsaustaitoinen poikaystävä tuollaisen sinulle jo piankin tekisi. Tosin voit löytää valmiinkin vaikka Tori.fi:stä, joku firma saattaa uusia kalustoaan ja sieltä hyvällä tuurilla löytyy valmis pöytä johon halutessasi voit pöytälevyn ruuvata millaisen haluat. Tosin hintaa sille voi tulla sillekin melkoisesti ja työtä tulee. Onhan sinulla kakikki työkalut ja paikka, missä saat roskitta vapaasti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657