Hei tytöt, oletteko tulleet ajatelleeksi,
- minkä arvoista laukkua kuljetatte mukananne?
- mitä siitä seuraisi, jos laukkunne katoaisi?
Itse jouduin kohtaamaan asian, kun annoin ryöstää olkalaukkuni lomamatkalla.
Opettavainen kokemus, vaikken vieläkään tainnut riittävästi ottaa opikseni.;)
Naisten laukut
15
1278
Vastaukset
- Kakku
Eipä sitä paljon ole tullut pohdittua. Kamalaa, jos se katoaisi, koska sisältö on yleensä aika arvokas. Laukkuni ei sinänsä ole mikään kallis merkkilaukku, mutta sisällä on yleensä aina puhelin, lukulasit (älyttömän kalliit),lompsa, jossa kaikki ajokortista pankkikorttiin käteiset.Niin ja tietysti avaimet, sekä koti- että auton. Vaikkei ryöstäjä pankkikortilla mitään konkeloita pystyisi tekemäänkään, tulisi kaiken tuon hankkiminen kalliiksi. Hui! Pidänkin tästä lähin siitä kaksin käsin kiinni.
- Pirre*
mitä menetit, oliko luottokortteja, passi, "khässiä" tuhat euroa ja kallis krokotiilinnahkainen laukku :)..?
taisi olla ystävien yhteystiedot, puhelinnumerot ja osoitteet, jopa syntymäpäivät. (Ihan kaikilla ei ole sähköpostiosoitetta.)
Kalenterien (sekä kännykkä että paperiversiot) mukana hävisivät tiedot yksityisistä sovituista asioista. Tulihan lisää vapaa-aikaa.;)
Monien typerien sattumusten summana (oma vika) laukkuni sattui olemaan "paremmin varustettu" kuin yleensä koskaan - myös käteisen osalta.
- mekatron
OPTIMISTINEN.
Muuten kyllä hyve sinänsä.Olet 100 %:sesti oikeassa.
Tapahtunut on oman hyväuskoisuuteni syytä. En ollut yhtään varuillani, koska oli hyvä lomafiilis ja halusin uskoa ettei mitään uhkia olisi lähimaillakaan.
Vähän hävettää oma tyhmyys, mutta voisihan sama tapahtua vaikka kotipihalla.
Olihan meillä onneakin matkassa: ihmisille ei käynyt kuinkaan. Asian jälkiselvittelyyn liittyi myös monia mielenkiintoisia kuvioita. Opin uusia asioita sekä itsestäni ja ympäröivästä maailmasta.- mekatron
optimisti-orvokki kirjoitti:
Olet 100 %:sesti oikeassa.
Tapahtunut on oman hyväuskoisuuteni syytä. En ollut yhtään varuillani, koska oli hyvä lomafiilis ja halusin uskoa ettei mitään uhkia olisi lähimaillakaan.
Vähän hävettää oma tyhmyys, mutta voisihan sama tapahtua vaikka kotipihalla.
Olihan meillä onneakin matkassa: ihmisille ei käynyt kuinkaan. Asian jälkiselvittelyyn liittyi myös monia mielenkiintoisia kuvioita. Opin uusia asioita sekä itsestäni ja ympäröivästä maailmasta.Mihinkään ei enää voi luottaa.
Jopa täällä kirkonkylän laitamilla kulkevat huumehörhöt varastelemassa autoja ja muuta "tarpeellista".
Pessimisti pitää olla ainakin jonkin verran!
- mekatron
Tämähän oli tytöille, anteeksi todella kovasti!!
- Pirre*
miehilläkin laukkuja, salkku esim. ta reppu huolettomasta toisella olkapäällä...
:)) - mekatron
Pirre* kirjoitti:
miehilläkin laukkuja, salkku esim. ta reppu huolettomasta toisella olkapäällä...
:))on se kuuluisa kassinsa.
Jossainhan ne meidänkin tavarat on kuljetettava.
Tappelihan se Sillanpään Jarikin sen käsilaukkunsa kanssa ja löi oikein kait lujaakin sen aikaista "tyttökaveriaan", että mäiskis vaan!
- Angiina
Minulla on jokaiseen käsilaukkuuni läheinen suhde. En voisi kuvitella lähteväni ovesta ulos ilman jonkinlaista väskyä. Sisältö ei ole tärkeä, eikä edes välttämätön. Käsilaukku on minulle jonkinlainen turvallisuuden symboli. Väskyn kun puristaa lujasti kainaloonsa, pysyy paha maailma hiukan kauempana. Näin on ainakin täällä meidän kulmilla, jossa autoilijoiden pyhä velvollisuus on koettaa vahingoittaa niin montaa jalankulkijaa päivässä, kuin vain inhimillisesti on mahdollista. Kyllä siinä katua ylittäessä tulee käsilaukkua ikävä.
- Ansku
tunne tuli mulle voimakkaana, kun tulipalon jälkeen en omistanut yhtään käsilaukkua, en liioin sentin senttiä rahaakaan ja tilipäivä oli viikon päästä.
Kyynelet silmissä käännyin miniän puoleen, että en voi lähteä ilman laukkua vakuutusyhtiöön.
Miniältä sain tyhjän käsilaukun lainaksi. - tallessa
Ansku kirjoitti:
tunne tuli mulle voimakkaana, kun tulipalon jälkeen en omistanut yhtään käsilaukkua, en liioin sentin senttiä rahaakaan ja tilipäivä oli viikon päästä.
Kyynelet silmissä käännyin miniän puoleen, että en voi lähteä ilman laukkua vakuutusyhtiöön.
Miniältä sain tyhjän käsilaukun lainaksi.Mulla noita väskyjä roikkuu vaatehuoneen naulassa useita.En vaan ole sitä tyyppiä että kantasin yhtään mukana,jos ei ole ihan pakko ja se pakko on sillon kun joitain tärkeitä papereita pitää ottaa mukaan.Tuppaa vaan potuttaan kun nykyisissä vaatteissa ei ole kunnon taskuja,on vaan paikka näkstyykille,eikä oikein muuta varten.
- kummajainen
Olenkohan joku kummajainen kun en omista käsilaukkua.
Kännykkä, pankkikortti ja avaimet kulkevat taskussa.
Mulla on sellaisia vaatteita joista löytyy taskut.
En ole leninki-ihminen... jos leninkiin milloin joudun pukeutumaan, sujautan omaisuuteni miehen taskuun.
Mulla ei ole myöskään rannekelloa.
Mistään en silti ole koskaan myöhästynyt.
Työssä käyvä virkanainen olen ja pärjännyt tänne asti ilman käsilaukkua.... tosin pieni kaupunkireppu kyllä löytyy tiukan paikan tullen.- Angiina
No, naisten kummajaiskisassa eivät ainakaan käsilaukku ja rannekello kuulu yhteen. Minullakaan ei ole ilmoisna ikänä ollut kelloa ranteessa, jos ei paljon muuallakaan. Hätätilanteessa, joita tosin on harvoin, kannan mukanani herätyskelloa. Muistan joskus punastellen istuneeni bussissa, kun kello ressukka on alkanut piipittää pommin lailla.
Kuulun myös niihin harvalukuisiin suomalaisiin, joilla ei ole kännykkää. Ja kun minulla ei ole omaa pankkitiliäkään, niin tässä aloin itsekin ihmetellä, mitä käsilaukussa kanniskelen. Katsotaanpas nyt... Väskystä löytyy vihreä henkilökortti (asun kummallisessa ulkomaan kaupungissa), kampa ja hiuslakka (meikäläisen tapauksessa näistä saa olla onnellinen), huulikiilto, pieni kukkaro ja luottokortti (ei oma).
- TR.maalariN
erottamaton, ystäväni käsilaukun, kanssa.
Olen joskus saanut lahjaksi, sellaisen mustan italialaisen, vähän kassimallisen, käsilaukun.
Laukku on juuri sen kokoinen, että sinne mahtuu kaikki oleellinen... sellainen jokanaisen selviytymispakkaus, tilanteessa kuin tilanteessa;))
Paha tapani on se, että säilytän passiani laukun sivutaskussa. Kun passi on aina mukana, on mielikuvissaan näennäinen mahdollisuus, lähteä lähes mihin tahansa.
Tulisi muuten suuri vahinko, jos tuo kassini pihistettäisiin. Huh, ajatus hirvittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927