Tuliaisvinkkejä Japaniin

matka

Olen lähdössä Japaniin. Minulla on siellä ystäväperhe johon kuuluu äiti, isä, 15 v ja 10 v pojat, ikäiseni tyttö eli 17 v. ja mummot 68 v ja 93 v. Haluaisin viedä tälle perheelle jotain tuliaisia Suomesta sillä majoitun heidän perheeseensä. Haluaisin tietenkin viedä heille jotain suomalaista... Olisiko teillä ideoita mitä voisin viedä?

4

2155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mik

Japanilaiseen kulttuuriin kuuluu ehdottomasti tuliaisten vieminen. Ainakin muutama vuosi sitten kaikki käsintehty tai sinne päin tuntui olevan arvossaan. Tyypillistä suomalaista voisi olla Aarikka, Iittala, Arabia yms. Japanilaiset pitävät myös kirjoista, joten joku Suomesta tai vaikka suomalaisesta luonnosta kertova valokuvakirja voisi olla hyvä. Suomessa julkaistaa todella upeita luontokuvakirjoja, joita ulkomailla arvostetaan paremmin kuin kotimaassa. Joulupukki on Japanissa kova sana ja vaikka Kunnaksen joulupukkikirja voisi purra 10-vuotiaaseen.

En tiedä, millaista budjettia ajattelit lahjoihin, mutta Japanissa usein arvostetaan montaa pientä lahjaa enemmän kuin kenties yhtä isoa. Eli harkitsisin myös, josko ostaisin jokaiselle jotain pientä.

• Matkaopas

Kun aikoinani työskentelin matkaoppaana, huomasin että japanilaiset ovat varsin hullaantuneita muumeihin. Vie siis vaikka muumimukit tai postimerkkivihko nuorisolle niin kyllä tykätään. Aikuisille veisin vaikka suomalaista musiikkia (Sibelius) yhden CD:llisen ja mukaan laittaisin kauniita valokuvia suomesta.

• hachidori

Sopoys on arvossaan Japanissa, joten Muumit tunnettuina todellakin toimivat. Kannattanee ottaa tuliaisten lisaksi jotain Suomesta kertovaa naytettavaksi ihmisille. Valokuvia, salmiakkia (maisteltavaksi ja koti-ikavaan), ehka kartta...

Tanoshindene!

• Laraski48

Hei!
        Huomasin että mainitsit, että olet ollut Japanissa matkaoppaana.
        Olen itse kiinnostunut matkaoppaaksi pääsemisestä Japaniin.
        Tosin on minulla vielä koulua jäljellä, mutta sen jälkeen.
        Kuinka vanha oppaan pitää olla? Kuulin että se olisi 23? Olen itse 18-vuotias.
        Mitä kaikkea matkaoppaalta vaaditaan?
        Ja jos opiskelen matkaoppaaksi, voinko valita maan missä toimin matkaoppaana vai valitaanko se minun puolestani?
        Jos se valitaan, pystynkö mitenkään vaikuttamaan siihen?
        Ja pystynkö työskentelemään siellä kesä- sekä talvikauden?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1562
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1298
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      53
      1077
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      893
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      882
    8. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      45
      879
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    Aihe