kuka on rikkonut tänä vuonna jo tuon rajan. Missä päin Suomea ja paljon oli nopeusrajoitus??
Yli 300km/h
20
3878
Vastaukset
Koska nykyisten sarjavalmiste pyörien nopeusnäyttö loppuu lukemaan 299
- niin, :-)
Kuulin tuossa tunti sitten kuinka yksi tollo motoristi on tänään aiheuttanut vakuutuksiin korotuspaineita törttöilyllään. Miksi ei voi ajaa järki päässä tuolla liikenteessä. Minä ainakin yritän ajaa niin ettei tarvii nostaa vakuutusmaksuja. Menkää saksaan koittamaa pyöränne kulkua.
- se vahinko
niin, :-) kirjoitti:
Kuulin tuossa tunti sitten kuinka yksi tollo motoristi on tänään aiheuttanut vakuutuksiin korotuspaineita törttöilyllään. Miksi ei voi ajaa järki päässä tuolla liikenteessä. Minä ainakin yritän ajaa niin ettei tarvii nostaa vakuutusmaksuja. Menkää saksaan koittamaa pyöränne kulkua.
käydä ihan hyvin Saksassakin. Kukas sen sit maksaa jos ei vakuutus yhtiö???
- Haba
se vahinko kirjoitti:
Omaa pussiaan ainakin omien vahinkojensa osalta jos törttöilee. Kovaa voi ajaa turvallisestikin.
- eri juttu
se vahinko kirjoitti:
Saksan liikennevakuutuksessa kuljettaja ei kuulu vakuutuksen korvauksen piiriin, joten siltä osin ei mene vakuutuksen piikkiin. Muille aiheutetut vahingot sen sijaan menee liikennevakuutuksesta korvattavaksi myös Saksassa. Kannatta muistaa, että myös Suomalainen liikennevakuutus korvaa vahinkoja tapahtumamaan lainsäädännön mukaan. Joten sinkkiarkun ja kuljetuskulut eivät sisälly liikennevakuutuksen korvattavaksi, jos syy on kuljettajan.
- suzuki
Mä olen ajanut tänä vuonna hki-tampere moottori tiellä 290km/h.vikko sitten.Pyörä on kawasaki zx-10
- Gubbersson
Eipä ole noita ratoja täälläpäin niin ei yli 100 km/h tule ajeltua. Niin, en ole mikään rikollisen perkele.
- Lainkuuliainen
ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..
- Cool'eri
Lainkuuliainen kirjoitti:
ole mikään rikollinen. Itseasiassa olen erittäin lainkuuliainen ja omaan keskimääräistä voimakkaamman omantunnon kuin lajitoverini, mutta en kuitenkaan koe ylinopeuksiani ajaessani tekeväni kovinkaan suurta rikosta. Ja tänä viikonloppuna se 300 otetaan , kunhan saan uudet renkaat alle..
Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.
- tässä
Cool'eri kirjoitti:
Kannattaa muistaa mikä ero on MITTARINOPEUDELLA ja TODELLISELLA NOPEUDELLA!Mittariin saa monella nykykyykyllä 300,mutta niitä pyöriä mitkä ottaa ton nopeuden oikeasti on jo vähemmän.Esim.2000-mallisella 12R:llä ajoin lainassa olleeseen pistoolitutkaan 304km/h,jolloin pyörän oma mittari näytti n.350km/h!Pyörien mittarheitot on varmaan valtaosassa laitteita 10 prosentin luokkaa.Tämä tosiseikka kannattaa ottaa huomioon ennenkuin alkaa retostelemaan muille omista nopeusennätyksistä.
nyt mitään sen kummemmin ole retosteltu. Mulle ihan sama mitä se todellinen nopeus on, ajan siihen mittariin sen lukeman ja sillä selvä. Kyllä sekin alkaa olla jo aika perkeleellistä menoa=) Ihana adrenaliini puuska muuten iskee,kannattaa kokeilla.=)Eikä kissalanpoikienkaan kannata lähtä perään siinä vauhdissa,jos ei mohnapolliisia mukana. Lappeenrannassa ajattelin viikon kuluttua käydä kokeilees paljo lähtee 1700 metrillä, veikkaan, että 262, mut näkee sittä, kun 180 heppaa laskee vapaasti laitumille.
- muuten
Cool'eri kirjoitti:
sanoa,että kawojen mittarit näyttää aivan päin persettä. Se on kyllä yleisesti tiedostettu.Esim. hondan mittari on hiukan realistisempi.
- Cool'eri
tässä kirjoitti:
nyt mitään sen kummemmin ole retosteltu. Mulle ihan sama mitä se todellinen nopeus on, ajan siihen mittariin sen lukeman ja sillä selvä. Kyllä sekin alkaa olla jo aika perkeleellistä menoa=) Ihana adrenaliini puuska muuten iskee,kannattaa kokeilla.=)Eikä kissalanpoikienkaan kannata lähtä perään siinä vauhdissa,jos ei mohnapolliisia mukana. Lappeenrannassa ajattelin viikon kuluttua käydä kokeilees paljo lähtee 1700 metrillä, veikkaan, että 262, mut näkee sittä, kun 180 heppaa laskee vapaasti laitumille.
Juu,en mä tota sulle tarkoittanut,vaan ihan yleisesti.Joskus kuulee esim.jo vanhempien äijien kehuvan Esson baarissa,että ajoin jo vuonna -91 1100 ZZR:llä 330 km/h:ta.Et kyllä jo silloin mun pyörä kulki kovaa.Ottamatta huomioon,että ton aikaisen ZZR:n mittari oli ehkä optimistisin for ever.Noi nopeustestaukset esim.lentokentillä on ihan jees.Totuus tulee ilmi ja loppuu spekulaatiot yhdellä kertaa.
- FZR
muuten kirjoitti:
sanoa,että kawojen mittarit näyttää aivan päin persettä. Se on kyllä yleisesti tiedostettu.Esim. hondan mittari on hiukan realistisempi.
CBR 600 mittari 290 tod 245
Magna m 220 tod 189
Blackbird -99 m 299 tod 267
Tässä muutama näkemäni esimerkki!
mittarivirhe ei ole kyllä pyörämerkistä kiinni.
Kaikissa niissaä on "ilmaa" - olennaisen...-mies
Lainkuuliainen kirjoitti:
Rikollisuus ja nopea-ajo on kyllä käsitteenä mielestäni eri asiaa.
Holtiton ajo on nopeuksista riippumatta lähempänä rikollisuutta - Hunderi
olennaisen...-mies kirjoitti:
Rikollisuus ja nopea-ajo on kyllä käsitteenä mielestäni eri asiaa.
Holtiton ajo on nopeuksista riippumatta lähempänä rikollisuuttaEi pidä takertua liiaksi yksityiskohtiin. Laki on laki, ja sen rikkominen rikkeillä tai rikoksilla tekee käytöksestä rikolliseen rinnastettavan. Ei se sitä katso, mitä rikotaan, ei kukaan ole väittänytkään että yhtä pahasta rikollisesta olisi kyse kuin esim. jostain murhamiehestä - mutta kunnon motoristi tai muu kuljettaja ei tee pientäkään rikettä.
- olennaisen...-mies
Hunderi kirjoitti:
Ei pidä takertua liiaksi yksityiskohtiin. Laki on laki, ja sen rikkominen rikkeillä tai rikoksilla tekee käytöksestä rikolliseen rinnastettavan. Ei se sitä katso, mitä rikotaan, ei kukaan ole väittänytkään että yhtä pahasta rikollisesta olisi kyse kuin esim. jostain murhamiehestä - mutta kunnon motoristi tai muu kuljettaja ei tee pientäkään rikettä.
Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä. - JoriPuska
Kunnon motoristi tietää, mihin kykenee liikenteessä. Suljetulla radalla kunnon motoristi hakee rajojaan, joidenka marginaalissa liikenteessä toimii.
Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)
- olennaisen...-mies
JoriPuska kirjoitti:
Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)
Niin, tähän johtaa usein holtittomuus, johon aiemmin viittasin...
- JoriPaska
JoriPuska kirjoitti:
Yleisellä tiellä hurjastelu on LIIKENNETERRORISMIA, ja terrorismin palkka on KUOLEMA!! (ja kyllähän te kuolettekin, kuin kärpäset joka ajokausi)
... höpönlöpönlässynlää...
- Pelle Peloton
Siis kunnon motoristi tuntee rajansa ja pelleksihän sitä itsensä tuntee, jos seuraa orjallisesti nopeuslätkiä.Hah, huono on pojan itsetunto kun tuollaisia haastelee... Pelleyden tunne on omassa päässä, meikäläinen ei pilaa hyvän kuskin mainetta rikkomalla sääntöjä, vaikka näitä pellejä olisi jokainen muu motoristi - onneksi ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421