Onko netti salaharrastus?

tuffe

Tietääkö perheesi/ystäväsi että keskustelet netissä? Oletko kertonut myös millä nikillä esiinnyt? Minkä reaktion olet saanut?

Tuli mieleen, kun ystävälle kerroin jostain jutusta jonka olin täällä lukenut... tuli hieman epätodellinen olo, vähän kuin olisin sekoittanut kahta maailmaa :)

19

1460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MysNa

ketkään muut, paitsi täällä palstalla olevat ystäväni :))

Joskus olen myös kertonut täällä lukemastani, mutta en kertonut mistä olin jutun lukenut....

Samaa mieltä, kaksi eri maailmaa ;))
      Niiiin - paitsi sitten, jos tapaa täällä oikeassa maailmassa jonkun johon tutustunut tässä maailmassa... miltähän se sitten tuntuisi esim. jatkaa kirjoittelua?

• ggnojoP

Ei se siitä merkittävästi muutu, jos tunteet ovat
        lämpimät toisiaan kohtaan. Eri asia on, jos ta-
        paamisessa on syntynyt sovittamaton tilanne.

Tämä tosin on oma kokemukseni.

• MysNa
        ggnojoP kirjoitti:

Ei se siitä merkittävästi muutu, jos tunteet ovat
        lämpimät toisiaan kohtaan. Eri asia on, jos ta-
        paamisessa on syntynyt sovittamaton tilanne.

Tämä tosin on oma kokemukseni.

(kuten ehkä sinäkin?) - pelkästään henkilöitä joihin "tutustunut" palstalla. Treffipalstat oma juttunsa.
        Jos vaikka me tästä porhaltaisimme kaffelle Ursulaan ja tovin siinä nassutusten rupateltaisiin :)) niin uskon, että sen jälkeen tuntuisi erilaiselta lukea toisen kirjoituksia, kun täältä tuttu nikki saanut myös sen RL- persoonan. Näin ainakin itseni kohdalla uskoisin käyvän:)

• MysNa kirjoitti:

(kuten ehkä sinäkin?) - pelkästään henkilöitä joihin "tutustunut" palstalla. Treffipalstat oma juttunsa.
        Jos vaikka me tästä porhaltaisimme kaffelle Ursulaan ja tovin siinä nassutusten rupateltaisiin :)) niin uskon, että sen jälkeen tuntuisi erilaiselta lukea toisen kirjoituksia, kun täältä tuttu nikki saanut myös sen RL- persoonan. Näin ainakin itseni kohdalla uskoisin käyvän:)

kokemukseni toteutui ryhmäkokoontumisessa. Niissä
        riennoissa voi todellakin syntyä oikeitakin suh-
        teita.

Luonnollisesti viihdyin siinä "chatlempparini"
        seurassa.

• ggnojoP

Tuskin kertoisin kenellekään nikkiäni, koska se
      on täysin oma "pyhättöni". Sitä voisi verrata
      ripilläkäyntiin, sen salassapitoon.

Ja koska antaisi myös viitteen ympäristöstä, mis-
      sä kirjoittelen, se antaisi myös "aseet" siitä
      tietoiselle mahdolliselle kiusantekijälle.

• jpntar

täällä kirjoitteluni on täysin oma asiani enkä näe aiheelliseksi kertoa siitä muualla. Nämä ovat tosiaan kaksi eri maailmaa, mutta ihmiset ovat silti ihmisiä sekä täällä että "ulkona"..:))
      Kirjoittelu täällä on harrastus..:)...siinä, missä joku muukin. Tästä istumisesta vain saattaa tulla tapa, ja se vie kaiken ajan..

• vio-letti

Tottakai perheeni tietää että kirjoittelen tällä netissä, miksi eivät saisi tietää? Ja kun he eivät osaa sanaakaan suomea, niin saan kirjoitella ihan mitä lystään. ;)

Mutta minä kun olen niin yksoikoinen ihminen, että en täällä kirjoittele kummenpia ajatuksia ja mielipiteitä, kuin tuon ilmoille ihan tavallisessakin elämässä, niin ei ole mitään salailtavaa millään lailla. Minä olen se mikä olen, niin nettimaailmassa kuin IRL-maailmassa.

Sittenhän olisi ihan toinen kalossi jos laittaisi treffi-profiilin ja tositarkoituksella valehtelisi etsivänsä syömmenystävää, vaikka on tämä kotikultakin täällä kainalossa... Voin kyllä ymmärtää, että semmoinen joitakin huvittaa, mutta minusta siinä ollaan jo vähän rajaseuduilla...

• Felixman

kyllä kavereilleni, että kirjoittelen täällä, mutta en puhu sisällöstä. Sanon vain, että on ihan mukava vaihtaa aivan tuntemattomien kanssa mielipiteitä. Olen välillä ihastunutkin joihinkin naisiin ja yhtä olen tavannut silloin tällöin. Tosin eri nicillä kun nyt. Hän on kiva, iloinen ihminen jne. Tapasin hänet toisaalla reaaliaikaisella kanavalla ja siellä yks.keskustelun puolella. Olen tavannut siellä muitakin, mutta pitkä välimatka on toistaiseksi ollut esteenä, voi voi!

• galette

keneltä salaa tätä harrastaisin, koska melkein aina olen yksin tänne kirjoittaessani. Nikkiäni en kenellekkään kyllä kertoisi,samalla häviäisi tämä hauska anonyymiteetin tuoma vapaus höpsötellä - joskus.

• PalNia

En ole katsonut tarpeelliseksi mainostaa omia kirjoituksiani ja nikkiä muille, vaikka itsestä tuntuukin erään samasta työpaikasta kirjoittavan täällä.;))Kuvallisena jos kirjoittaisin, se olisi lopullinen *itsemurha* tunnistamiselleni.;))
      Tämä ratkaisu on toistaiseksi OK!

• osan

mies tietää osan, muttei esim. tätä 40 juttua!
      Ei sitä nyt ihan kaikkea kerrota.

• jatkan

niin ja ei silti, enpä täällä ketään etsikään, vaan tämä on tosiaan harrastus, joka meinaa viedä koko ajan, siis illat. Harmittaa ihan kun jää kiinni näihin juttuihin, kun pitäisi lastensa kanssa olla ja touhuta. No, rehellisesti sanoen en minä niin paljon täällä ole, mutta se on vaan se huono omatunto.

• Sarkku-4

mutta miksi paljastaisin nikkini ystävilleni?
      pitäähän sitä "jotain" omaakin itselläni olla.
      Toisaalta jos ystäväni tänne poikkeavat, niin kyllä he todennäköisesti tunnistaisivat...mutta
      sittenhän he samalla tunnustaisivat itsellään olevan saman harrastuksen :-)

• nannukkaN

mieheni tietää että keskustelen täällä eipä tuosta paljon riesaa ole ollut, innostuisi itsekkin, mutta ei ilmeisesti vielä ole saanut kipinää, toivottavasti saa joskus.
      Nimimerkin hän tietää, mutta mitäs sitten?
      Anonyymina voin kirjoitella joskus, mutta niinhän muutkin tekee,.

• Ei tässä minun kohdallani mitään suurta draamaa ole: mieheni tietää minun kirjoittelevan, mutta hänellä on parempaakin tekemistä kuin vahtia/udella kirjoitelmiani.
      Hän luottaa siihen, etten totaalisesti puhu läpiä päähäni.

Hän on itse välillä pitkälläkin työmatkalla maailman äärissä (viimeksi kuukauden Australiassa), joten meillä ei tarvitse turhia kysellä;)

Salasanani hän saattaisi arvatakin, jos oikein miettimään alkaisi.
      Kirjoitelmissani ei ole mitään häneltä salattavaa. So?

• aye-serene

...kaikki tietää että *rakastan* netti keskusteluja...

...cyber-elämä :) on myös jonkinlainen elämä...yhteyden pito ihmisten kanssa ympäri maailmaa...

/aye

• Loistava.polku

En nyt ole mitenkään mainostanut, mutta en salaillutkaan. Kerron kyllä jos puheeksi tulee, tämähän on vain yksi harrastus muiden joukossa, mitä ihmeen salattavaa tässä olisi?

Kyllä minun elämäni on aika tavalla yhdessä paketissa, ei ole kahta rinnakkain. Esimerkkinä vaikka se, että kun chattailin työpaikalta, ilmaantui tyttäreni samalle chattipalstalle ostoslistan kanssa: mitä minun pitää tuoda kaupasta töistä tullessani.

• (.)Y(.)

täällä kirjoitellaan.. ;)))
      Salakähmäisyyteen, ei ole mitään syytä.. ;))
      Hetkinen, pitää laskea...
      Joo,kolme läheistä ihmistä tietää, tästä ns. harrastuksestani.. :))
      Mutta, nicciäni en, ole kertonut.. ;))
      Luultavasti, sisareni on, tietoinen siitäkin.. :DDD
      Liian smart pikku- sisko, hänestä saisi, hyvän vainukoiran.. ;))
      Tavallaan kai, nämä kaksi maailmaa, sekoittuukin pakosti toisiinsa, jos olet ns. oma itsesi kummassakin.. :)))

• ..jotain omaakin :)
      Eli en ole kertonut, mutta tuskinpa asian esiin tulo kovin suuria tunteenpurkauksia aiheuttaisi.
      Täällä piipahteluni ei koskaan ole pois mistään yhteisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe