Pakkoisä räpytteli heti sen jälkeen silmiään ja piti suuta auki. Tunnen onnistuneeni jossakin oikeudenmukaisessa teossa.
Lapsi sanoi Jumbon hississä pyöreälle, silmälasipäiselle, siistipartaiselle miehelle
Mennäänkö me nyt autolle? Pappakin osaa ajaa autoa.
Pakkoisä vastasi "nii-i"
Sanoin " No jos pappakin osaa ajaa autoa, niin mikäs sinä sitten olet? Oletko sinä pakkoisä?"
Pakkoisä nauroi väkistä vatsanaurua "höhö, höhö, höhhö......" ja sanoi pojalle, noni, mennääs ny. Mies piti lapsen kättä omassaan kuin pakolla.
Autohallissa pojan katse oli suoraan alas, koska hän halusi olla oikean isänsä kanssa. Pullean SDP-miehen ja rahansaajasedän habitus oli ryhdikäs nolostumisestaan huolimatta.
Toivon, että lapsi muistaa ajatella häntä tästä lähtien pakkoisänä ja sille sosiaaliviranomainen ei voi mitään. Muista aina, että siinä, mitä aikuiset tekevät toisten lapsille, on kyse on "lapsen edusta",
Näin taas yhden stereotyyppisen pakkoisän vanhemmilta riistetyn varhaisteinin kanssa. Liikennevaloissa. Miehellä on paksu siisti parta ja rillit. 13-vuotias nuori herrasmies pelaa kännykkää. Hänen naamansa on kalpea ja ilme vähän hypomaaninen 😬 Pojalle on tietysti leimattu neuropsykologinen oireyhtymä ja aloitettu raskaat psyykelääkkeet, jottei hänen käytöksensä poikkeaisi niin paljon hyväksytystä. Isän ja pojan välillä on noin metri etäisyyttä, eikä mitään läheisyyttänja turvaa. Paitsi SDP:n mielestä. Isää kaduttaa, kun hän ja hänen virastotaustajoukkonsa eivät ole pystyneet antamaan nuorelle normaalia elämää. Se on vangittu sääntöihin ja lääkkeisiin. Isä katsoi puskuriani pitkään ja sitten pois päin ihan kuin olisi katumapäällä. Poikahan oppii, että pakkoisä ei ole aito vaan aina rajattu sääntöihin. Niinpä poikakin oppii ilmaisemaan itseään tavoilla, joilla ei ole mitään väliä hänelle itselleen.
Sijaisvanhemmuuden nolous
1
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308