Kirjoitan tätä Venäjä-Suomi -puolivälierän toisella erätauolla, tilanne on 3-3. Riippumatta siitä miten peli lopulta päättyy, haluaisin kiinnittää huomionne seuraavaan asiaan; tämä meidän oma SM -liiga, jota on niin kovasti mainostettu kovatasoiseksi, ehkä Euroopan parhaaksi, tai ainakin toiseksi parhaaksi sarjaksi, ei vaan näytä tuottavan kansainvälisiin vääntöihin riittävän kovia pelaajia!
Kaikki Kärppien pelaajat, Viuhkola ja Bäckströn etunenässä tuntuvat olevan aivan väärässä kehässä tuolla kisoissa. Pojat loistivat kotimaan sarjassa, mutta kun vastaan tulee hieman kovempia pelimiehiä, tuntuu mestareilta menevän nk. paskat housuun. "Liigan paras maalivahti" on imenyt tässä ottelussa jo kaksi, puhumattakaan kaikista muista imuista jo alkusarjan peleissä!
Herääkin kysymys, että onko suomalaisessa jääkiekkoelämässä unohdettu vallitseva muu maailma, käperrytty liikaa siihen että olemme helkkarin hyviä. Todellisuus kun tuntuu olevan se, että Suomi ei vaan kerta kaikkiaan tuota juniorimyllystään tai kuuluisalla Leijona -tiellään riittävästi pelaajia kansainvälisiin karkeloihin. Jotain on pielessä jo junnuvalmennuksessa!
Riippumatta siitä kuinka tuossa käynnissä olevassa pelissä lopulta käy, tai kuinka pitkälle Suomi loppujen lopuksi etenee, nyt olisi Kiekkoliitonkin jo korkea aika herätä, ja miettiä sitä kuinka saisimme junnuvalmennuksen takaisin tasolle mitä se oli joskus 80 -luvulla! Auttaisiko esim. typerä "kaikki pelaa" -ajatuksen hiljainen hautaaminen...
SM -liigan taso?
1
168
Vastaukset
- mummu-tiamat
sm liiga on aika tylsää hommaa.menny ihan show pelleilyks.kaikki oranssi takit,sm liiga hockey night ja joku naurettava fani ohjelma.show pelleilyy sanon mä.jutin oma sanakirja...pyh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124