mottorin

puhtaus

-Mikä olis asiatuntioiden mielestä hyvä öljyn lisäine(puhdistus) talven seisseeseen moottorin, ennen kun vaihtaa uudet öljyt.

11

1102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa1

mitä tohtii suositella omasta kokemuksesta on Forte.

• Miljoonan km kokemus

Käytä moottori kuumaksi ja sitten kuumana vaihda öljyt. Ei siinä mitään lisämömmöjä tarvita.

• juuri näin

ja jos haluaa "pestä" moottorin niin jotain halpaa öljyä sisään ja ajoa muutama kymmenen kilsaa ja taas öljyt pihalle sitten uusi suodatin ja kunnon rasvat sisälle.Kaiken maailman lisäaineet ja puhdistusmömmöt kannatta unohtaa,pelkkää rahastusta.

• juuri näin kirjoitti:

ja jos haluaa "pestä" moottorin niin jotain halpaa öljyä sisään ja ajoa muutama kymmenen kilsaa ja taas öljyt pihalle sitten uusi suodatin ja kunnon rasvat sisälle.Kaiken maailman lisäaineet ja puhdistusmömmöt kannatta unohtaa,pelkkää rahastusta.

moottori mitään sisäpesuja tarvitse. Kaikki öljyt ovat peseviä, olleet kai jo pian 50 vuotta.
        Aja kone käyntilämpöiseksi, vaihda öljyt ja suodin. Siinä kaikki.
        Jos vanhoilla öljyillä ei ole ajettu paljoakaan, niin kannattaako vaihtaa ollenkaan? Tuskin.

• Jamppa1
        juuri näin kirjoitti:

ei ole rahastusta vaan toimii. Sen olen todennut käytännössä itse sekä korjaamolla työskennellessä asentajien kertomana. Aiheesta on myös TM:n tekemä testi. Aine puhdistaa konetta tehokkaasti ja joissain tapauksissa parantaa männänrenkaiden ja venttiilinpainimien toimintaa. Muista aineista en sano mitään.

Koneet jotka on pidetty puhtaana hyvällä huollolla kuten esim. nykyinen autoni, jossa ei venakopan alla näy ollenkaan likaa, ei kaipaa ainetta. Likaisissa koneissa siitä on hyötyä. Esim. edellisen autoni kone oli ihan töhnässä kun avasin ekan kerran venakopan, joten putsasin sen fortella. Maksoi 15 euroa. 20 minuutin fortekäytön jälkeen juuri vaihdettu öljy oli pikimustaa kuin dieselissä.

• ollakin
        Jamppa1 kirjoitti:

ei ole rahastusta vaan toimii. Sen olen todennut käytännössä itse sekä korjaamolla työskennellessä asentajien kertomana. Aiheesta on myös TM:n tekemä testi. Aine puhdistaa konetta tehokkaasti ja joissain tapauksissa parantaa männänrenkaiden ja venttiilinpainimien toimintaa. Muista aineista en sano mitään.

Koneet jotka on pidetty puhtaana hyvällä huollolla kuten esim. nykyinen autoni, jossa ei venakopan alla näy ollenkaan likaa, ei kaipaa ainetta. Likaisissa koneissa siitä on hyötyä. Esim. edellisen autoni kone oli ihan töhnässä kun avasin ekan kerran venakopan, joten putsasin sen fortella. Maksoi 15 euroa. 20 minuutin fortekäytön jälkeen juuri vaihdettu öljy oli pikimustaa kuin dieselissä.

joku helvetin forten edustaja.

• Jamppa1
        ollakin kirjoitti:

joku helvetin forten edustaja.

samaa rataa. Mielestäni Audi on hyvä, Motul erinomainen, Tissotin kellot loistavia ja Tampereella Pyynikin näkötornin munkit suunnattoman maukkaita.

Nämä toteamukset ovat omia mielipiteitäni eivätkä ole markkinointia koska en ensinnäkään myy mitään työkseni enkä toisekseen levitä mitään yhteystietoja tai muuta markkinointimateriaalia muutenkaan. Ymmärsitkö mahdollisesti pointtini?

• Oikein!
        juuri näin kirjoitti:

Jo autojen käsikirjatkin kieltävät turhien lisäainemömmöjen käytön. Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä!

JOS näistä lisäaineista olis mullistavaa hyötyä, niin öljyfirmatkin olis käyttäny niitä öljyissään jo aikoja sitten...

• Jamppa1
        Oikein! kirjoitti:

Jo autojen käsikirjatkin kieltävät turhien lisäainemömmöjen käytön. Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä!

JOS näistä lisäaineista olis mullistavaa hyötyä, niin öljyfirmatkin olis käyttäny niitä öljyissään jo aikoja sitten...

se kummaa että sitä fortea laitetaan merkkiliikkeessä koneeseen jos siitä olisi haittaa. Eiköhän sen asian voi päätellä ihan laskemalla 1 1.

Öljyissä sitä ei voi sinänsä käyttää koska se ohentaa öljyä. Kun tavara on koneessa ei autolla saa ajaa vaan käytetään tyhjäkäyntiä max 2000 rpm. 20-30 minuuttia.

• Ei kiitos
        Jamppa1 kirjoitti:

se kummaa että sitä fortea laitetaan merkkiliikkeessä koneeseen jos siitä olisi haittaa. Eiköhän sen asian voi päätellä ihan laskemalla 1 1.

Öljyissä sitä ei voi sinänsä käyttää koska se ohentaa öljyä. Kun tavara on koneessa ei autolla saa ajaa vaan käytetään tyhjäkäyntiä max 2000 rpm. 20-30 minuuttia.

Lasketaanpa 1 1. Volvokorjaamo (Käyttöauto) on "valtuutettu" Forte-jälleenmyyjä Tampereella, ja pyytämättä laittaa dieseliin polttoaineen sekaan purkillisen olikohan jotakin 20 e hintaan huollossa mömmöä (=99 prosenttisesti polttoöljyä) ja siis veloittaa asiakkaalta sen 20 e. Etkö tosiaan ymmärrä, miksi? Bisnes on bisnestä: hankitaan eurolla pakkomyydään kympillä!!!!! Tästäkö ei sinulle ole haittaa?

Mistä sitten johtuu, että minkään muun paikkakunnan Volvo-huolto ei laita Fortea dieseliin, jos se muka on niin hyvää, tarpeellista ja suorastaan välttämätöntä? Ainakin minä olen saanut paljon parempaa huoltoa Hämeenlinnasta ja Seinäjoelta, joissa ei Fortea pakkomyydä! Ilman Fortea on tdi:ni toiminut jo 300 000 km.

• Jamppa1
        Ei kiitos kirjoitti:

Lasketaanpa 1 1. Volvokorjaamo (Käyttöauto) on "valtuutettu" Forte-jälleenmyyjä Tampereella, ja pyytämättä laittaa dieseliin polttoaineen sekaan purkillisen olikohan jotakin 20 e hintaan huollossa mömmöä (=99 prosenttisesti polttoöljyä) ja siis veloittaa asiakkaalta sen 20 e. Etkö tosiaan ymmärrä, miksi? Bisnes on bisnestä: hankitaan eurolla pakkomyydään kympillä!!!!! Tästäkö ei sinulle ole haittaa?

Mistä sitten johtuu, että minkään muun paikkakunnan Volvo-huolto ei laita Fortea dieseliin, jos se muka on niin hyvää, tarpeellista ja suorastaan välttämätöntä? Ainakin minä olen saanut paljon parempaa huoltoa Hämeenlinnasta ja Seinäjoelta, joissa ei Fortea pakkomyydä! Ilman Fortea on tdi:ni toiminut jo 300 000 km.

nyt eksyttiin ihan aiheesta. Sillä mitä Käyttöauto laittaa jonkun tankkiin ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe