Aggrekaatti tyhjentää käynnistysakun, jos sen jättää kiinni johtoihin. Päällä ollessaan aggrekaatin 12V ulostulo antaa saman kuin akussa. 220V ulostulo toimii normaalisti, mutta pienjännite tuntuu olevan jotenkin pois pelistä.
Olisiko jotain vinkkiä, mistä etsiä vikaa?
Aggrekaatti tyhjentää starttiakun
17
131
Vastaukset
- Anonyymi
Jos akku tosiaan tyhjenee vain silloin kun on kiinni agrissa, vika ei ole akussa. Siis eikö akku lataudu ollenkaan käytön aikana? Laturi rikki, tai jokin diodi oikosulussa?
Eipä täällä enempää voi neuvoa jos ei ole malli tiedossa, kytkentäkuvia tai edes valokuvia laitteesta. Riippuu paljon siitä mitä elektroniikkaa siellä on, jossa vika voisi olla.
Yleismittari virta-alueelle ja sarjamittaus paljonko virtaa edes vuotaa ja vuotaako kokoajan? Latausjännite pitäisi olla 14 - 14.7V kun akku on täynnä.- Anonyymi
Kiitos kommentista. Akku on kunnossa, ei lataudu aggrekaatin käydessä.
Itse laite on tuollainen yleismallin 3kW kiina-diesel-aggrekaatti. Muuten toimii mainiosti.
Yritän etsiä vuotoja kunhan pääsen paikan päällä käymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kommentista. Akku on kunnossa, ei lataudu aggrekaatin käydessä.
Itse laite on tuollainen yleismallin 3kW kiina-diesel-aggrekaatti. Muuten toimii mainiosti.
Yritän etsiä vuotoja kunhan pääsen paikan päällä käymään.Laita sen malli tänne tai kuvia aijaa.com :iin. Onko 12v kokonaan oma käämitys vai muuntajalla 230v käämityksestä?
Kuoret auki ja 12v virtapiiri esiin niin että näkee mahdolliset jännitteensäätimet, sulakkeet tms miten toteutettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita sen malli tänne tai kuvia aijaa.com :iin. Onko 12v kokonaan oma käämitys vai muuntajalla 230v käämityksestä?
Kuoret auki ja 12v virtapiiri esiin niin että näkee mahdolliset jännitteensäätimet, sulakkeet tms miten toteutettu.Onko tuossa paljon selvittämistä jos latausyksikkö on "paskana?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuossa paljon selvittämistä jos latausyksikkö on "paskana?"
Kun en yhtään tiedä miten se on toteutettu ja millaiset "latausyksiköt" sinne on laitettu. Siksi pitää purkaa sen verran että selviää, onko oma käämitys, väliulostotto vai joku muuntaja.
Toinen asia on, että saako noihin kiinalaisiin mitään varaosia? Joskus oli jotain komivaiheisia kiinalaisa agreja ja joka toisessa niistä oli käämityksen lakkauksessa vikaa.
- Anonyymi
Taas joku höperehtii huolella. Mistä akusta nyt on kyse, aggregaatin käynnistysakusta, vai jostain muusta akusta joka on latauksessa?
- Anonyymi
Taas joku joka ei lue kysymystä -tai ei vaan ymmärrys riitä.
- Anonyymi
Voihan agren käynnistää narusta nykäisemällä jos starttiakku on tyhjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan agren käynnistää narusta nykäisemällä jos starttiakku on tyhjä?
Entä jo on systeemi että agre käynnistyy automaattisesti tarvittaessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jo on systeemi että agre käynnistyy automaattisesti tarvittaessa
Eipä käynnsty jos starttiakku on tyhjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä käynnsty jos starttiakku on tyhjä.
No mutta niinpäs ei käynnistykkään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan agren käynnistää narusta nykäisemällä jos starttiakku on tyhjä?
Dieseliä lienee ikävä narusta nykäisemällä käynnistää.
Jos vikaa el löydy niin vaatii akun ja aggregaatin väliin suurivirtaisen kytkimen (rajuja tehofettejä rinnakkain tai auton käynnistysjärjestelmästä solenoidi) joka pidetään kytkettynä vain käynnistyksen ajan ja sitten pian akku irti piiristä. Akkuahan voi ladata aggren 220V ulostuloon liitetyllä ulkoisella laturilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan agren käynnistää narusta nykäisemällä jos starttiakku on tyhjä?
Kyllä voi, mutta puolipuristuksesta huolimatta raskas vetää käyntiin tuollainen diesel.
- Anonyymi
Aggre ottaa sytytysvirran akusta jolloin akku tyhjenee eli aggren laturi ei toimi.
- Anonyymi
Heittää sen starttiakun mäkeen, kyllä raavas mies repii narustakin sen käyntiin.
- Anonyymi
Kiitos kaikille vielä vastauksista.
Netistä löytyi kyseisen aggregaatin (3gf-me) manuska, jossa jokin kytkentäkaavio sivulla 12/20. Ohjeen suomennos on kyllä omaa luokkaansa, kuten koko ohje…
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/media/wysiwyg/AGGREGAATTI-4_8KW-DIESEL-1-VAIHE-5GF_1.pdf
Tuskin mitään järkevää löytyy vajaaseen 12V tuottamiseen. Ehkä avr toimii huonosti?- Anonyymi
Arvailuksi menee tuo 12V puoli. Siinä tulee kolme johtoa, joista miinus vain sulakkeen läpi. Outoa on se, että tuohon diodilla merkittyyn VD-laatikkoon tulee kaksi johtoa? Pitäisi tietää mitä tuon diodilaatikon ja D:n sisällä on. Onkohan kyseessä jännitteensäädin ja toinen johto vain maadoitus.
Tarkista ensin sulake ja kokeile sitten jollain vaikka 12V 21W polttimolla ilman tuota diodilaatikkoa. Polttimon toinen miinukseen ja yksi johto kerrallaan molemmat diodilaatikon johdot polttimoon.
Jos polttimon saa palamaan, käämi varmaan ehjä mutta diodilaatikko rikki. Jos polttimoa ei saa suoraan käämin johdoista palamaan, sitten varmaan käämi rikki.
Jos AVR toimisi huonosti, ongelmat pitäisi näkyä myös 230V puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595