Alla oleva on Helsingin Kallion seurakunnasta.
Onkohan missään muualla vastaavaa. Tuo nimi laatta juttu kiiinnostaa. Sehän on tavallaan ikuinen.
-
Hautaus tuhkana kalliohautaan
Tuhka voidaan sijoittaa vaihtoehtoisesti suoraan kalliohautaan, jolloin uurnaa ei tarvita.
Hautapaikan lunastusmaksu helsinkiläiselle vainajalle 50 €.
Omaisten on myös mahdollista tilata erillinen 140 euron hintainen yhden nimen muistolaatta, joka kiinnitetään itä- tai länsipuolen muistelupaikkaan lehtereiden alla. Mikäli nimilaattaan halutaan molempien puolisoiden nimet, valitaan pidempi nimilaatta, 170 €.
Omaiset voivat itse kaataa tuhkan kalliohautaan tai pyytää suntiota hoitamaan asian.
-
25 vuoden määräajan jälkeen tuhka siirretään uurnalokerosta kalliohautaan. Kirkkosalin nimilaatoilla ei ole määräaikaa. Ne jäävät seinään 25 vuoden jälkeenkin.
Muistolaatta kirkon seinään.
2
196
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan vastaavia systeemejä monissakin seurakunnissa ulkotiloissa, mutta kirkon sisällä harvinainen.
- Anonyymi
Eli nimilaatta jää kirkonseinään vaikka itsehautapaikka annetaan "uudelle" asukkaalle?
Nykyisin hautapaikka on 25vuotta ja sitten kiertoon.
Osaatko nimetä mitkä seurakunnat?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657