Mutta sitä ei tunnu kukaan myöntävän.
Sähköpula johtuu sähköautoista
10
109
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautot käyttää alle promillen sähköstä, joten ei johdu. Ei varsinkaan sen takia, että sähköautot ladataan pääosin yöllä, joloin sähkön kulutus on muutenkin alhaisempaa.
Lisäksi miten sähköpula voi johtua sähköautoista, kun kotitalouksien sähkön käyttö on vähentynyt viime vuodesta?- Anonyymi
Kotitalouksien sähkönkulutuksen väheneminen johtuu lämpimästä syksystä. Entäs päiväsaikaan liikkeiden latauspaikoilla olevat autot? Joka tapauksessa kaksoisstandardit: ulkovaloja paheksutaan muttei sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotitalouksien sähkönkulutuksen väheneminen johtuu lämpimästä syksystä. Entäs päiväsaikaan liikkeiden latauspaikoilla olevat autot? Joka tapauksessa kaksoisstandardit: ulkovaloja paheksutaan muttei sähköautoja.
Sähköautojen käyttö vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä ja sitä kautta hidastavat ilmastonmuutosta. Sähköautojen määrä on niin pieni, ettei sillä ole mitään merkitystä sähköpulan suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen käyttö vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä ja sitä kautta hidastavat ilmastonmuutosta. Sähköautojen määrä on niin pieni, ettei sillä ole mitään merkitystä sähköpulan suhteen.
Näin se on. Lämpeneminen sitten kestää vain vähän pitempään.
- Anonyymi
Autopula johtuu autoautoista.
- Anonyymi
Suomi on niukasti omavarainen sähkön suhteen - tai omavaraisuudesta puuttuu korkeintaan 10%, joka on aiemmin tuotu sekä ruotsista että venäjältä. Nyt vaan joudutaan viemään sähköä paljon eurooppaan, joten ei ole mistä tuoda. Euroopassa - lähinnä saksassa - toteutettu vihreä siirtymä on poistanut verkosta ennenaikaisesti ydinvoimaloita, joka aiheuttaa energiapulan. Maakaasu siis oli vihreämpi vaihtoehto kuin ydinvoima heidän mielestään ja nyt kun sitä ei ole pitää sitä korvata jollakin.
Jos noita poistettuja ydinvoimaloita saataisiin ajettua takaisin käyttöön luultavasti ei olisi energiapulaakaan.
Myös ruotsissa on huollossa/katkolla tällä hetkellä merkittävä määrä ydinvoimaa ja ylimääräistä ei juuri ole. Syys sateet olisivat voineet parantaa tilannetta, mutta käytännössä ovat jääneet melko vähäisiksi nuokin. - Anonyymi
Keskimääräinen sähköauto tarvitsee 400 W sähkötehon vuorokauden ympäri laskettuna. Toistaiseksi sähköautoja on vielä vähän. Jos kaikki 2.5 miljoonaa henkilöautoa käyvät joskus sähköllä, niin niiden lataamiseen tarvitaan 1000 MW jatkuva sähköteho. OL3 teho on 1600 MW - jos se joskus käy.
- Anonyymi
Sähköautoja on nyt korkeintaan jokunen prosentti autokannasta. Niiden tehonatarve on luokassa joitakin kymmeniä MW.
Vertailun vuoksi yhden asteen kylmeneminen koko maassa lisää sähkötehon tarvetta noin 110 MW. - Anonyymi
Viime talvenakin Suomi lämmitteli tuontisähköllä. Kovilla pakkasilla lämmityssähkötehon tarve hipoo 5000 MW. Nyt mm. tuonti Venäjältä on stop.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime talvenakin Suomi lämmitteli tuontisähköllä. Kovilla pakkasilla lämmityssähkötehon tarve hipoo 5000 MW. Nyt mm. tuonti Venäjältä on stop.
Paljon puhutaan sisälämpötilan alentamisesta. Vuositasolla yhden asteen alennus pudottaa kulutusta yli 5 % . Kovalla pakkasella (-30 C) vaikutus on vain parin prosentin verran (1/(50), suhteellisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635