Tietystikin aina on oletettava niin että tieto on väärää tietoa, usein tieto on myöskin valhetta, kuten esim. lääkärien diagnooseissa ;D
Okei, mutta eräs vanha musiikkikappale tuli mieleen eräältä levyltä jonka joskus investoin, katson jos löytyy sinäputkesta eli youtubesta, Ozzy Osbourne - Centre of Eternity: https://www.youtube.com/watch?v=USQGrE8JtY0
Ikuisuuden keskipiste.
Kun erilaisia hypoteeseja ja kuvitelmia voi olla tuntemattomasta...
3
178
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedon katsotaan olevan totta.
Sitten tulevat ne muut, luulo, uskomus, väite, harhaluulo yms
Joiden varassa ei kannata tehdä mitään tärkeää.- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17660512D
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ontologia (mitä on olemassa) ja epistemologia (miten sen voi tietää) ovat tosi mielenkiintoisia filosofian aloja.
Jostain täytyy aina lähteä rakentamaan tietämystä. Lapsena sadut, peruskoulussa yliyksinkertaistetut hahmotelmat, lukiolaisena hieman perusasioita usealta suunnalta, lukion jälkeen erikoistuminen johonkin mistä vuosien saatossa alkaa jo jotain ymmärtääkin.
Elämä on yksinkertaisesti lyhyt. Ei ehdi joka asiaa tutkimaan ja vaikka kaivautuu johonkin vähän enemmänkin, niin lisää riittäisi tutkimista aina erityisalaltakin. Tietoa on niin paljon.
Eri tieteenalojen välillä ja sisällä käydään monista asioista aktiivista debatointia. Maallikkona suurimmassa osassa kysymyksistä täytyy punnita ketä pitää varteenotettavana tiedollisena auktoriteettina.
Silti postmoderniin relativismiinkaan ei kannata vajota. Se kumoaa loogisesti itsensä. Ihmisen tietämys on aina vajaata, mutta silti voi olla oikeilla jäljillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423