K2-vitamiini

Anonyymi-ap

Miten voisin huolehtia K2-vitamiinin saannista? Olen vegaani, enkä halua syödä lihaa enkä käyttää maitotaloustuotteita.

Natton saatavuus on olematon, joten sekään ei käy.

Käyttääkö kukaan K2-vitamiinivalmistetta, jospa siirtyisi sellaiseen?

9

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyviä K-vitamiinin lähteitä ovat esimerkiksi:

parsakaali
      lehtikaali
      pinaatti
      muut vihreät lehtikasvikset
      kasviöljyt

Olet näköjään saita näiden suhteen.

• Anonyymi

Kyse oli K2-vitamiinista, ei K1-vitamiinista.

Luulen saavan K1:tä tarpeeksi, sillä käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä yhteensä n. 50 g päivässä. Tänään on mennyt myös ruusukaalia ja suippokaalia yhteensä 150 g sekä keitettyä porkkanaa 130 g. Laskin Finelin avulla että kaikista edellä mainituista tulisi yhteensä 217,00 µg K-vitamiinia. Käsittääkseni kasvisperäinen K-vitamiini on aina K1-vitamiinia.

Mutta kyse oli K2-vitamiinista, jolla on toisenlaisia vaikutuksia ja jota en saa luultavasti olenkaan.

• Anonyymi

apteekista purkista K-2 vitamiinia.
      Tyrni marjoissa myös K2 -vitamiinia.

• Anonyymi

K vitamiini on rasvaliukoista Ja senhän voi ottaa selville verikokeilla jos on K vitamiini vajausta , sitä ei niinkuin puolesta meinattu mitenkään ennalta ehkäiseväksi . Ennemmin katsoo missä kasviksissa sitä on tarpeeksi ja kun syö monipuolista ruokaa niin se riittää pitämään elektrolyytit hyvissä lukemissa

• Anonyymi
      • Anonyymi

Vaikea ymmärtää että joku valitsee vitamiinipurkit elämäänsä se kun söisivät tavallista ruokaa jonka kautta saa tarvitsemansa vitamiinit ja mineraalit.
        Mutta kuten aina , jokaisella on omat syynsä , joten ei tuomita ketään

• Anonyymi
    • Anonyymi

Katsoin Finelistä, ja esim. Nokkonen ja pinaatti ovat hyviä. Myös hapankaali ja ehkä kimchi ovat kohtalaisen hyviä mutta eivät riittäviä. Kannattaa harkita jos voisi alkaa käyttämään vähän juustoa (siitä saisi myös B12-vitamiinia!). Vegaanin ja kaikkien kasvispainotteisesti syövän kannattaa muuten varmistua siitä että saa tarpeeksi B12-vitamiinia ja jodia. Kalsiumia saa jos syö juustoa ja juo 2-3 lasia piimää tai mantelimaitoa/kauramaitoa. Vältä soijaa, koska sitä tuotetaan todella paljon Etelä-Amerikan sademetsien alueella! Suosi härkistä, maneleita ja kauraa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1722
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1455
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      72
      1238
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1173
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1065
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      999
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      960
    8. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      921
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe