Luulen, että meistä jokainen on joskus tuntenut kateutta jotain toista ihmistä kohtaan.
Uskallatko kertoa näin anonyyminä, koska ja ketä olet kadehtinut ja onko tuo kielteinen tunne saanut sinut käyttäytymään "eitoivotulla" tavalla?
Itse kadehdin kouluaikoinani tyttöä, jota kaikki pojat ihailivat ja piirittivät.
Kateuteni ilmeni nurjamielisenä naljailuna ja keljuiluna.
Onko kysymys liian arkaluonteinen ja ikäviä muistoja herättävä?
Oletko kateellinen ja miten se ilmenee
6
552
Vastaukset
- nannukkaN
naapurin tuliterä uusi mersu kadehdituttaa:))))
- jpntar
huomannut, että määrätty määrä kateutta herättää minussa sisuuntumisen...ja se on ollut ainakin tähän asti ihan tervettä..:)
- tyllilintu
jpntar kirjoitti:
huomannut, että määrätty määrä kateutta herättää minussa sisuuntumisen...ja se on ollut ainakin tähän asti ihan tervettä..:)
sillä se herättää(kateus)kilpailuvietin ja sitä kautta yrittämishalun.
Panee tekemään enemmän työtä sen eteen mitä tahtoo(aineellista)
Eipä se lievä kateus siis niin pahakaan asia ole ja varsinkin kun se on ylisempää kuin tahdomme myöntää.
Omalla kohdallamme ainakin lyömme leikisi koko asian.
Uskaltaakohan kukaan lähteä totuusleikkiin ja kertoa mitä hävettävää ja ilkeää on kateuksissaan tehnyt? - jpntar
tyllilintu kirjoitti:
sillä se herättää(kateus)kilpailuvietin ja sitä kautta yrittämishalun.
Panee tekemään enemmän työtä sen eteen mitä tahtoo(aineellista)
Eipä se lievä kateus siis niin pahakaan asia ole ja varsinkin kun se on ylisempää kuin tahdomme myöntää.
Omalla kohdallamme ainakin lyömme leikisi koko asian.
Uskaltaakohan kukaan lähteä totuusleikkiin ja kertoa mitä hävettävää ja ilkeää on kateuksissaan tehnyt?olisin varmaan pärjännyt hyvin urheilijana..:))
Niin, totuusleikistä en tiedä, mutta nukkumaan pitäisi lähteä...koko tämän päivän olen istunut melkein koneella...!!...ja työstä käy:)) Nyt pitää pitääkin taukoa..tytön mukaan se saattaa olla juuri sitä nettiriippuvuutta:)))) Tosin tämä päivä olikin töistä vapaa, ja ulkona tuli koko päivä räntää ja lunta!!!!
en ole kateellinen. Minulla ei ole kaikkea, mutta pitäisikö olla? Miksi?
Naapurin Mersustakaan en ole kateellinen; pystyisin sellaisen itsekin ostamaan vaikka heti jos haluaisin. Alan ammattimiehenä kuitenkin tiedän jotain Mersustakin, joten eipä kiinnosta pätkääkään.
Melkein kaikki minulla on, yhtä tai kahta vain puuttuu, mutta ei se haittaa.
Rikkain ei ole se, jolla on eniten vaan se, jolta puuttuu vähiten.- tyllilintu
kateellisia ihmisiä.
Tiedän(tunnen) henkilön, joka kadehtii ihmistä, joka ei näytä kadehtivan hänen hienoa autoaan ja taloaan, vaan ystävällisesti kyselee mitä koulussa hyvin pärjääville lapsille(pärjääminen=tulkintakysymys)kuuluu ja onko uusi auto ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin edellinen (vuosi sitten ollut)
Tämä ulkonaista hyvää omistava on silmin nähden kade tuttavalleen, joka autuaan tyytyväisenä puhuu aika ajoin ilmenevistä rahahuolistaan. Hän kertoo lastensa huonoistakin koenumeroista ja vaikuttaa kaikista puutteistaan ja arkisista ongelmistaan huolimatta tyytyväiseltä elämäänsä ja tulee erinomaisesti toimeen kanssaihmistensä kanssa. Jos kateuteen yleensä on aihetta, niin hän onkin mielestäni kadehtimisen 'arvoinen.'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421