Rotu kiinnostaa ja olen etsinyt tietoa Bretagnenbassetista ja vähän löytyy kokemuksia että millainen metsästyskoira tämä on?
Miten haku toimii, pitääkö paljon yhteyttä isäntäänsä vai kulkee vaan eteenpäin?
Olen lukenut että paljon metsästetään ryhmänä niin kuinka toimii yksin?
Kuinka sitkeä ajuri, väsähtääkö puolen päivän jälkeen vai jatkaako niin kauan että on saatu saalista?
Toimiiko kuinka hyvin kauriille ja peuralle, vai onko pelkästään jäniskoira?
Kestääkö tassut talvella kuinka?
Bretangenbasset
1
247
Vastaukset
- Anonyymi
Minna-Lotta Kivinen Kennel Fatous Intensive lienee Suomen paras metsästävien Fauvejen asiantuntija. Hänen kasvattinsa ovat saanet paljon ajokoepalkintoja. Pohjoismaissahan metsästetään yksittäisellä koiralla eikä ajueina, kuten Keski-Euroopassa ja ihan hyvin menee yksin. En tiedä edes mitä sillä monen koiran käytöllä tavoitellaan. Esim. villisikajahdissa se vain altistaa vaaroille, koska jos sika jää koirien saartamaksi, niin eihän sille jää muuta vaihtoehtoa kuin käydä koirien päälle. Sitkeys riippuu paljon olosuhteista ja koiran kunnosta. Todennäköisesti ei aja niin pitkään kuin dreeveri mutta useimpiin tilanteisiin ihan riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1961523Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231278- 521042
- 72955
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102824
- 82820
- 42804