Kahvin juonnin kokonaan? Jos on niin miksi lopetit?
Onko täällä ketään joka olisi lopettanut ..
22
4356
Vastaukset
- Angi
Sekä heräsin säännöllisesti kello 2 yöllä ihmettelemään miksi heräsin? Nyt olen tajunnut että kofeiini katosi niihin aikoihin ja uutta kahvia olisi pitänyt juoda.
Jos oli kuutamo niin en nukkunut takaisin, jollei ollut niin parintunnin kuluttua nukuin takaisin, vaikken saanut kofeiiniä..
Nyt olen huomannut kuukauden lopetuksen jälkeen että voin erittäin hyvin. Saan aikaiseksi asioita entistä enemmän vaikka luulin että kahvin ansiosta jakasan siivota sun muuta.
Niin me menemme ansaan.- ilkamoiden polvivammainen
No ainahan sinä olet kuutamohullu ollu etkö muista kun kerran kirjoitit siitä tällä palstalla;-))D Mutta mikä pakko on kahvia juoda jos ei maita,minä en ees muista aina mitä se onkaan.
vuotta sitten lopetin. Alkoi tulla joka kerta puolisen tuntia kahvin juonnin jälkeen tosi kovat tuskat suolistoon. Siinä sitten kylmä hiki pinnassa yritti pytyllä istuen saada myrkyt pois mahasta...
Lopetin kokonaan. Ei tullut edes vieroitusoireita (= pientä päänsärkyä) kuten joskus aiemmin. Nukkuminenkin parani.
Nyt juon vettä; joskus teetä, kaakaota tai mehua.- Trina
lopettaa kokonaan tuon myrkyn kiskominen, mutta
tee ei oikein maistu iltapäivällä, kahvia tekee
mieli, vaikka vatsa ei sietäisi sitä ollenkaan.
Aamulla juon vihreää teetä, mutta minusta se on
yhtä tyhjän kanssa.
Nykyään olen vähentänyt kahvin juontia niin, että
kerran tai pari viikossa nautiskelen kahveeta ja
muulloin sitä teetä. Jotainhan sitä täytyy
nauttia päiväkahvin aikaan. Näin sitä on piintynyt
noihin tapoihinsa ja niistä on sitten vaikea
päästä irti.- Angi
Minulla on myös tuo vihreätee ollut listalla. Ensin inhosin sitä mutta nyt olen tottunut siihen. Teen mahdollisimman laihaa niin ei tympäise. Olen monesti jo meinannut langeta juomaan kahvia, tänään viimeksi. Onnistuin kuitenkin kieltäytymään. Sanoin itselleni ei tänään huomena sitten jos on aivan pakko? Olen sisukas, minkä päätän sen usein pidän..Kahvi on oikeastaan aika pahan makuistakin jos sitä nautiskelee mustana ilman sokeria.
- Len
Ainoa nautintoaine tuo meikäläiselle on. Siksi kai sitä tulee välillä liikaa nautittua. Kai sekin joku riippuvaisuus on. Voi kun pääsisi siihen edes, että aamukahvin lisäksi ei mulloin joisi. Siitä minun olisi vaikea luopua. Mutta kaupungilla käydessä tulee mentyä siihen vakikahvilaan ja kesätorille. Se on semmoinen ohjelmanumero.Kello kuuden jälkeen en enää kahvia juo, minulta menee uni.
- isosisko
Angi kirjoitti:
Minulla on myös tuo vihreätee ollut listalla. Ensin inhosin sitä mutta nyt olen tottunut siihen. Teen mahdollisimman laihaa niin ei tympäise. Olen monesti jo meinannut langeta juomaan kahvia, tänään viimeksi. Onnistuin kuitenkin kieltäytymään. Sanoin itselleni ei tänään huomena sitten jos on aivan pakko? Olen sisukas, minkä päätän sen usein pidän..Kahvi on oikeastaan aika pahan makuistakin jos sitä nautiskelee mustana ilman sokeria.
Ah kahvi on aivan liian kuumaa kieltäni polttaa päätäni huimaa.
- isosisko
isosisko kirjoitti:
Ah kahvi on aivan liian kuumaa kieltäni polttaa päätäni huimaa.
Kahvi on hyvää mitä mä kuulen huonolla tuulella rouvani luulen.
Ah eipä se olisi kumma lainkaan ,voi mitä unissani nähdä sainkaan.
Kerro se mulle kullanmuru,kertoen aina haihtuu suru.
Mulla oli piilossa pesä uusi,munia siinä jo viisi
kuusi,lapset sen löysivät ai,ai,ai,rintaani kauhean haavan sain.
Rauhoitu,rauhoitu rakas lotta,eihän se edes ollut totta. - mummi67
Len kirjoitti:
Ainoa nautintoaine tuo meikäläiselle on. Siksi kai sitä tulee välillä liikaa nautittua. Kai sekin joku riippuvaisuus on. Voi kun pääsisi siihen edes, että aamukahvin lisäksi ei mulloin joisi. Siitä minun olisi vaikea luopua. Mutta kaupungilla käydessä tulee mentyä siihen vakikahvilaan ja kesätorille. Se on semmoinen ohjelmanumero.Kello kuuden jälkeen en enää kahvia juo, minulta menee uni.
Minä olin ennen oikea kahvikissa,mutta masu on tehnyt siitä topin.aamukahvit kyllä juon,mutta sitten teetä.löysin prismasta {sole rooibos}teetä se on kofeeniton ja minusta tosi hyvää.Kesäisin kerään mökillä yrttejä ja kuivaan niitä ja on sitten vaihtelua teen juontiin.
- Angi
isosisko kirjoitti:
Kahvi on hyvää mitä mä kuulen huonolla tuulella rouvani luulen.
Ah eipä se olisi kumma lainkaan ,voi mitä unissani nähdä sainkaan.
Kerro se mulle kullanmuru,kertoen aina haihtuu suru.
Mulla oli piilossa pesä uusi,munia siinä jo viisi
kuusi,lapset sen löysivät ai,ai,ai,rintaani kauhean haavan sain.
Rauhoitu,rauhoitu rakas lotta,eihän se edes ollut totta.Sinä se haistat missä minä liikun..? Olet todella nero huomaamaan.? Kiitos runostasi jäljensitkö sen kirjasta vai muistitko ulkoa? Nyt olet sitten jyvällä minun ja Ruuneberin kirjeenvaihdosta runojen merkeissä? Mutta ei se mitään minä hiukan muutin kun halusin enemmän loppusointuja eli riimejä. Mutta olen iki kiitollinen että täältä löytyi yksi vastaaja joka halusi auttaa.
Tiedänhän minä että sinä juot kahvia kuin pesusieni et millään usko minua että se voi tehdä sinutkin sairaaksi ennen kuin huomaatkaan. Mistäs tiedät vaikka olisit jo vaivasi kahvista saanut? Niin tietysti arvaan sinun vastauksesi jo. Minä olen joutunut lopettamaan ja sillä siisti. - Trina
Angi kirjoitti:
se on liian vahvaa tai jos se on kauan seisonut
pannussa. Sopivan vahvuinen kahvi maidon kanssa,
ilman sokeria, on kyllä hyvää. Kun sen vielä naut-
tii hyvän kahvileivän kanssa, niin eipä ole sen
voittanutta.
Vaan minkäs voit, kun tuli aikanaan työelämässä
juotua liikaa tuota herkkua, niin vatsa meni
pilalle. Nyt siitä saa sitten kärsiä.
Kaikki ihanat nautittavat ovat kiellettyjen
listalla.
Ei auta itku markkinoilla, pitää vaan hymyillen
koettaa etsiä muullaisia nautintoja tästä
jokapäiväisestä elämästä.
Kyllä se siitä! - Angi
Trina kirjoitti:
se on liian vahvaa tai jos se on kauan seisonut
pannussa. Sopivan vahvuinen kahvi maidon kanssa,
ilman sokeria, on kyllä hyvää. Kun sen vielä naut-
tii hyvän kahvileivän kanssa, niin eipä ole sen
voittanutta.
Vaan minkäs voit, kun tuli aikanaan työelämässä
juotua liikaa tuota herkkua, niin vatsa meni
pilalle. Nyt siitä saa sitten kärsiä.
Kaikki ihanat nautittavat ovat kiellettyjen
listalla.
Ei auta itku markkinoilla, pitää vaan hymyillen
koettaa etsiä muullaisia nautintoja tästä
jokapäiväisestä elämästä.
Kyllä se siitä!Näin on marjat.. ei enään ihania kakkuja, keksejä, leivonnaisia kaikki on kiellettyjen listalla. Mutta joskus on ihanaa nautiskella silti joku ihana kakku tai muu herkku silloin kun menee ulos. Täytyy ottaa teetä ja vain hiukan kastaa pussia veteen että tulee oikein laihan makuista, voi kuule kyllä se vetää vertoja kahvin kanssa nautittuun.
- isosisko
Angi kirjoitti:
Sinä se haistat missä minä liikun..? Olet todella nero huomaamaan.? Kiitos runostasi jäljensitkö sen kirjasta vai muistitko ulkoa? Nyt olet sitten jyvällä minun ja Ruuneberin kirjeenvaihdosta runojen merkeissä? Mutta ei se mitään minä hiukan muutin kun halusin enemmän loppusointuja eli riimejä. Mutta olen iki kiitollinen että täältä löytyi yksi vastaaja joka halusi auttaa.
Tiedänhän minä että sinä juot kahvia kuin pesusieni et millään usko minua että se voi tehdä sinutkin sairaaksi ennen kuin huomaatkaan. Mistäs tiedät vaikka olisit jo vaivasi kahvista saanut? Niin tietysti arvaan sinun vastauksesi jo. Minä olen joutunut lopettamaan ja sillä siisti.Kuule aivan ulkomuistista vain,jotain kouluaikaista,en edes muistanut sitä aivan kokonaan.
Vai olen minä kova kahvin ryystäjä,älä sinä hulluja puhu,
en edes muista aina aamukahviakaan juoda,
mutta kun se joihinkin sydänvaivoihin auttaa.
Juon aina silloin tällöin puolikupillista jos on pakko jonku seuraksi juoda. - Leny
mummi67 kirjoitti:
Minä olin ennen oikea kahvikissa,mutta masu on tehnyt siitä topin.aamukahvit kyllä juon,mutta sitten teetä.löysin prismasta {sole rooibos}teetä se on kofeeniton ja minusta tosi hyvää.Kesäisin kerään mökillä yrttejä ja kuivaan niitä ja on sitten vaihtelua teen juontiin.
Olen aina ajatellut, että laihassa teessä ei paljon olisi kofeiinia. Kofeiinitonta kahvia olen ostanut, mutta minusta se on pahanmakuista. Joskus myöhemmin illalla olen sitä "nauttinut", kun en ole uskaltanut Juhla Mokkaa juoda.
isosisko kirjoitti:
Kuule aivan ulkomuistista vain,jotain kouluaikaista,en edes muistanut sitä aivan kokonaan.
Juon aina silloin tällöin puolikupillista jos on pakko jonku seuraksi juoda.Lopetin Irlantilaisen kahvin juonnin vähän samasta syystä. :D
(vastailin nyt tähän kun oli niin passeli otsikko, ethän pahastu?)- Angi
isosisko kirjoitti:
Kuule aivan ulkomuistista vain,jotain kouluaikaista,en edes muistanut sitä aivan kokonaan.
Juon aina silloin tällöin puolikupillista jos on pakko jonku seuraksi juoda.Kahvia litkiä.. En minä voi tietää kuinka paljon nykyään kahvia litkit mutta ennen muutamia kymmeniä vuosia sitten olit oikea kahvirotta... Salaa litkit.. Mutta mistäs sen voi tietää vaikka oli sinulle hyväksi. Olen minäkin lukenut jostain että kahvin pitäisi olla sydämelle terveellistä. Niin ja alhaiselle verenpaineelle se on myös hyvä.
- Anki53
olen aina juonut kahvia ja ilman sokeria ,joten ei ole haitaksi ollut .Ilman aamukahvia en lähde käyntiin laisinkaan
No töissä en paljon juo ja iltaisin juon vain teetä, mutta en suostu olemaan ilman aamukahvia vaikka olis mitä, se kuuluu vain mun elämään.
Minulle on tärkeää se aamunhetki kullankallis kun saa olla rauhassa yksin lukea lehden ja katsella kesäistä maisemaa ulkona tai sisälä juoden aamukahvia .- Angi
...kuten tupakkakin... Kahvi käynnistää ihmisen kun hän luulee ettei käynnisty muuten.
Nyt kun olen ollut lakossa huomena tulee kuukausi täyteen niin olen huomannut olevani käynnissä heti kun silmäni avaan. Tunnen erään sorttista vapauden tunnetta ja olen reipas ja pirteä aamuvirkku.. ennen kahvin aikaan vääntelehdin kaiket yöt sängyssä hakien unipaikkaa ja kun kuuhulluuskin on vaivana niin tuli tupla valvomiset. Nyt en enään ole herännyt pariin viikkoon kertaakaan yöllä ihmettelemään miksi heräsin. Myönnän kyllä että minulla on ollut kova taistelu etten ole sortunut kahvittelemaan.. kun se hiljainen ääni sisälläni sanoo ei kannata lopettaa aivan kokonaan se on niin hyvää, ihan hyvin voit juoda... Minä olen vain laittanut itselleni riman korkealle kolmekuukautta on oltava ilman ettei tippaakaan maista kahvia. - Len
Angi kirjoitti:
...kuten tupakkakin... Kahvi käynnistää ihmisen kun hän luulee ettei käynnisty muuten.
Nyt kun olen ollut lakossa huomena tulee kuukausi täyteen niin olen huomannut olevani käynnissä heti kun silmäni avaan. Tunnen erään sorttista vapauden tunnetta ja olen reipas ja pirteä aamuvirkku.. ennen kahvin aikaan vääntelehdin kaiket yöt sängyssä hakien unipaikkaa ja kun kuuhulluuskin on vaivana niin tuli tupla valvomiset. Nyt en enään ole herännyt pariin viikkoon kertaakaan yöllä ihmettelemään miksi heräsin. Myönnän kyllä että minulla on ollut kova taistelu etten ole sortunut kahvittelemaan.. kun se hiljainen ääni sisälläni sanoo ei kannata lopettaa aivan kokonaan se on niin hyvää, ihan hyvin voit juoda... Minä olen vain laittanut itselleni riman korkealle kolmekuukautta on oltava ilman ettei tippaakaan maista kahvia.Kyllä tuo puheesi pisti ajattelemaan. Mahtaisiko minunkin ajoittainen yöheräily ja nukahtamisen vaikeus joskus johtuakin kahvista. Ai että olet huomannut tuollaisia positiivisia muutoksia. Kyllä se tuntuu vaikealta ajatella luopua aamukahvista. Mutta ihan tämän keskustelun tuloksena tulikin mieleen kokeilla.
- Angi
Len kirjoitti:
Kyllä tuo puheesi pisti ajattelemaan. Mahtaisiko minunkin ajoittainen yöheräily ja nukahtamisen vaikeus joskus johtuakin kahvista. Ai että olet huomannut tuollaisia positiivisia muutoksia. Kyllä se tuntuu vaikealta ajatella luopua aamukahvista. Mutta ihan tämän keskustelun tuloksena tulikin mieleen kokeilla.
Minä olen todella iloinen että nyt voin niin mahdottoman hyvin. Toivottavasti tämä hyvä olo jatkuu.
Kahvia en kyllä juo siitä olen varma.
Mikä kerran loppu se saa nyt olla sitä myös. Minulla ei tuoksu kahvi enään hyvälle kuten ennen.
Minä en suosittele kenellekkään lopettamista, vaan sanoin täällä totuuden miten itse sen koen.
Samoin kun lopetin tupakan polton niin koko ajan kehuin ihmisille olostani ja tunnelmistani.
Kaikki tai usea oli aivan varma että alan kohta tupakoimaan jälleen.
Kaikki nuo ovat huomanneet luulonsa vääräksi. Nyt olen ollut ilman tupakkaa yli 32 vuotta eikä varmasti tee mieli.
Silloin oli oikein kunnon vieroitus oireet. Tästä kahvista ei ollutkaan paljoa kuin viisi päivää vaan.
Pelkkää päänsärkyä ja väsymystä. - m a
Angi kirjoitti:
Minä olen todella iloinen että nyt voin niin mahdottoman hyvin. Toivottavasti tämä hyvä olo jatkuu.
Kahvia en kyllä juo siitä olen varma.
Mikä kerran loppu se saa nyt olla sitä myös. Minulla ei tuoksu kahvi enään hyvälle kuten ennen.
Minä en suosittele kenellekkään lopettamista, vaan sanoin täällä totuuden miten itse sen koen.
Samoin kun lopetin tupakan polton niin koko ajan kehuin ihmisille olostani ja tunnelmistani.
Kaikki tai usea oli aivan varma että alan kohta tupakoimaan jälleen.
Kaikki nuo ovat huomanneet luulonsa vääräksi. Nyt olen ollut ilman tupakkaa yli 32 vuotta eikä varmasti tee mieli.
Silloin oli oikein kunnon vieroitus oireet. Tästä kahvista ei ollutkaan paljoa kuin viisi päivää vaan.
Pelkkää päänsärkyä ja väsymystä.tarkoitus lopettaa kahvin juonti, mutta ainakin nyt jäi lyhyeksi kun iski sen seurauksena kova migreenipäänsärky. Kahvi vei tuon heti pois. Täytyy näköjään oikein suunnitella milloin lopettaa - ei työpäivinä ainakaan! Niin, enkä juo kahvia mitään pannullista päivässä, vaan kolmisen kuppia. Ihmiset on aika erilaisia addiktoitumisen ja vieroitusten suhteen.
- kahvinjuoja
m a kirjoitti:
tarkoitus lopettaa kahvin juonti, mutta ainakin nyt jäi lyhyeksi kun iski sen seurauksena kova migreenipäänsärky. Kahvi vei tuon heti pois. Täytyy näköjään oikein suunnitella milloin lopettaa - ei työpäivinä ainakaan! Niin, enkä juo kahvia mitään pannullista päivässä, vaan kolmisen kuppia. Ihmiset on aika erilaisia addiktoitumisen ja vieroitusten suhteen.
Lopetin kahvin juonnin, aikaisemmin join 2-4 joskus enemmänkin kahvia päivässä. Haluan valkoisemmat hampaat ja vähemmän riippuvaisuutta.
Itselläni on samat migreenin-tyyppiset päänsäryt, mutta niihin auttaa kova burana!
Kun päänsärky loppuu/samanaikaisesti kun särkee päätä iskee kova väsymys ja jopa masennus!
Parin päivän jälkeen sitä ei edes kaipaa ja rupee hampaat olee valkoisemmat ;) On KOKOAJAN niin pirteä kuin silloin joskus kun oli vasta juotua kupin kahvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421