Oman vanhurskauden korostusta

Anonyymi-ap

- Julistaa roppakaupalla syntejä, jotka ei perustu Jumalan sanaan.
Nämä ovat päälle näkyviä merkkejä, joiden tarkoitus on kertoa ryhmälle kuulumisensa ryhmään. Jos merkit, tai jokukin niistä puuttuu, henkilö ei ole enään ryhmän luotettu jäsen.

- Rajoittaa Kristuksen valtakunta johonkin yhdistykseen, kirkkoon tai kirkkokuntaan.
Tämä itsevanhurskauden laji on hyvin yleinen, ei vain lestadiolaisissa ryhmittymissä.

- Yksinkertaisen kristinuskon monimutkaistaminen yhteisön asettamiin merkkeihin sopivaksi.

Kaikissa näissä IHMINEN ITSE on kaiken keskiössä.
Tämä malli on (lieneekö yllätys) myös jumalattomilla.
Syy on siinä, että taipumukset asettaa ihminen keskiöön, on langenneessa olemuksessamme.
Kaikki tämä ihmiskeskeisyys ja tekemiskeskeisyys tunkeutuu myös uskovien pariin, koska uskovat ovat samalaisia ihmisiä, kun jumalattomatkin.

Kuten filippin vanginvartija aikanaan kysyi Paavalilta ja Siilaalta, mitä minun pitäisi tehdä, tullakseni autuaaksi. Sama kysymys, mitä kaikkea minun pitäisi tehdä pysyäkseni Jeesuksen seuraajana, hiertää edelleen kaiken aikaa Jeesusta seuraavien sisikunnassa. Paholainen kysyy valtansa perään näin ovelasti.

Oikea vastaus on - usko Herraan Jeesukseen. Hänen kauttaan saat pelastuksen, sovituksen synneistäsi, ja optiona kaiken tarvittavan voiman, halun ja viisauden, - toimimaan Jumalan tarkoittamalla tavalla.

Kristinuskossa eletään KRISTUKSESSA!
- Usko on Kristuksen.
- Vanhurskaus on KRISTUKSEN.
- VOIMA on KRISTUKSEN.
- Teot on Kristuksen.
- Ansio on KRISTUKSEN
- Ylistys on Kristukselle.
- Kunnia ja kiitos on Kristuksen.
- Ammulla herätään Kristukseen
- Illalla nukutaan Kristukseen.
- Kaikki valta on Kristuksen.

Muutamia esimerkkejä Kristuksessa elämisestä.

Ymmärtänette kuinka paljosta vaille jää hän, jolla ei ole Kristusta, hän elää itselleen. 😢

Hän on omien käsitystensä ja oman uskonsa varassa. Näin siis jumalattomat ja myös jumaliset, joille ei kristinusko ole avautunut.

Omaan uskoonsa hänet mm. kastetaan, - (sitten kun ymmärrys on riittävästi kehittynyt). - Omiin hallusinaatioihin perustuva hurmahenkisyys.

Jeesuksen seuraajat kastetaan JEESUKSEN USKOON!!

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Hän on omien käsitystensä ja oman uskonsa varassa. Näin siis jumalattomat ja myös jumaliset, joille ei kristinusko ole avautunut."

Emmekös me kuitenkin kaikki ole omien käsitystemme ja oman uskomme varassa joka hetki? Eivät siis vain jumalattomat tai väärät jumaliset, jotka koskaan eivät ole kristinuskosta kuulleetkaan?

"Omaan uskoonsa hänet mm. kastetaan, - (sitten kun ymmärrys on riittävästi kehittynyt). - Omiin hallusinaatioihin perustuva hurmahenkisyys."

Mitä tuo tarkoittaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60