Olispa jännä tietää mihinkä perustuu tuo Gmail, kun se yötäpäivää raksuttaa lisää tilaa. Nyt omassa osoitteessani on jo 2210 Mt tilaa ja lisää tulee jatkuvasti. (Hotmailissa vaivaiset 2 Mt). Onko Goollella joku valtava keskusmuistiyksikkö, kun se tarjoaa yhä enemmän lisää tilaa miljoonille käyttäjilleen?
Gmailin jättiläiskeskusmuistiyksikkö
4
541
Vastaukset
Todennäköisesti koko homma vain perustuu siihen yksinkertaiseen oletukseen, että suurimmalla osalla käyttäjistä postilaatikon koko on kuitenkin hyvin pieni (alle pari megaa). Tällöin mainosmielessä voidaan mainostaa hyvinkin suuria tarjottavia tiloja.
- ammattilainen
kyl toi tila pitää paikkansa itellä on jo satoja megoja ja kasvaa koko ajan käytän sitä postituslistojen talletukseen :) on testattu et kyl toi maksimi määrä pitää paikkansa tosin liiteetiedostossa 5MT rajoitus
- Cres
rajoitus on 10 MT.
- ----------
Ei jokaiselle käyttäjälle ole varattu tuota 2210Mt, varattu on ainoostaan senverran minkä verran postisi vie. Toi on vain maksimi. Veikkaisin että käyttäjiin suhteutettuna on ~10% käytetty keskimäärin jos edes niinkään paljoa.
Nykyään kiintolevyt halpoja, ja Googlella on paljon rahaa, joten ei kulut missään tunnu.
Gigan hinta siinä 0,5€ ja kerralla sopii isot kaupat, niin hyvinkin voidaan puhua jo 0,2€ tai jopa ilmasistakin, vastineeksi mainosta jne....
Eipä se kooltaan ole iso, vaan niitä on monta ja hajautettu eripuolille maailmaa, hyvinkin voi olla mahollista, että mailit säilötään siellä maassa missä asut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226