Pitääkö ihmisen olla nuori ja kaunis tai ainakin kaunis/seksikäs voidakseen
- tulla kuulluksi?
- saada uuden työpaikan?
- löytää uuden kumppanin?
- saada ystävällistä palvelua?
- saavuttaa menestystä?
Vaikuttaako sukupuoli asenteisiin?
Ikärasismia - ulkonäkörasismia,
9
732
Vastaukset
- hymypositiivi
Tässä on vain yritettävä olla tyytyväinen
ikääntymiseen ja sillä silmällä katsottava,
että ihmislajin piolokiseen elämään kuuluu
myöskin ikääntyä hissukseen.
Tämähän on sama piolokinen laki myös miesten
kohdalla, joten ei ne miehetkään nuorru vuosien
myötä.
Tuota työmarkkinatilannetta ajatellen.....
eipä kai siitä ainakaan haittaa olisi jos
syntymävuosi olisi 1979-1983 välillä.
Ja ei kai sitäkään miinukseksi katsottaisi
jos olisi mitoissa 1,75/94/70/90 numeroita.
Kai siitä työnantajilta sympatiaa lohkeaisi
ja "nuorekkaaseen" työtiimiin saisi paikan.
Onhan sitä todellakin "ikärasismia" työelämässä.
Ehkä kuitenkin esim. rakkaus ja ystävyys ei ole
ihan yhtä ikäherkkää (kuin työssä ikärasismi),
se voi olla ikääntymiseenkin kuuluvaa.
Ja mikäli jossakin (missä hyvänsä) saa hyvin
epäsopivaa tai peräti huonoa palvelua, niin kyllä
sellaisesta voi kohteliaasti huomauttaa.
Ainakin liike-elämän puolella kaikkien ihmisten
palvelun pitää olla samalla tasolla.
Asiakkaita ei koskaan saa eriarvoistaa minkään
asian perusteella, jokainen asiakas on yhtälailla
saman arvoinen.
Palvelutasoon voi aina vaikuttaa esittämällä
asiallisen valituksen jollekin taholle, ja se
on joissakin yrityksissä peräti toivottavaakin.
Toivotaan ystävällisyyttä vanhemmillekin ihmisille. - visually challenged/vertica...
näköinen koko ikänsä, jos mielii työtä (poissuljetaan huippujärkiset), rakkautta elämässään saada/löytää. Mikään ei ole suurempi valhe kuin "se sisäinen kauneus" ainakin naisten kohdalla. No, jos nainen on esim. lääkäri/tohtori/lakinainen/menestyvä liikenainainen jne ja tienaa mukavasti, niin sitten "ahh se sisäinen kauneus on niin tärkeää". Menepä ruma nainen(/mies )tanssipaikalle/tanssiravintolaan etsimään seuraa, hah, juu se "sisäinen kauneus"...Hahhaa!
- Jääköön salaisuudeksi
Mielestäni tanssisali on ihan väärä paikka hakea intelligenttiä seuraa. Siellä 'pelataan' ulkonäkö-/materialistinen elämänkatsomuslinjalla. En ole enää nuori, en kaunis, en mannekiinimittainen, mutta minulla on ikäistäni, älykästä seuraa. Olen ilmeisesti etuoikeutettu, vaikka en olekaan lakinainen, enkä muukaan korkeaa palkkaa nauttiva, tosin akateemisesti koulutettu...
- yopollo
on helpompi päästä yrittämään, mutta jos sattuu olemaan tyhmä, siihen jää.
- Selvä homma
on kysymyksessä kaunis keski-ikäinen nainen vastaan rupsahtanut keski-ikäinen nainen niin tiedät itsekin mitä siitä seuraa, jos se rupsahtanut sattuu olemaan se työhönottaja...
Arvaa saako se kaunis ja nuorekas koulutetumpi töitä? Vai onko rupsahtaneemmalla ja huonommin koulutetulla paremmat mahikset? - mekatron
"persseennuolijat" pärjäävät näkemykseni mukkaan aika hyvin useimmila työpaikoila.
Työhön pyrkiminen on tietysti eri juttu, ei tiä vielä, mistä paikasta nuolasta.
Ennenkö tipahtaa!- Pirre*
voihan sitä kiivetä sängynjalkaakin myöten ylös..:/
- Haittapuolia
Jos olet nuori ja kaunis, pääsee elämässä kaikin puolin melko helposti eteenpäin, jos avuja on mukana. Mutta on myös huonoja puolia, ja pahin niistä on kateus, se tunkee joka asiassa vastaasi.
- Titi50
Kyllä minä olen sitä mieltä, että yleensä pätevät tällaiset säännöt:
- tulet kuulluksi, jos sinulla on aihe, joka "kolahtaa" kyseiseen kuulijakuntaan.
- saat työpaikan, jos vastaat hakukriteerejä ja sen liskäsi olet pirteä, virkeä, tehokas ja ystävällinen.
- Löydät kumppanin, jos löydät kaltaisesi sieluntoverin ja molempien ulkonäkökriteerit "kolahtaa" .
- Ystävällinen palvelu riippuu siitä, onko palvelija oikeassa ammatissaan ja molempien vuorovaikutustaidoista, eleistä ja ilmeistä sekä asiakkaan esittämistä vaatimuksista ja palvelijan kyvystä vastata niihin.
- Mitä sana "menestys" pitää sisällään sinulle, minulle, muille? On ulkoista menestystä muiden silmissä. Sitten on "sisäistä" menestystä, kun tietää, että itse on ulkoisista kriteereistä huolimatta saavuttanut jotain tärkeää elämässään...
Mutta jos yksinkertaistaa asian ra'asti, niin silloinhan juttu menee niin, että pitää olla UPEE, KAPEE JA NOPEE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154