Hei osaako joku auttaa ja kertoa miten tämä tehtävä ratkaistaan? Kiitos etukäteen vastanneille <3
Unnalla on neljä lintukirjaa ja kolme
kasvikirjaa. Kuinka monella tavalla hän voi järjestää kirjat niin, että lintukirjat ovat peräkkäin?
Oppikirja sanoo 576 ja itse sain 720
Jonojen lukumäärä -tehtävä
3
114
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattele että lintukirjat on niitattu yhteen ja muodostavat siis yhden yksikön. Sinulla on siis neljä objektia (kolme kasvikirjaa ja se lintukirjaobjekti), jotka järjestää. Kuinka monella tavalla tämä onnistuu? Mutta jokaisessa näissä voit järjestää ne lintukirjat siinä omassa objektissaan; kuinka monella tavalla?. Tulosäännön mukaan saat...
- Anonyymi
Lintukirjat voidaan panna peräkkäin neljään paikkaan: ne ovat alussa, alussa on 1 kasvikirja, alussa on 2 kasvikirjaa tai alussa on 3 kasvikirjaa. Lintukirjat voivat olla 4! järjestyksessä ja kasvikirjat 3! järjestyksessä.
4*4!*3! = 4*24*6 = 576. - Anonyymi
5 jos samoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635