Eräiden tietojen mukaan tiettyyn aikaan historiassa ei ollut kuin yksi kappale astronautteja, joka tunnusti tai katsoi merkitykselliseksi todistaa ateismistaan julkisesti.
Mitä tämä merkitsee suhteessa ateismin asemaan aatteena?
https://space.stackexchange.com/questions/37012/are-there-any-atheist-or-agnostic-american-astronauts-past-or-present/37014#37014
Miten ateismin tunnustaminen menee kosmonauttien ja taikonauttien kohdalla? Avaruus on matkailun suhteen vielä uusi ja monin osin tuntematon kokonaisuus. Minkälaisia tuntemuksia astronauttien kertomukset avaruuden olosuhteissa ateismi/teismi jaottelun mukaisesti herättää?
Ateistinen avaruus
5
154
Vastaukset
Jumalasta todistava astronautti on kuin pronssikautinen vuohipaimen vuoren huipulla. Huikaiseva maailmankaikkeuden laajuus ja oma mitättömyys siinä saa kuvittelemaan, että olisi olemassa itsensä kaltainen suuri olento, joka tätä pitää kasassa.
- Anonyymi
Pääsiäisen tunnetuimpia melodisia viestejä ovat passiot
kuten J. S. Bachin Matteus-passio.
Avaruudellinen lähtökohta ateismissa voi olla jotain
suurempaa kuin ateismin itseisarvo täysin merkityksettömästä elämästä
ja tämä vaihtoehto on kristityn arvio.
Muistetaan tosiasia että kaikki olemme tasa-arvoisia vaikka
meitä syytetään vajakeiksi jotka näkevät maailmankaikkeuden suureksi
ja päättymättömäksi ja uskomme Jumalaan. - Anonyymi
sen tiedän että marssiin muuttavat ihmiset eivät ole uskovia , sillä yksikin virhe arvio niin henki lähtee 🤣
- Anonyymi
Tuon artikkelin mukaan ainakin pari astronauteista on ollut oikeita vajakkeja, loput eivät juuri uskostaan puhuneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431