mitä menee veroa ja muuta maksua?
ruottista rakkine - mistä tietoa
2
257
Vastaukset
Miten ihmeessä tämä nyt niin vaikea asia voi olla, että oikein täältä tarvitsee
kysyä?
Marssit suoraan autokauppaan Ruotsissa, valitset auton ja maksat sen!
Pyydät osana kauppaehtoja myyjää toimittamaan auton heille lähimpään satamaan, joka kauppapaikkakunnasta riippuen voi olla Tukholman, Kapellskärin tai Holmsundin , (Uumaja) lähtevän tavaran vastaanottopaikka satama-alueella.
Voit itse olla sovittuna aikana Ruotsin pään satamassa vastaanottamassa autoa.
On edullisempaa olla itse mukana matkalla, sillä silloin voit itse ajaa auton lauttaan ns. matkustajahinnalla.
Varaudu siihen, että satamassa kaikki kulut on maksettava kortilla, koska erillistä käteiskassaa ei ehkä ole.
Ota myös etukäteen selville lauttojen lähtöajat, joita yleensä on alkuillasta, Holmsundista en ole aivan varma.
Ole paikalla ajoissa - pari tuntia riittänee.
Muussa tapauksessa rahtia veloitetaan kaupallisten ehtojen mukaan, usein pituuden mukaan - täydet metrit.
Lue: Siis listahinta, lisättynä CMR-rahtikirjan kuluilla, lastaus - ja purkamiskus-
tannuksineen.
Päästyäsi Suomeen, ilmoitat autosta Suomen sataman tullille.
Viranomainen määrää maksettavan autoveron, jonka suuruutta voit etukäteen arvioida www.vero.fi - sivuilla.
Maksettuasi autoveron saat auton kilpiin ja mikäli auton katsastus on voimassa,
autoa ei tarvitse erikseen katsastaa.
Katsastuspaikka tarkistaa kuitenkin runkonumeron, että itse auto on se,
jonka väität sen olevan.
Ruotsissa autojen ajokilometrimäärät ilmoitetaan peninkulmina - 10 km - , ruotsiksi mil.
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657