Miksi raumalla on lappi niminen kylä?

Anonyymi-ap

Miksi raumalla on lappi niminen kylä? Mistä se on saanut nimensä?

Jotenkin hämäävä nimi. Ulkopaikkakuntalaiset luulevat, että se on jossain pohjoisessa.

Lappiin on juuri avattu frisbeegolfrata ja juttelin muualla suomea olevan serkkuni kanssa puhelmessa joka pelaa myös frisbeegolffia.

Sanoin, että tule joskus lappiin pelaan frisbeegolffia joskus. Se sano, että en minä mihkään pohjosieen asti lähde. Sitten sanoin, että eikun rauman lappiiin. Sitten se oli, että aijaa joo voin mä sinne joskus tulla.

10

1262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin empä tiiä, mistä nimi on tullut. Yllensä kuitenkin käytetään nimitystä "Rauman lappi" "Rauman lapissa" ettei sekoiteta sitä mihinkään pohjoiseen.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

❤️ ­­N­­y­­m­­­f­­o­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17898302X

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Olisiko joskus kuulunut osaksi Laitilaa, mistä katsottuna nykyinen Rauman Lappi oli Pohjois-Suomen Lapin suunnassa? Kodisjoki ainakin kuului ilmeisesti aikoinaan Laitilaan mutta tämän Rauman Lapin suhteen en ole varma kuuluiko vai ei.

• Anonyymi

Lapin nimi on ollut ennen Lappi TL eli Turun ja Porin lääni. Lääniä ei enää ole ja TL jäi siksi pois. Jokunen vuosi tässä Lappi liitettiin Raumaan.

• Anonyymi

Kas kun ei serkku sanonut, ettei hän halua Ruotsiin ja Venjälle lähteä, koska myös Ruotsissa ja Venäjällä on Lappi. Se kun ei rajoitu vain Suomen pohjoisosaan. 😁

Suomen Lappi on maakunta, kun taas Lappi TL on entinen kunta, joka nykyään on osa Raumaa.

• Anonyymi

TL siis viittasi Turun ja Porin lääniin. Nykyään, kun ei läänejä enää ole, kannattaa täsmentää, mitä Lappia tarkoittaa ja puhua Rauman Lapista.

• Anonyymi

>> Jotenkin hämäävä nimi <<

Suomessa on jonkun verran hämääviä nimiä. Samannimisiä on eri puolililla Suomea ja ulkomaidenkin nimiä meiltä löytyy kartalta. Savossa on esim. Öljymäki, kuten Jerusalemissakin. Ja Jerusalem löytyy myös Uudessakaupungista. Jne.

• Anonyymi

Samalla on myös monta Pyhäjärvi-nimistä paikkaa Suomessa, ainakin Lounais-Suomen suurin järvi on Pyhäjärvi ja myös Pohjois-Pohjanmaalla on Pyhäjärvi-niminen kaupunki.

• Anonyymi

Samon aikanaan - ei enää - oli Koski Hl ja Koski Tl, vastaavasti kuin Lappi Tl ja Lappi Hl.

• Anonyymi

Siellä asusteli ennen muinoin Louhi Pohjolan emäntä. Nyt en muista kansantarua ihan tarkkaan. Kukas se oli joka kävi ostamassa Lapijoelta sukset? Ilmarinen takoi Sammon. Väinämöinen asusteli nyt jo kuivatun Valkojärven rannoilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1351
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33