Taksitarkastajat ovat taksikuskeja ilman päätösvaltaa

Anonyymi-ap

Taksitarkastajilla voi olla rooli oman välitysyhtiön taksipalveluiden valvonnassa. Heillä ei kuitenkaan ole mitään päätösvaltaa, koska he eivät ole viranomaisia, vaan samanlaisia taksikuskeja kuin muutkin kuskit. Heillä on vain tarve kytätä onko työkavereilla oikean väriset housut. Kyttäyksestä välitysyhtiö voi antaa muutaman lantin palkkioksi.

Todellinen toimivalta ja mahdollisuus puuttua laittomaan toimintaan on vain viranomaisilla, kuten esim. työsuojeluviranomaisilla ja poliisilla.

28

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sekoitat nyt aika pahasti viranomaistoiminnan ja sopimukseen liittyvän yrityksen laadunvalvonnan toisiinsa. Kun ei ole paljoa annettu, ei voi paljoa pyytääkään, sanotaan. Ehkä se on näin.

      • Anonyymi

        Ei se haittaa. Pääasia on, että pääsen purkamaan pahaa oloani takseja mollaamalla. Erityisesti "suhari" ja " renkipoika" sanat saavat pikkuiseni värähtämään.


      • Anonyymi

        Mitäs laadunvalvontaa se on, että määrätään sukkien värikin? eihän niitä edes näe!


    • Anonyymi

      No sinähän puhut kahdesta täysin eri asiasta. Taksitarkastajat/laadunvalvojat ovat isoissa keskuksissa, kuten Taksi Helsinki tai Lähitaksi. He valvovat, brändin alla ajavia kuljettajia ja keskuksen ja yrittäjän välisten sopimusten noudattamista eli keskusten sisäisiä asioita. Heillä ei ole mitään tekemistä tai puuttumista laittomaan taksitoimintaa tain muuhun, joita mainitsit.

      • Anonyymi

        Hienoa, sinä ymmärsit niiden olevan eri asioita. Auttoiko äiti?


    • Anonyymi

      Ei kuluttajariitalautakunnallakaan ole päätösvaltaa, heidän ratkaisu on vaan suositus eikä ole pakottava!

    • Anonyymi

      Suomalaisten auktoriteettivastaisuus on perua Venäjän vallan ajalta.

      • Anonyymi

        Suomessa olla pelkuri lammaskansa. kuljettaja pelka kaikki, pelka asiakas, valittus, taksi helsini


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa olla pelkuri lammaskansa. kuljettaja pelka kaikki, pelka asiakas, valittus, taksi helsini

        Suomalaiset vastustivat venäläisiä auktoriteetteja keinona pönkittää itsehallintoa, valitettavasti asenne on myös periytynyt nykysukupolvelle saakka, vaikka ei ollakkaan enää Venäjän vallan alla.


    • Anonyymi

      Lisäksi somessa leviävä individualismi-ajattelu ja usasta peräisin oleva woke-kulttuuri vahvistaa em. ilmiötä.

    • Anonyymi

      Sipilän aikaansaannoksillakin saattaa olla oma lisämausteensa asenteisiin taksialaa valvovia tahoja kohtaan.

    • Anonyymi

      Joka firmassa tuollaisia natseja on. Ne ei päässeet poliisiksi, eikä edes vartijaksi.

      • Anonyymi

        Mitä ne on sulle sanonu ja miksi et halua uskoa niitä?


    • Anonyymi

      No hieman on sinulla käsite taksitarkastaja/laadunvalvoja hukassa, mutta ei siitä sen enempää. Tiedätkö miksi näitä on pakko olla? Jos heitä ei suurissa keskuksissa kuljettajien tekemisiä tarkkailemassa olisi, keskusten kuljettajia ei erottaisi asema-aukion villeistä basaarimiehistä mitenkään. Näissä keskuksissa on edes jotkut laatukriteerit, joita kuljettajien pitää noudattaa ja jos ei ole valvontaa niitä ei noudateta. "Kyttäyksestä välitysyhtiö voi antaa muutaman lantin palkkioksi" väärin, esim. Lähitaksilla olevat laadunvalvojat ovat siellä kk palkalla eivätkä ole itse taksiyrittäjiä. Vaikka keskus maksaa heidän palkkansa käytännössä sen maksaa keskuksen omistajat, eli taksiyrittäjät itse.

      • Anonyymi

        Taksityö on suorittavan työn ammatti, ja taksia ajavan kuljettajan, taksin haltijan, ja sen mistä ajoja otetaan ei ole mitään eroa. Taksikeskukset ovat samanlaisia yhteiskuntavastuuta pakoilevia alustayrityksiä, kuten Foodora, Uber ja mainittu Lähitaksi.

        Keskuksissa ei ole ainuttakaan taksia tai taksinkuljettajaa työssä, joten keskuksien tarkastajilla ja sanomisilla ei ole mitään merkitystä. Kyse on menneisyyden jäänteistä, joita jotkut fossiilit ylläpitävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksityö on suorittavan työn ammatti, ja taksia ajavan kuljettajan, taksin haltijan, ja sen mistä ajoja otetaan ei ole mitään eroa. Taksikeskukset ovat samanlaisia yhteiskuntavastuuta pakoilevia alustayrityksiä, kuten Foodora, Uber ja mainittu Lähitaksi.

        Keskuksissa ei ole ainuttakaan taksia tai taksinkuljettajaa työssä, joten keskuksien tarkastajilla ja sanomisilla ei ole mitään merkitystä. Kyse on menneisyyden jäänteistä, joita jotkut fossiilit ylläpitävät.

        Kuten on moneen kertaan todettu. Perinteisten taksikeskusten palkkalistoilla ei ole ainuttakaan kuljettajaa tai yrittäjää töissä. Taksiyrittäjillä, jotka ajavat jonkun keskuksen väreissä on sopimus ko. keskuksen kanssa. Yrittäjä ja hänen kuljettajansa ajavat keskuksen välittämiä ajoja. Molemmat ovat sopimustensa puitteissa velvollisia ajamaan tarjotut kyydit. Kaikilla aloilla on erilaisia sopimuksia niin myös taksialalla. Ilman sopimuksia ja niiden valvontaa homma karkaa käsistä myös näissä perinteisissä keskuksissa. Jos olet sitä mieltä, että kyse on fossiilisista jäänteistä, niin hyväksyttäneen sitten vaikka se termi, mutta nämä sentään yrittävät itse pitää kiinni laadusta. Kun itse ajoin taksia minua ei moiset sopimukset haitanneet, olin aikoinaan em. sopimuksen allekirjoittanut, kuten moni muukin aiemmin alalla ollut. Nyt moinen on meidän kohdalta mennyttä aikaa, koska minä ja moni muu emme enää jaksaneet katsella alan nykyistä toimintaa tappeluineen ja kielitaidottomine kuljettajineen. Me olimme ammattiylpeitä taksinkuljettajia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten on moneen kertaan todettu. Perinteisten taksikeskusten palkkalistoilla ei ole ainuttakaan kuljettajaa tai yrittäjää töissä. Taksiyrittäjillä, jotka ajavat jonkun keskuksen väreissä on sopimus ko. keskuksen kanssa. Yrittäjä ja hänen kuljettajansa ajavat keskuksen välittämiä ajoja. Molemmat ovat sopimustensa puitteissa velvollisia ajamaan tarjotut kyydit. Kaikilla aloilla on erilaisia sopimuksia niin myös taksialalla. Ilman sopimuksia ja niiden valvontaa homma karkaa käsistä myös näissä perinteisissä keskuksissa. Jos olet sitä mieltä, että kyse on fossiilisista jäänteistä, niin hyväksyttäneen sitten vaikka se termi, mutta nämä sentään yrittävät itse pitää kiinni laadusta. Kun itse ajoin taksia minua ei moiset sopimukset haitanneet, olin aikoinaan em. sopimuksen allekirjoittanut, kuten moni muukin aiemmin alalla ollut. Nyt moinen on meidän kohdalta mennyttä aikaa, koska minä ja moni muu emme enää jaksaneet katsella alan nykyistä toimintaa tappeluineen ja kielitaidottomine kuljettajineen. Me olimme ammattiylpeitä taksinkuljettajia!

        Välityskeskuksen renkipoika pillahti itkuun🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Olet asian ytimessä. Tarkastajilla todellakin on valvojan rooli välitysyhtiössä. Tämä on välttämätöntä, koska resupekkataksarit eivät muuten osaa käyttäytyä /pukeutua/toimia asiallisesti. Minusta siinä asiassa ei ole mitään vikaa. Ei ole laitonta ajaa taksia verkkareissa ja t-paidassa, mutta jos olet allekirjoittanut (tai työnantajasi on allekirjoittanut) välittäjän kanssa sopimuksen jossa sitoudutaan pukeutumaan tietyllä tavalla asiakkaita ajettaessa , kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta jossa sopimuksenvastaisesta käytöksestä saattaa seurata sanktioita. Sanktioista päättää välitysyhtiö, ei siis tarkastaja. Tarkastaja ainoastaan toteuttaa saamiaan ohjeita .

      • Anonyymi

        "kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta"
        ei kaikki kuljettajat ole yrittäjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta"
        ei kaikki kuljettajat ole yrittäjiä

        Niih..sellasta se on. Enempää en viitti kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kyse on kahden yrityksen välisestä sopimuksesta"
        ei kaikki kuljettajat ole yrittäjiä

        Kuljettaja ei ole tehnyt mitään sopimusta välityspuljujen "natsien" kanssa. Sopimuksen tehneet renkiyrittäjät voivat nuoleskella tarkastajien persuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettaja ei ole tehnyt mitään sopimusta välityspuljujen "natsien" kanssa. Sopimuksen tehneet renkiyrittäjät voivat nuoleskella tarkastajien persuksia.

        Jokainen kuljettaja, myös yrittäjä on allekirjoittanut sopimukset ainakin perinteisten keskusten kanssa, muuten ei auton laitteet edes aukea. Katsos, kun määrätyissä keskuksissa valvotaan, ettei niiden alla ajavia autoja kuka tahansa pelle aja. Jos ei noudata sopimuksia ne puretaan. Erittäin yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Silloin seisotaan asennossa ja vedetään käsi lippaan kun tarkastaja tulee paikalle. Muistetaan myös herroitella ja kiittää hyvistä ohjeista.

    • Anonyymi

      Koraaneja pitäisi poltella tunkiolla
      Jotain ajankulua oleskelulle....

      • Anonyymi

        Respect my atoritah 😤


    • Anonyymi

      Näinhän se on. Taksitarkastajat ovat alustayhtiöiden, kuten Taksi Helsingin, Lähitaksin, Uberin, Yangon jne. juoksupoikia. He katsovat onko lähettien vaatetus kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      198
      1562
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1298
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      53
      1077
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    6. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      893
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      882
    8. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      45
      879
    9. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    10. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    Aihe