Ystäväni on aina puhunut vapaan kasvatuksen puolesta. Hänen mielestä lapsen pitää itse saada päättää mikä on oikein ja mikä väärin. Tietysti aikuisen pitää keskustella asiasta, mutta lapsi itse saa oppia seurausten kautta.
No nyt hänellä on kaksi lasta ja molemmat ADHD-lapsia. Meno on ollut alusta asti kuritonta ja villiä. Hetkeäkään eivät pysty olemaan paikallaan tai keskittymään mihinkään.
Tämä on saanut miettimään olisiko perinteinen oikea kasvatus estänyt lasten ADHD:n tai ainakin lieventänyt sitä?
Lapsen kasvattaminen ADHD-lapseksi. Siis miten paljon kasvatus vaikuttaa ADHD:n puhkeamiseen?
Anonyymi-ap
2
454
Vastaukset
Adhd ei liity kasvatukseen mitenkään, eikä sitä voi estää tai poistaa vaikka kuri olisi mikä.
On hyvä myös muista että se että lapsi on villi, kuriton tai hankala ei automaattisesti tarkoita että lapsella on adhd. Jos vanhemmat uskovat vapaaseen kasvatukseen voi lapsia helposti reagoida voimakkaasti puuttuvaan kuriin joko koska tietää että voi tehdä mitä vaan eikä siitä silti sanota tai koska hakee huomiota kokiessaan ettei saa sitä tarpeeksi kun ei hänen tekemisistään välitetä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423