Miksi Hondan jäähdyttimen puhallin aktivoituu viileillä ilmoilla?

Anonyymi-ap

Vanha Deauville 650 on nyt viime vuosina alkanut osoittamaan tiettyä herkkyyttä jäähdyttimen puhaltimen osalta. Kylmä keli ja rivakka kiihdytys moottoritienopeuteen laukaisee usein jäähdyttimen puhaltimen päälle. Mistä tällainen voisi johtua, sillä kesäkeleillä puhallin ei ole koskaan aktivoitunut? Onkohan ternostaatin kanssa jotakin ongelmaa?

(Puhaltimessa on varsin miehekäs parku, kun se sille päälle sattuu.)

8

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Veikkaisin termostaattia. Puhaltimessa on laakerit kuivina jos pitää pahaa meteliä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kuinka se sitten lämpimällä kelillä toimii normaalisti, vai toimiiko?
        Tuo ei mene oikein ymmärrykseen, että puhallin kiekaisee ainoastaan kylmällä säällä ja silloinkin kovassa kuormituksessa.
        https://www.npm.fi/fi/varaosa-luettelot/honda/650-cc/nt650-v5-2005-deauville/f32-jaahdytin

Kuten avauksessa kerroin, ongelma havaittu vain ja ainoastaan viileillä tai kylmillä ilmoilla ja silloinkin kovan kuormituksen yhteydessä.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

😍 ­­­N­­y­­­m­­­f­­o­­m­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18002550G

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

No, siksihän se, että termostaattisi takertelee kylmällä kelillä. Normaaliajossa kylmällä säällä termostaatti on likimain kiinni ja kun sitten jossain kohtaa tarvitaan paljon jäähdytystä, niin termo jumittaa ja moottorissa oleva vesi kuumenee, kunnes termo jossain kohtaa antaa periksi ja päästää kaiken kuuman veden kerralla jäähdyttimeen. Siitä seuraa lämpökytkimen aktivoituminen ja puhaltimen käynnistyminen.
      Vaihda termostaatti ennen kuin on liian myöhäistä!

• Anonyymi

No, nyt on termostaatti vaihdettu ja kaikki toimi hienosti, mutta puhallin parkaisi jälleen, kun kävin juuri testiajolla.
      Ihmeellistä on se, että moottoritiellä länteen päin puhallin parkaisee, mutta ei itään päin ajettaessa. Navakka tuuli oli juurikin lännestä ja lämpötila oli 11 astetta.

Mielestäni viileä ajoviima tuntuisi tarttuvan puhaltimeen jossain vaiheessa ja ryntäyttää sitä hulluna. Puhaltiman parku hidastuu samassa suhteessa kuin ajonopeus putoaa. Järjetöntä? Pitääkö puhaltimelle hankkia kylmällä säällä jokin sermi tai suojus?
      Kommentoikaa viisaammat?

• Anonyymi

Ettei vaan pelkkä ajoviima pyöritä sitä puhallinta?

Pyörittäiskö ajoviima vieläpä väärään suuntaan, jolloin parkaisee, en ole tutkinut itse asiaa, mihin suuntaan termostaattiohjauksella pyörii sähkön voimalla ja onko ajoviiman vaikutus samaan suuntaan, vai eri.

Yleensä puhallin lähtee päälle, kun ajaa kovempaa ja pysähtyy, jolloin ajoviima lakkaa jäähdyttämästä, mutta moottori on vielä kuuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettei vaan pelkkä ajoviima pyöritä sitä puhallinta?

Pyörittäiskö ajoviima vieläpä väärään suuntaan, jolloin parkaisee, en ole tutkinut itse asiaa, mihin suuntaan termostaattiohjauksella pyörii sähkön voimalla ja onko ajoviiman vaikutus samaan suuntaan, vai eri.

Yleensä puhallin lähtee päälle, kun ajaa kovempaa ja pysähtyy, jolloin ajoviima lakkaa jäähdyttämästä, mutta moottori on vielä kuuma.

Minulla oli taannoin joku japanilainen auto, jossa oli samantyyppinen ominaisuus. Syksyisin motarilla saattoi keulasta alkaa outo puhaltimen vaikerrus. Ääni loppui kun pudotti hiukan ajonopeutta. Siinäkin vehkeessä muistelen ongelman esiintyneen syksyisin juuri ennen talvirajoituksia. Taisi siinäkin tuulen suunta ja voimakkuus vai olisiko ollut maasäteily joka vaikutti ongelman esiintymiseen. Viileä ilma on hiukan tieämpää ja raskaampaa kuin kesällä ja tarttuu herkemmin puhaltimen siipiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1545
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      834
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82