Kasvatus laukaisee isän lapsuustraumat

Anonyymi-ap

Sanokaa mitä meidän pitäisi tehdä.

Tyttäremme on koulussa menestyvä ja suosittu, meillä käy melkein joka päivä tyttäremme luokkakavereita kyläilemässä. Mieheni on siitä toki ylpeä, mutta tämä laukaisee varmasti hänen lapsuustraumojaan ja hän menee usein lukkoon, välttelee minua ja tytärtäni ja surffaa usein koko illan netissä. Tyttären synttärit ja muut iloiset juhlat laukaisee näitä kaikkein eniten.

Mieheni on kaikin puolin hyvä, huolehtivainen, vastuuntuntoinen ja kunnollinen ihminen, tekee kotitöistä oman osuutensa, vie minut usein teatteriin ja konserttiin, huolehtii paljon lapsen harrastuksesta. Meidän tyttäremme on 10 vuotta. Me olemme molemmat nelikymppisiä.

Mieheni lapsuus oli sillä tavalla vaikea, että vanhempien perhe oli tiukan uskonnollinen, hänelle ei hyväksytty kavereita muista kuin uskovista piireistä, äiti oli emotionaalisesti epävakaa, isä menestyi työelämässä ja oli kotona tossun alla. Perheessä oli ruumiillista kuritusta. Perhe oli kohtuullisen hyvätuloinen ja mies on nuorena ollut vaihto-oppilaana ja harrastanut musiikkia. Työelämässä mies on ollut viime vuodet yksinyrittäjänä asiantuntija-alalla.

Olemme olleet nyt 14 vuotta parisuhteessa. Koko aikana kukaan mieheni kaveri ei ole ottanut häneen yhteyttä millään tavalla muuten kuin työasioissa. Mies itse on kertonut, että häntä kiusattiin koulussa aika rankasti, eikä hän osannut olla muille lapsille mukava, kun kotona oli niin rankkaa ja hän oli koko ajan koulussakin hermostunut. Olen tutustunut yllättäen yhteen hänen lapsuusajan luokkatovereistaan, joka kertoi aivan saman asian. Yksi mieheni "kavereista" alkoi joskus parikymppisenä seurustelemaan erään tytön kanssa, jonka kanssa mieheni oli hieman tapaillut, ja tuo pari on edelleenkin naimisissa. Pari muuta toksista kaveruussuhdetta hänellä on ollut nuorena, ainakin kaksi hänen sen ajan tuttavuuksistaan on sittemmin tuomittu vaimojensa tai lastensa pahoinpitelystä. Mieheni varsinkin nuorempana veti kaikenlaisia typeriä ja ilkeitä ihmisiä puoleensa, joihinkin heistä minäkin olen valitettavasti joutunut tutustumaan.

Mieheni on kuitenkin perusluonteeltaan sosiaalinen ja viihtyy oikein hyvin esimerkiksi minun ystävieni ja heidän puolisoittensa seurassa ja keksii puheenaihetta kenen kanssa tahansa. Hän selvästi nauttii kun saa toiset viihtymään seurassaan.

Mitä minun ja mieheni kannattaisi tehdä, että tyttäremme nuoruus, murrosikä, kauneus ja sosiaalinen lahjakkuus ei laukaisisi miehessäni joka kerta nuoruusvuosien ikäviä muistoja?

1

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😋 ­N­­y­m­f­o­­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180087087

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      196
      1523
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1278
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1042
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      955
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      873
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      873
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      824
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42