En saa työttömyystukea, koska Opintopolussa lukee, että opintoni on passivoitunut vaikka olen eronnu

Anonyymi-ap

En saa työttömyystukea, koska opintopolussa lukee, että opintoni on "passivoitunut" eikä "luopunut", vaikka olen eronnut ja saanut erotodistuksen. TE-toimisto vaatii, että opintopolussa lukee "luopunut".

Pitääkö asian olla näin vai onko Opintopolussa merkattu väärin, että opintoni on "passivoitunut".

10

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ota yhteyttä sinne oppilaitokseen ja selvität asiasi oppilaitoksen kanssa.

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😍 ­N­y­­­m­f­­­o­­m­­­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18042321R

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

TE-toimistot ja Kela vaativat, että opintopolussa lukee "valmistunut" ennen kuin he myöntävät sinulle työttömyystukea.

• Anonyymi

onkohan kyseessä alle 25 vuotias joka on lopettanut opiskelunsa ilman hyväksyttävää syytä.

• Anonyymi

Pikaisesti yhteys oppilaitokseen, voivat roikottaa kirjoilla valtionosuuden vuoksi.
      Lukeeko todistuksessa todella, että erotodistus - silloin sen pitäisi riittää.

Jos sinulta edellytetään valmistumista, et varmaan saakaan korvausta.

• Anonyymi

Tarkoittaa sitä, että ei ole suorittanut opintoja pariin vuoteen, ilmoittautunut opiskelijaksi. (Oulun yliopiston sivut). Ei oikeutta opintotukeen.

Minusta tuo olisi paras selvittää Kelan kanssa.

Eihän sitä voi saada mitään tukia, jos olet edelleen kirjoilla. Erotodistusta ei olisi saanut kirjoittaa.

Tarkoitus passiivirekisterillä saada opiskelija suorittamaan opinnot loppuun.

• Anonyymi

Erota voi terveydellisistä syistä, mutta sillonkin se menee lisäselvitykseen, jos epäselvyyksiä.

• Anonyymi

Täällä vikisemällä asia varmaankin korjaantuu??

• Anonyymi

Roiku suomi 24 itkemässä seuraava 20v niin eiköhän se sitten helpota....
      Älä vaan oma aloitteisesti selvittele mitään asioitasi vaan itke vuolaasti.

• Anonyymi

Voimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50