joko palvelijoina tai tulkkeina. Muille ei voi asettaa ruotsivaatimuksia.
Jatkossa vain ruotsinkieliset itse (4%) voivat ottaa vastuun ruotsinkielisistä palveluista
39
519
Vastaukset
- Anonyymi
Mikään laki ei velvoita tuottamaan kaksikielisiä palveluita, jos ruotsinkielisiä on alle 8 % kunnan väestöstä. Helsingissäkin ruotsinkielisiä on vain 5,8 % ja osuus pienenee koko ajan.
- Anonyymi
Onko totta, ettei velvoita?
- Anonyymi
hurrit palvelkoot toinen toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko totta, ettei velvoita?
Helsinki tarjoaa ruottiksi ja moneksi muuksikin palvelut virastoissa ja verkkosivuilla kaupungilla/terkkarilla on tiedot, missä saa palvelua ruottiksi.
Käytännössä, ruotti on pakollinen, mutta sitä ei useimmiten vaadita töihin hakeuduttaessa, mutta olet toki läpäissyt pakollisen ruottin.
Joskus raja oli 10%. Tampere(e)lla on ruottalaisia 0,2% (Torniossa 0,5%, ja Ruotsin puoleinen Lappi on se, missä suomeakin puhutaan - eikä toisin päin). Onko ruotti pakollinen Tampere(e)lla virastoissa, se vaihtelee vuodesta ja lähteestä toiseen.
Yksityisen ei tarvii tarjota ruottiksi palveluja. Kukaan ei osaa sanoa, missä kaikkialla esim. Helsingin virastoissa, terkkarissa jne. on pakko palvella ruottiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hurrit palvelkoot toinen toisiaan, jos ei suomen kieli suju.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18129641X
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
Suomenkieliset eivät ole hurrien palvelijoita!
- Anonyymi
Tämä hyvä
- Anonyymi
Ei enää vaatimuksia muille
- Anonyymi
Palveluruotsi, se perinteinen: "Vänta lite, jag hämtar Gunilla!"
- Anonyymi
Selvä se
- Anonyymi
Hyvä periaate
- Anonyymi
Ei ole pakko palvella ruottiksi.
- Anonyymi
Gunillat
- Anonyymi
Gunillat töihin
- Anonyymi
Ehdottomasti
- Anonyymi
Oikein!
- Anonyymi
Näin pitää tehdä. Nyt tarvitaan Suomi, jossa suomalaisilla ei ole enää ruotsipakkoja.
- Anonyymi
Jatkossa näin
- Anonyymi
Olette itse äänestäneet pakkoruotsia kannattavat edustajanne.
- Anonyymi
Tietysti
- Anonyymi
Onhan ruotsi paljon tärkeämpi kieli.
- Anonyymi
Voi kyllä asettaa ja on asetettu.
- Anonyymi
Jatkossa vain ruotsinkieliset itse (4%) voivat ottaa vastuun ruotsinkielisistä palveluista joko palvelijoina tai tulkkeina. Muille ei voi asettaa ruotsivaatimuksia. 1800-Luku meni jo.
- Anonyymi
Mikset esitä samaa vaatimusta englanninkielisistä?
- Anonyymi
Näin tehdään
- Anonyymi
Tietysti
- Anonyymi
Pakkoruotsi pois
- Anonyymi
Tämä riittää
- Anonyymi
Hoitakaa itse palvelunne på svenska!
- Anonyymi
Näin
- Anonyymi
Kyllä
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622967
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742209
- 962046
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361843- 121636
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301460