Enemmistö 96% joutuu opiskelemaan vähemmistön 4% pikkukieltä alakoulusta yliopistoon. Edes vapautuksia ei saa. Eikä perusteita ole...
Pakkoruotsi sattuu olemaan surkean kielipolitiikkamme epäoikeudenmukaisuuden huippu
24
459
Vastaukset
- Anonyymi
Pakkoruotsi on riesa
- Anonyymi
Miksi olet hiljaa siitä että 100% enemmistö joutuu opiskelemaan englannin, vaikka sen puhujia on alle 0,47%:a?
- Anonyymi
Kielikin on järjetön.
- Anonyymi
Stubb on ehdottanut, että ruotsin opiskelu alkaisi 1. luokalla!
- Anonyymi
Kerrankin jotain järkevää joka saattaisi auttaa Herra Pakottajan pakottavaan ongelmaan kansalliskieliemme asemaan maamme kieli epäsymmetriassa. Ruotsinkielen lisääminen tasapainottaa tätä epäsymmetriaa eikä Herra Pakottajalla ole mitään sitä vastaan.
- Anonyymi
Sitähän minäkin olen koko ajan alleviivannut. Helpoin ja pakollinen, ja muutto Ruotsiin (valikoiden) ratkaisee monta Suomen ongelmaa (ei mm. pakkosuomea). Iso etu myös Suomessa, jos haluaa valita koulutuksen, ammatin, asuinpaikan niin Suomessa kuin Ruotsissa.
Enkkua tarvii vain puolet väestöstä vaihtelevissa määrin ja sen looginen aloituspaikka varsinkin Suomessa on viidenneltä. Enkku kun on vapari, mutta ruotsi ei.
Täytyy ymmärtää erityisesti se, että Suomi ja ruotsi ovat erottamattomat; kiveen kirjoitettu perustuslakiimme. Sitten vain päättelemään, miten kannattaa toimia lastensa kanssa asian suhteen; joka riiippuu osin myös omasta persoonasta, joka usein periytynee lapsillensa.
- Anonyymi
Pakkoenglanti?
- Anonyymi
Ruotsi on ainut pakollinen kieli yläasteesta ylöspäin.Et saa edes lääkärin papereita vaikka osaisit suomea ja englantia täydellisesti jos et läpäise ruotsinkielikoetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsi on ainut pakollinen kieli yläasteesta ylöspäin.Et saa edes lääkärin papereita vaikka osaisit suomea ja englantia täydellisesti jos et läpäise ruotsinkielikoetta
B1 vaaditaan korkkareilta, mutta vaikuttaa siltä, että heikomminkin taidoin läpäisisi. B1 tarkoittaa sujuvaa, sen alimmalla tasolla.
Tietääkseni joillain aloilla ja paikkakunnilla voi saada vapautuksen korkkarissa jos pohjat ei riitä, ja toki jos molemmat vanhemmat ei-suomalaisia, ei ole ollut pakkoa koskaan.
Enkku ei ole Suomessa pakko, eli voit (jos voitat keissin oikeudessa) vaatia enkunkieliset opinnot myös valitsemallasi muulla hyväksyttävällä ulkomaankielellä. Ja voit toki lukea kirjat myös esim. ranskaksi, saksaksi, espanjaksi, kiinaksi, koska sama materiaali löytyy niilläkin kielillä. Kokeet on sitten eri asia.
- Anonyymi
Herra Pakottajalla on taas pakottava migreeni kansalliskielistämme.
- Anonyymi
Suomi, saamet ja karjala kansalliskieliämme
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi, saamet ja karjala kansalliskieliämme
Rutosi ekalta ja saame kolmannelta.
- Anonyymi
Ruotsi ja englanti pois kouluista. Suomi yksikieliseksi. Olin kerran kanariansaarilla ja kuuntelin vierestä kun suomalainen tilasi paukkuja. Kas kun en hoksanut kuvata tapahtumaa ja lataa sitä tiktokiin. Ei meista suomalaisista ole englanninpuhujaksi, joten pois vaan.
- Anonyymi
Taidat olla joku 40 vuotias papparainen venäjänrajan läheltä.
- Anonyymi
Surkea huippu
- Anonyymi
Surkeuden huippu.
Nyt tarvitaan Suomi, jossa suomalaisilla ei ole enää ruotsipakkoja. - Anonyymi
Tyhmyyden huippu koko pakkoruotsi. Nyt tarvitaan Suomi, jossa suomalaisilla ei ole enää ruotsipakkoja.
- Anonyymi
Paskoruotsi on suomalaisten kivireki .
- Anonyymi
Ajattelemisen aihetta
- Anonyymi
Purettava pakkoruotsi
- Anonyymi
Ei vaan pakkoenglanti!
- Anonyymi
Järjetöntä pakottaa ruotsia
- Anonyymi
Pakkoruotsi pois
Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450