pikkukieltä Pohjolassa, jossa talous ja tutkimus käyttää englantia?
Suomalaiset eivät ruotsia tarvitse - mihin ammattilaisemme tarvitsisivat 4%:n vähemmistön
34
451
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsiahan ei edes osata - eikä tarvita.
Onneksi englanti on niin toimiva...- Anonyymi
kukaan ei tarvitse ruotsia!!! Ihan selvä juttu.
- Anonyymi
Miksi pakotat englantia?
Eikö sinua yhtään häiritse että periaatteessa meille täysin vieras kieli on päästetty noinkin määräävään asemaan?
Miksi riemuitset suomenkielen syrjäytymisestä?- Anonyymi
Sinua ei yhtään häiritse, että vihaat toimivaa englantia ja vaadit turhaa ruotsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua ei yhtään häiritse, että vihaat toimivaa englantia ja vaadit turhaa ruotsia?
Sinä vaadit ehdotonta pakkoenglantia ilman vaihtoehtoja ja kutsut tätä kielivapauseksi. Vapaus valita a1-kieli pitää ehdottomasti sinusta estää. Muut eivät saa oppia eri kieliä. Sinä saat lukea englantia 12 vuotta ja pakolla. Mutta se ei riitä. Tyrannia estää.
- Anonyymi
Vihaako Suomen valtiovalta englantia, kun suosittaa muulla kuin englannilla aloittamista, jotta kielivaranto kasvaa?
Jos minä haluan lapseni lukevan a1-kielenä ranskaa ja englantia vasta a2-kielenä, niin vihaanko minä silloin englantia?
Jos olen kahdessa työpaikassa (neljästä) tarvinnut ruotsia, niin onko ruotsi turha? - Anonyymi
Englantihan puhutaan maailmassa eniten, eikä tuu tässä nyt ruotsia! Englanti näytti olevan sijalla yksi ja ruotsi sijalla n. 90. Miksihän tässä nyt opetetaan sitten tässä englantia sitten enemmän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihaako Suomen valtiovalta englantia, kun suosittaa muulla kuin englannilla aloittamista, jotta kielivaranto kasvaa?
Jos minä haluan lapseni lukevan a1-kielenä ranskaa ja englantia vasta a2-kielenä, niin vihaanko minä silloin englantia?
Jos olen kahdessa työpaikassa (neljästä) tarvinnut ruotsia, niin onko ruotsi turha?Mene nyt sitten puhumaan ihmisten kanssa ruotsia Englantiin ja vaatikaa oikein kansalliskeskus niille "bileille"!!
- Anonyymi
Talous ja tutkimus käyttää englantia, vahingokseen!
- Anonyymi
Keksiikö kukaan?
- Anonyymi
Mihin ruotsia edes voisi tarvita?
- Anonyymi
Tarvitaan pakkoenglantiasi?
- Anonyymi
Ei mitään vastausta paitsi kiukuttelua, kun suomea ja englantia tarvitaan, mutta ruotsia ei.
- Anonyymi
Ei mitään tarvetta ruotsille!
Miksi pakko? - Anonyymi
Mihin ruotsia voisi tarvita?
- Anonyymi
Mihin?
- Anonyymi
Ei tarvetta ruotsille
- Anonyymi
Ei tarvetta
- Anonyymi
Emme tarvitse
- Anonyymi
Ei tarvetta ruotsille
- Anonyymi
Ja eihän se ole täällä oikein ruotsia mitä puhutaan, vaan suomalaisten "rannikkoruotsia"!! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Ei tarvetta
- Anonyymi
Asiallisuutta pitäisi olla kielenkäytössä kyllä koska se(kään) ei ole ilmaista https://www.is.fi/politiikka/art-2000010214687.html
P.Thyi - Anonyymi
Mihin?
- Anonyymi
Mihin?
- Anonyymi
Ei kukaan tarvitse
- Anonyymi
Harva tarvitsee ruotsia.
Pakkoruotsi pois kaikilta.
Heti. - Anonyymi
Ei tarvitse, ei
- Anonyymi
Tämä selvä
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450