Yle uutisoi tänään karjalan kielestä. Pientä edistystä on tapahtunut kielen suhteen sillä, karjala on nostettu valtion kielipoliittisessa ohjelmassa 2022 vihdoin muiden vähemmistökielten rinnalle, eli saamen kielien, romanin ja viittomakielien.
https://yle.fi/a/74-20062580
Karjalan kielen asema parantunut
8
117
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kuulla !
- Anonyymi
Jännä huomata, että kieliaktiivi, joka vaatii karjalan kieltä kansalliskieleksi tällä palstalla, ei koskaan reagoi positiivisiin uutisiin, joita kerrotaan maamme pienistä vähemmistökielistä.
Kieliaktiiville kaikki on pelkkää peliä. Peliä ruotsin kieltä vastaan. Kielet ja niiden asema ei oikeasti kiinnosta kieliaktiivia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä huomata, että kieliaktiivi, joka vaatii karjalan kieltä kansalliskieleksi tällä palstalla, ei koskaan reagoi positiivisiin uutisiin, joita kerrotaan maamme pienistä vähemmistökielistä.
Kieliaktiiville kaikki on pelkkää peliä. Peliä ruotsin kieltä vastaan. Kielet ja niiden asema ei oikeasti kiinnosta kieliaktiivia.Ei kiinnosta, keppihevosia ovat vain !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kiinnosta, keppihevosia ovat vain !
Ikävää, että tällä palstalla eri kieliä ja eri ryhmiä käytetään välineinä kansalliskieltä vastaan. Sen sijaan, että oltaisiin aidosti kiinnostuneita ja ylpeitä maamme hienosta kielihistoriasta ja monikielisyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää, että tällä palstalla eri kieliä ja eri ryhmiä käytetään välineinä kansalliskieltä vastaan. Sen sijaan, että oltaisiin aidosti kiinnostuneita ja ylpeitä maamme hienosta kielihistoriasta ja monikielisyydestä.
Aktiivia ei kielet kiinnosta.
- Anonyymi
Suomalaisuuden liitto voisi uutisoida näistä myös. Miksi ei uutisoi enemmän?
- Anonyymi
Miksi siellä aina 'ykkösuutinen' on 'pakkoruotsi' ? Eikö heille tule mitään muuta 'ongelmaa' mieleen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siellä aina 'ykkösuutinen' on 'pakkoruotsi' ? Eikö heille tule mitään muuta 'ongelmaa' mieleen ?
Erikoista on...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450