Uusi tulokas

neiti

Mulla on ollut kesyrotan poikanen n. viikon verran ja olen kiinnittänyt huomiota sen syömiseen... sillä en ole huomannut sen syövän oikeastaan mitään! Olen tarjonnut sille eläinkaupasta ostettua kuivaruokaa, näkkäriä, raejuustoa, kurkkua ja muuta tuoreruokaa... mikään ei tunnu maistuvan. Kertokaa ihmiset jotka tiedätte, et mikä vikana? Voihan olla että pikkuinen on vielä ymmällään uudesta elinympäristöstä, mutta muuten se kyllä on vilkas ja tulee mielellään häkistä suoraan syliin, ym. Kiitoksia jo etukäteen=)

8

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kai rottasi ole yksin?
      Rottia täytyy aina olla vähintään
      kaksi. Hanki pikaisesti rotallesi kaveri.

• Omppu-04

Nyt äkkiä sille vähintään toinen kaveri. Tuo voi johtua, ja uskonkin että johtuu täysin siitä että on jäänyt yksin. Eikös näistä asioista oteta selvää ennen kuin mitään eläintä hankitaan.. ;) Nyt kipin kapin etsimään toinenkin rotta!

• neiti

Pikkuisella ei ole kyllä nyt kaveria, mutta kovasti olen sellaista hankkimassa:) En vain oikein tiedä että kummanko ottaisin pojalle kaveriksi, naaraan vai uroksen...? Voiko sen viihtyvyyteen ja ruokahaluun vaikuttaa mitenkään, ennen sitä kun se saa kaverin?

• Omppu-04
        neiti kirjoitti:

Pikkuisella ei ole kyllä nyt kaveria, mutta kovasti olen sellaista hankkimassa:) En vain oikein tiedä että kummanko ottaisin pojalle kaveriksi, naaraan vai uroksen...? Voiko sen viihtyvyyteen ja ruokahaluun vaikuttaa mitenkään, ennen sitä kun se saa kaverin?

Luonnollisestikin uroksen. Jos urosta ja naarasta pitää yhdessä poikasiaa sikiää hurjat määrät, ja suunnittelemattomia poikasia Suomeen ei varmaan tarvita lisää. Lisäksi on rottanaaraalle kohtuuttoman raskasta synnyttää ja hoitaa poikasia poikue toisensa jälkeen peräkanaa. Siispä ei naarasta kaveriksi vaan se uros.

• hankkia ollenkaan
        neiti kirjoitti:

siis haloo!!!!jos rottasi on uros otat sille uroksen tai naaraalle naaraan ei missään nimessä toisinpäin.
        tekstistäsi sai vain kuvan ettet tajua ollenkaan mitä tapahtuu kun laitat eri sukupuolet asumaan samaan!
        ei välttämättä heti mutta menee hiukan aikaa niin sulla on häkissäsä 14 poikasta!

• neiti

nyt sitten tuli rotalle kaveri, uros puolinen ja suunnilleen saman kokoinen... eivät oikein synny juttuun. Kuinka kauan sitten menee että ne voisivat edes vapaana ollessaan sietää toisiaan? Vai oppivatko ne sitten koskaan olemaan tappelematta? Hankala tilanne.. eläinkaupassa sanottiin että jossain vaiheessa kyllä, mutta en oikein uskonut. En kuitenkaan halua pitää toista yksinään..

• Omppu-04

Päivistä viiiiikkoihin, ehkä enemmänkin. Meillä hyvä tuuri ollut rottien kanssa, ei mitään ongelmaa ole ollut ja ekana päivänä jo tulleet toimeen. Nyt tuli kaverikin rottineen käymään ja rotat asustavat mun tyttöjen kanssa samassa.. ;)

• neiti

uusi rotta on aika lailla erilainen kuin se edellinen... sähisee ja sitten piipittää, eli aika arka. merkkailee häkkiään aika (eri häkeissä) tiuhaan tahtiin... edellinen rotta taas ei välitä ollenkaan uudesta tulokkaasta. Niiden häkit on vierekkäin, että voivat tutustua toistensa hajuun, mutta jospa se siitä sitten ajan kanssa:) Kiitoksia oikein paljon et sain vähän lisää vastauksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe