Ruotsin TV on ostanut Aki Kaurismäen filmejä, joista ensimmäinen "Mies ilman menneisyyttä" tuli eilen illalla.
Verisestä ja raa´asta alusta huolimatta filmi oli erilainen ja hauskakin moneen nykyajan "action"-filmiin verrattuna.
Filmissä oli mukana myös Annikki Tähti, joka esitti Pelastusarmeijan työntekijää, joten filmi toi mieleen nostalgisia muistoja vuosista 50- ja 60-luvun Suomessa, jolloin Annikki Tähti oli iskelmätaivaan loistavimpia tähtiä. Nyt yli 70- vuotias mummeli.
Odotan mielenkiinnolla Kaurismäen seuraavia filmejä TV:ssä.
Mies ilman menneisyyttä
5
512
Vastaukset
- Ruotsinsuomalainen
Minäkin näin sen. Oli se mahtava filmi. Ei turhan realistinen tai kaunisteltu vaan todellista taidetta. No, ehkä siihen oli vähän liikaakin pantu aineksia ja ei riittäny tekijälläluovuus ihan loppuun asti. Mutta on aina hienoa nähdä suomalainen filmi täällä Ruotsissa. (Minulla kun ei näy suomiTV)
- Otontytär
Tämä kyseinen filmi sai Suomessa paljon kiitosta, mutta mikä parasta se huomattiin myös maailmalla! On tullut kansainvälisiä palkintoja ja mainetta... Moneen maahan se on jo tilattu nähtäväksi. Kiva, että Ruotsissa asuvien suomalaisten mielestäkin siinä oli hiukan ansioita....
Otontytär kirjoitti:
Tämä kyseinen filmi sai Suomessa paljon kiitosta, mutta mikä parasta se huomattiin myös maailmalla! On tullut kansainvälisiä palkintoja ja mainetta... Moneen maahan se on jo tilattu nähtäväksi. Kiva, että Ruotsissa asuvien suomalaisten mielestäkin siinä oli hiukan ansioita....
näemme seuraavan Kaurismäen filmin :)
- silläkö
MdK-MdK kirjoitti:
näemme seuraavan Kaurismäen filmin :)
ei ollut menestystäkö ?
- airispage
silläkö kirjoitti:
ei ollut menestystäkö ?
Kaurismäen filmit ovat surkeita, ihan hävettää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947