missä se tarkkaan ottaen on sijainnut ja mitä siellä hoidettiin, vain keuhkotautiako? Liekö palstalla enää ketään jolla olisi omakohtaisia kokemuksia tästä sairaalasta, kuka siellä oli ylilääkärinä ja millaista oli lääkärikunta.
Onko kellään vanhaa perimätietoa Mähkön sairaalasta
10
243
Vastaukset
- Anonyymi
Siitä n.230m Matsisen kaupalle päin oli varuskunta.alueen estepuomi. Sitä vartio Varusmiehet tai nostoväen I lk. Vahtivat irtolaisia ja työttömiä koskelta ja Hattuvaaralaisia vötkylöitä 1939-1944. Vuoniskyliltä sama juttu.
- Anonyymi
Sehän on vanhapuurakennus vasemmalla kun ylitää ratakiskot mähkönsuuntaan mennessä. Mummoni oli siellä vielä 60-70 vaihteessä.
- Anonyymi
Se missä oli päiväkoti ja Varpunen.
- Anonyymi
Jep näin on.
- Anonyymi
Alunperin oli kulkutautisairaala. Ei siellä mitään omaa lääkäriä ollut, sairaalan lääkäri siellä päivittäin kiertämässä.
Talo on ollut vanhainkotina ja on edelleenkin, tontille on rakennettu ns. uusi puoli. On erittäin suosittu paikka vanhuksille. Tarjoaa myös lyhytaikaista hoitoa. Oli tosiaankin alkujaan kulkutautisairaala, sitten tuli "yleissairaalaksi".
Lääkärinä oli "Humpuukki- Puavo = Paavo Piiroinen.
Olin siellä potilaana joskus 50- luvun alkupuolella pari viikkoa.
Puavo ei osannut määritellä tautiani, niin sanoi sen olevan "poikenluoma".
Onneksi parani itsekseen huolimatta hoidosta.- Anonyymi
Mikä kulkutauti sinulla silloin oli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku outo homma se oli, kun oli olo että, on kuljettava kokoajan, joten luulen, että se oli kukutautia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lontta-Tuavi levitti kulkutautia ympäri Lieksan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046