Oho, onpas paatoksellista, ettäs kehtaa. Ai mutta sehän olenkin minä...
Ukrainan sota laajemmassa kontekstissa
Toistan julistuksessani paljonkin itseäni, mutta minä olenkin Suomen Valitut palat (Werner Sögerström). Huudan nyt vahvasti julistaen Yläsapelin agendaani:
On hirveä vääryys, että psykopaatti Putin hyökkäsi Ukrainaan ja julisti jo toimensa aluksi päämääräkseen tuhota ukrainalaisuuden kansallinen identiteetti. Putinin viesti oli alusta asti jo selvä, mutta miten vastasi länsi ?
Apua tuli ja nopeasti, kiitos siitä. Massiivisempaankin panostukseen olisi ollut varaa, mutta hallitsemattoman ydinsodan uhka oli ja on raskain pidike Ukrainan auttamiseen.
Putin on saanut valtaosan väestöstään edelleen uskomaan, että Naton laajentuminen olisi muka todellinen uhka venäjän federaation olemassaololle. Muistakaamme, että federaatiota johtaa sotakiihkoinen maansa hegemoniaa kasvattamaan pyrkivä sotahullu despootti, jolla on hallussaan ydinaseiden ylivoima.
Venäjää ei voiteta sotimalla, se on selvä, ja perustelut on edellä. Sota pitää kuitenkin hyvin pian saatava loppumaan, sillä pitkittyneessä sodassa Ukrainan siviilejä kuolee enenevässä määrin. Miettimisen aihe on myös se, olisiko Ukrainan pitänyt pyrkiä alusta asti massiivisesti kouluttamaan väkeään sotaan ja julistamaan yleinen liikekannallepano, vai onko hidasteena ollut riittävä tahdon puute kansan syvissä riveissä ?
Ainut nopea ratkaisu olisi se, että rajat jämyytettäisiin jokseenkin nykyisille rintamalinjoille ja rauhanehdon tärkein kohta olisi, että Venäjä tunnustaisi Ukrainan suvereniteetin. Ukraina sitten kitkisi sisäisen korruptionsa ja pääsisi osaksi EU-yhteisöä ja Natoa.
Jenkeillä on omat sekä ulkoiset että sisäiset haasteensa ja heidän halunsa auttaa Eurooppaa nykyisessä määrin hiipuu. Siksi Euroopassa on panostettava eurooppalaiseen Natoon ja nykyisellä Venäjän aiheuttaman uhan siivittämällä tilannetajulla tulee EU:n toimia paljon yhtenäisemmin ja tavoiteltava 5% sotilasmenoja BKT:stä. Joku toki siellä takavasemmalla kitisee että se on liikaa, mutta nykytilanteen huomioiden se EI ole liikaa edellytetty.
Harva ymmärtää, kuinka liki totaalista tuhoa me olemme juuri nyt.
Ugh, olen puhunut,
Nyt julistaa Martti, muut hiljaa !
4
156
Vastaukset
- Anonyymi
Viisasta tekstiä, täysin samaa mieltä ja EU olisi vihdoin otettava itseään niskasta kiinni ja hoitaa sotilaallinen puolustus sille tasolle, että jenkit voi pystytellä vähän kauempana, tiivistää EU sille tasolle, että olisi uma ulkopolitiikka ja todellakin, se moninapaisen maailman yksi napa. Venäjä se ei saa tulla olemaan.
Muuten olen sitä mieltä, että Pahkasiassa olleet vanhat Herrat olivat päässeet miehisyyden ytimeen, päättivät mennä feministien kokoukseen ja perusteena oli, että siellä on paljon naisia. Kun vanhat Herrat raivasivat ko tilaisuudessa tiensä baaritiskille ja tilasivat miehekkäästi: Minulle olutta, molemmille rinnoille! Se piilonerokkuus ja suorastaan ulkoavaruusta tullut universaaliviesti veti hiljaiseksi.Molemmat tiedämme erään herrasmiehen, Pahkasian sielun, edesottamukset. Sinä kaiketi tunnet hänet henkilökohtaisesti ja ehkäpä niinkin henkilökohtaisesti, että tuijotat nyt omaan napaasi itsestäsi artikuloiden. En ihmettelisi jos vaikka niin olisi. By the way, hyttytytöt ovat kasvaneet aikuisiksi, missä lie huitelevat...
Mutta asiaan, kiitos kommentistasi.
- Anonyymi
Asiaa puhut. Olen ihmetellyt, miksi otat otsaasi tärähtäneen leiman, mutta toisaalta, ehkä näin löydät yleisösi. Sarkasmisi ei aukene läheskään kaikille.
- Anonyymi
Kaikista vähiten pankkomajurille :)))
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244