Aina myöhässä...

MysNa

vai ajoissa paikalla?

Kuulutko Sinä niihin joita saa odotella ”akateemisen vartin” verran, vai oletko täsmällinen saapuja?

Työssäni joudun olemaan täsmällinen, mutta vapaa-aikana onkin sitten ihan toinen juttu….

Myöhästelystä tuli yhtenä päivänä mielenkiintoinen radio-ohjelma.
Siinä sanottiin, että myöhästyjä ei kunnioita muita ihmisiä ja heidän aikaansa.
Tämä liittyi lähinnä työelämään ja siihen, että iso joukko ihmisiä odottaa aina samaa kokouksista myöhästyjää.

Sitten tuli mielenkiintoinen juttu, josta tunnistin itseni… toinen ryhmä myöhästyjiä on niitä, jotka alkavat juuri ennen lähtö puuhailla kaikenlaista; silittämään, tiskaamaan, imuroimaan tms. Minä teen juuri noin, alan viime minuuteilla tehdä jotain täysin epäolennaista lähtemisen kannalta. Sitten lähden niin viimetingassa, että saan pitää kauheaa kiirettä jotten myöhästyisi.

Vihoviimeistä on lähes neuroottinen tarve tarkistaa, että kaikki on varmasti sammutettu – kahvinkeitin, silitysrauta (jos olen käyttänyt sitä :))), lieden kaikki levyt …. monta kertaa olen vielä ulko-oven suljettuani palannut uudestaan sisälle katsomaan, että oliko ne nyt varmasti pois päältä? Muutaman kerran ajanut töistä katsomaan sammutinko sen kahvinkeittimen? Eikä koskaan ole mitään jäänyt päälle!! Vuoden verran olen oikein skarpannut, että tarkistan kaikki vaan kerran ja sitten lähden. Vaikeaa se välillä on, tekisi niin mieli mennä varmistamaan ;) Tytärtäni tämä sekä raivostuttaa että huvittaa, hän onkin se, joka tarkistaa kun yhdessä lähdetään.

Onko muilla vastaavanlaista hölmöilyä?

43

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyyli-Sisko

kauhea kiire odottamaan. Olen paikalla aina 10 minuuttia etuajassa. Kotona olen laittanut kaiken jo hyvissä ajoin valmiiksi, ettei tarvitse enää viimetingassa tarkastaa tuliko kaikki mukaan ja onko liesi sammutettu.

Olen sitä mieltä, että toistuva myöhästely on loukkaavaa. Minä joka olen etuajassa, saan vielä odottaa toisen mokoman 10 minuuttia. Ymmärrän hyvin, jos ystävä hyvän syyn takia myöhästyy kerran tai pari. Näiden matti-myöhäs ystävien kanssa sovimmekin nykyään tapaamisen noin aikakaan ja tapaamispaikka on sellainen että minun on kiva odotella.

Jokin aika sitten olin seuramatkalla. Matkalla oli mukana yksi mies, joka jäi joka paikkaan aina kaljalle. Täysi bussilastillinen odotti kerrankin 45 minuuttia, että hän tulisi. Seuraavat kerrat me kävimme hakemassa hänet aina pubista. Hänen käytöksensä hipoi jo törkeyden huippua.

• MysNa

ihailtavaa... Itse pakkaan esim. matkalle aina viimeisenä mahdollisena hetkenä, tosin olen etukäteen kyllä jo miettinyt mitä mukaan :)

Koska olen itse sellainen viimetingan saapuja, pyrin myös sopimaan tapaamispaikat siten ettei toinen, esim. tällainen aikainen saapuja, joudu seisomaan sateessa tms. vaan voi istua ja juoda vaikka kahvia (10 kupin jälkeen voi jo alkaa hieman kuvottaa... :)) odotellessaan.

• Harvoja hyveitäni on hyvä ajantaju (arviointikyky).
      Olen aina ajoissa, mikäli voin itse vaikuttaa asiaan.
      Nuorempana taisin olla aina etuajassa joka paikassa.

Mutta suuntavaistoni on surkea. Viimeksi "eksyin" - kävelin väärään suuntaan - n. 300 m:n päässä kotoa.
      Metsässä oli uusi polku ja...

Isäntä meinasi revetä naurusta - onneksi oli mukana.

• leijona59

Ei ole tapana myöhästellä. Ja kun itse olen sovituista aikatauluista tarkka, niin ärsyttää suunnattomasti, kun joku myöhästelee eikä anna edes oikein minkäänlaista pätevää syytä sille. Viime aikoina on ruvennyt ärsyttämään kampaajani, jota olen käyttänyt yli 10 vuotta. Hän on aina myöhässä - minä olen täsmällisesti paikalla tai useimmiten muutaman minuutin etuajassa, mutta hän on aina myöhässä. Pahimmillaan olen joutunut odottamaan yli puoli tuntia omaa vuoroani. Kerran huomautin hänelle asiasta, mutta ei tuntunut oikein ymmärtävän, miksi "pulttaan" moisesta. Mutta minun ajallanikin on tietty"hinta" - ja siksi taidankin pian vaihtaa kampaajaa....

• MysNa

Hieno juttu, täällä onkin paljon näitä ajoissa saapuvia!

:DD onneksi oli isäntä mukana!
        On sinulle sekin hyve, että osaat nauraa itsellesi :))

• MysNa
        leijona59 kirjoitti:

Ei ole tapana myöhästellä. Ja kun itse olen sovituista aikatauluista tarkka, niin ärsyttää suunnattomasti, kun joku myöhästelee eikä anna edes oikein minkäänlaista pätevää syytä sille. Viime aikoina on ruvennyt ärsyttämään kampaajani, jota olen käyttänyt yli 10 vuotta. Hän on aina myöhässä - minä olen täsmällisesti paikalla tai useimmiten muutaman minuutin etuajassa, mutta hän on aina myöhässä. Pahimmillaan olen joutunut odottamaan yli puoli tuntia omaa vuoroani. Kerran huomautin hänelle asiasta, mutta ei tuntunut oikein ymmärtävän, miksi "pulttaan" moisesta. Mutta minun ajallanikin on tietty"hinta" - ja siksi taidankin pian vaihtaa kampaajaa....

kampaajaa, joka olisi aina aikatalussa? Minä en ole vielä tavannut sellaista :)

• MysNa kirjoitti:

kampaajaa, joka olisi aina aikatalussa? Minä en ole vielä tavannut sellaista :)

tai kutinsa pitävää terveyskeskuslääkärin vastaanottoaikaa kaupunkialueella?

• (.)Y(.)

eli pääsääntöisesti ajoissa paikalla.. ;))
      Inhoan myöhästelyä..
      Omaani tai toisten.. ;))

Tuttuja juttuja, noi viimehetken puuhastelut ja tarkistukset.. ;)))

• MysNa

nähtävästi ainoa toinen, joka täällä tekee (vai eikö ne vaan myönnä..:) ) viimehetken puuhasteluja tai tarkisteluja - säntillistä väkeä palstallamme :) ja hyvä niin!

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

nähtävästi ainoa toinen, joka täällä tekee (vai eikö ne vaan myönnä..:) ) viimehetken puuhasteluja tai tarkisteluja - säntillistä väkeä palstallamme :) ja hyvä niin!

jotka tarkistelee.. ;))
        Parempi tarkastaa, että on paikka mihin palata.. ;))
        Palokunta olisi ikävä ylläri.. :(
        Joutuisi kotoaan evakkoon...

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

jotka tarkistelee.. ;))
        Parempi tarkastaa, että on paikka mihin palata.. ;))
        Palokunta olisi ikävä ylläri.. :(
        Joutuisi kotoaan evakkoon...

ovat varmaan sitten niitä jotka myöhästyy vartin tai yli :))) Huomasitkos muuten kuinka täsmällistä porukkaa täällä on? Lähes kaikki ajoissa tai liian aikasin!

Joo, onneksi ilmaantui yksi tarkistelija lisää....:)

Palokunta ei olis kiva ylläri kun tulee kotiin, mutta muutama brankkari kotisoffalla odottamassa vois kivasti piristää mieltä :DD

• tuffe
        MysNa kirjoitti:

ovat varmaan sitten niitä jotka myöhästyy vartin tai yli :))) Huomasitkos muuten kuinka täsmällistä porukkaa täällä on? Lähes kaikki ajoissa tai liian aikasin!

Palokunta ei olis kiva ylläri kun tulee kotiin, mutta muutama brankkari kotisoffalla odottamassa vois kivasti piristää mieltä :DD

Vai sellaisia mielitekoja *virn* ;)))

Ei ne palomiehet ole muuten niin rohkeita kuin luullaan, sain kerran paikallisen palopäällikön pelästymään kun se kävi meillä tarkastusta tekemässä. Muutama palomies jäi ulos odottamaan, ja ihailemaan meidän silloista kissaa (pomminpurkajan näköinen) joka oli narussa kiinni rappusilla. Kun pomo meni ulos, miehet laskivat leikkiä, että se kissa se varsinainen vahti oli, eikä sisällä räksyttävä koira. Totesin että sen takia se on kytkettynä, kun on niin vaarallinen, ja päällikkö lähti kiertämään pientä kisua kaukaa ;)))

Olen hänelle ikuisesti kiitollinen siitä hetkestä :)))

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

vaikka aina sanotaan, että naiset on myöhässä.. ;))

Huomaan että, olet jo lomatunnelmissa.. :)))
        Muutama.. :DDD

• annina2

En minäkään yleensä myöhästele, enemmänkin tulee oltua paikalla aina etukäteen, ainakin noin viisi minuuttia ennen. Joskus yläasteella ollessa, silloin nuorena tehtiin tyttökaverin kanssa sellainen kepponen, kun ei ikinä myöhästytty, niin myöhästyttiin tahallaan tunnilta, koska muutkin myöhästyi, se on huvittanut näin jälkikäteen monta kertaa.

• MysNa

voisinkin sitten alkaa tehdä itselleni kepposia ja lähteä tahallani liian aikaisin joka paikkaan :)

• annina2
        MysNa kirjoitti:

voisinkin sitten alkaa tehdä itselleni kepposia ja lähteä tahallani liian aikaisin joka paikkaan :)

kiva, jos tuosta kepposesta olisi hyötyä toisinkinpäin :)))))

• myös ärsyttävästi aina etuajassa, vaikka oikein yritän lähteä niin myöhään kuin mahdollista.Joskus onnistun saapumaan juuri sovittuun aikaan ja silloin on kiva kun ei tarvitse odotella muita liian kauan yksinään.Joka aamu lähden bussipysäkillekkin aivan liian aikaisin.
      En myöskään koskaan tarkistele asioita, niinpä joskus on jäänyt vaikka ulko-ovi auki lähtiessä.Onneksi asun niin rauhallisella alueella, ettei ole koskaan mitään sattunut..

• MysNa

asun ei taitaisi olla kämpässä mitään jäljellä jos oven auki jättäisin....

• sinkku55

koskaan,mieluummin olen etu ajassa.
      Mua suunnattomasti ärsyttää toisten myöhästely:(
      Niinpä olen keksinyt keinon sellaiselle ihmiselle joka myöhästelee,sanon sille että tule siihen ja siihen paikkaan vaikka 18:20,vaikka pitäs tulla vasta 18:30,niin silloin tiedän että se tulee oikeaan aikaan,eli 18:30..On tähän asti toi juttu onnistunut:))

• MysNa

sovellan itseeni, kun tapaan ystävän jonka tiedän aina olevan ajoissa paikalla, sovin tapaamisajan "itseni kanssa" aikaisemmaksi :))

• Tapsako

kyse ei ole hölmöyksistä, vaan neuroosista kuten esim. kynsien pureskelu tai käsien jatkuva pesu. Surullisin esimerkki lienee amerikkalainen miljardööri Howard Hughes, joka lukittautui hotelliinsa viimeisiksi elinvuosikseen bakteerikammonsa takia.
      Luulisi terapian auttavan tuohonkin vaivaan?

• MysNa

tunne olevani asiassa terapian tarpeessa, kun olen onnistunut parantamaan neuroosiani siten että tarkistan asiat vain kerran - vaikkei se aina helppoa olekaan! Kun nämä tarkistelut keskittyneesti tekee, voi epäilyksen hiipiessä sanoa itselleen, ettei ole mitään syytä palata uudestaan tarkistamaan.

• tuffe

myöhästelijä?? Jos kerkeän ajoissa paikalle, on yleensä hiukan nopea pulssi ja tukka pystyssä... En tosin tahallani myöhästy, enkä yleensä paljon... just sen verran että ainakin itseäni harmittaa.

Perheen liikkeelle saamista onkin meillä taitolaji, vieläkin. Parhaimmillaan olen vaihtanut tyttö-kullalle kolmet mekot, ennen kuin tajusin sitoa kädet niin että pysyi puhtaana :) Olenkin aina miettinyt miksei äitiyspakkauksessa ole käsirautoja.

• annina2

Kyllä siinä lasten kanssa jokunen hikipisara tulee, jos jonnekin on lähtö. Täytyy myöntää, että silloin kyllä tulee vilkuiltua kelloa, ja tiuhaan. Ettei myöhästyisi. Sitten kun ei meinaa vielä löytyä sopivaa takkia, ei sopivia housuja jne. sitä otetaan moneen kertaan edes takasin. Siinä meinaa välillä mennä myös hermotkin.

• MysNa

eipä täällä ole kukaan myöntänyt myöhästelevänsä!
        Mutta onhan meitä sitten ainakin kaksi, jotka saapuvat tukka pystyssä läähättäen viimetingassa paikalle :)))
        Kyllä se harmittaa, tiedän sen!!
        Mennäänkö Tuffe yhdessä hoitoon? Sellaiseen, jossa palkintona edistymisestä on hyviä "karkkipaloja" :DD

• tuffe
        MysNa kirjoitti:

eipä täällä ole kukaan myöntänyt myöhästelevänsä!
        Mutta onhan meitä sitten ainakin kaksi, jotka saapuvat tukka pystyssä läähättäen viimetingassa paikalle :)))
        Kyllä se harmittaa, tiedän sen!!
        Mennäänkö Tuffe yhdessä hoitoon? Sellaiseen, jossa palkintona edistymisestä on hyviä "karkkipaloja" :DD

minä kerroin myöhästeleväni vain jotta sulla ei olisi orpo olo... *viheltelee* Ei vaiskaan ;)))

Mennään vaan hoitoon. Palkkio houkuttelee... ollaan kuules pian hommassa priimuksia, tullaan tapaamisille makuupussi mukana :)

• MysNa
        tuffe kirjoitti:

minä kerroin myöhästeleväni vain jotta sulla ei olisi orpo olo... *viheltelee* Ei vaiskaan ;)))

Mennään vaan hoitoon. Palkkio houkuttelee... ollaan kuules pian hommassa priimuksia, tullaan tapaamisille makuupussi mukana :)

onneksi ei ollut kahvia suussa tällä kertaa :))

Niin me tehdään, päihitetään koko tämä täsmällinen porukka! Talvipakkasella pitää vaan ottaa untuvapussukka mukaan ;))

• laahustava

Oli hyvä "käsiraudoilla kiinni"olisitpa kertonut silloin kun omat lapset oli pieniä.
        Itse olen niitä joka on paikalla ainkin viisi minuttia ennen sovittua aikaa,tahallani niin saa vetää sauhut rauhassa.Mutta jos lähdetään jonnekkin reissulle mihinkä tarvitsee ottaa vaihtovaatteet niin se on minulle ylivoimainen tehtävä.Kaapista ei löydy yhtään päällepantavaa vaatetta(tässä vaiheessa tulee vaimo apuun,aikaisemmin tuli äiti)

• nainen61

Minä lähden töihin ja ns. tärkeisiin tapaamisiin aina reilusti ajoissa, mutta annas olla kun pitäisi lähteä vaikka sovittuun kyläpaikkaan tai harrastuksiin, niin silloin olen tosi viimetingan ihminen. Sitten menen tukka putkella. Bussiin tai junaan mennessäni joudun melkein poikkeuksetta juoksemaan; on tosi kiva kun on hengästynyt. Kyllä minäkin mennessäni mietin, että unohdinko jotain.

• MysNa

työtapaamisiin en itsekään saavu paikalle tukka pystyssä ja läähättäen. Kenties, joku päivä opimme soveltamaan tätä tapaa vapaa-aikaankin.... ??

• jpntar

koska lähden yleensä joka paikkaan paljon aiemmin..aina olen tottunut paremminkin odottelemaan muita:)) En myöskään tykkää myöhästelijöistä..

• MysNa

kukaan pidäkään myöhästelijöistä, ei myöhästelijä itsekään :/

• keskiyonkehraaja

Myöhästyy aina hiukan.
      -Siksi mä oonkin aina vartin etuajassa...

• Loistava.polku

Neuroottisena ihmisenä olen joka paikassa kymmenen minuuttia etuajassa. Etten vaan myöhästyisi.

• MysNa

kaksi ajoissa saapuvaa lisää!! On se muuten kumma kuinka tälle palstallemme on kertynyt näin täsmällistä väkeä! :)

• kalle-p

minne olen menossa... Ja onko vaatteet taas hukassa, kenkä hävinnyt. Mutta ainakin yritän ehtiä ajoissa paikalle...
      Saakohan sillä mitään aneteksi... yrityksellä ;)

• MysNa

ja hyvä selitys antaa jo paljon anteeksi, ainakin mulle menis läpi :)) ja vielä lisäpojoja saat, jos saavut vaateet päällä ja kengät jalassa :DD

• PalNia

Muutama minsa etuajassa kuin myöhästyneenä. Opin täsmällisyyden kotona asuessani, koska oli paljon tilanteita, missä täsmällisyys oli A ja O !
      Sastikka nykyisin, ei tulisi mieleenkään, että omavaltaisesti rikon sovitun ajan ja antaisin toisen odottaa minua. Mielestäni toista täytyy kunnioittaa, eri asia jos tulee joku ylitsepääsemätön este, ettei voi saapua ajoissa paikalle. Ja ainahan voi soittaa ja sanoa myöhästyvänsä. Nykyään lähes kaikilla kun on kännyt sun muut.

• MysNa

olikin hyvä pointti!
        Monta kertaa olen ärsyyntynyt siitä, kun äitini vielä puuhastelee jotain jonninjoutavaa, kun muut odottavat eteisessä, että mentäis jo! Ja nyt teen sitten itse sitä samaa...
        No, ehkä asian tunnistaminen on jo puoli voittoa -matkalle parempaan :))

• remax

Mutta ymmärrän joskus tapahtuvan myöhästymisen, kaikkea kun voi sattua.
      Nämä jatkuvasti myöhässä olevat taas ovat r a s i t t a v i a. Skippaan sellaiset niin ystävinä kuin duunitiimeissä hevon kuuseen.

• Sani

tinkaan jää lähdöt, mutta enpä silti suuresti taida myöhästellä. Jospa positiivisesti ajatellen oisin sitten täsmällinen :)
      Tunnistan itseni juuri tuosta, että jotain lähtöön liittymätöntä pitää tehdä, vaikka ajan puolesta voisi hyvin lähteäkin.
      No, onhan se paljon kivampi tulla kotiin, jos ei likaisia astioita keittiössä :)
      Jos taas aikaa on vain vähän, pitää ainakin olkkarin pöydältä korjata lehdet, kaukosäädin yms. ylimääräinen 'roina' mitä siinä milloinkin sattuukin olemaan.

• MysNa

Kiitos Sani!
        Hienoa oli saada yksi viimetipan puuhastelija lisää, tähän asti ei ole minun lisäkseni ollut kuin Valiotyttö :))

• Pirre*

yritän olla, tai siis olen. Minua ärsyttää mahdottomasti jos sovittuja aikatauluja ei noudateta, siis tiukkapipo..:)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe