Elikkäs ongelma on sellainen että XP:n asennus jämähtää aina heti alkuunsa. Yleensä siinä kohtaa kun valitaan joko asennus, korjaus tai asennuksen lopetus ja valitsen asennuksen. Välillä asennuksessa pääsee pidemmällekin. Epäilisin että vika olisi cd:sä mutta sekin vähän mietityttää koska olen kokeillut myös toisella cd:lä. Lisäksi olen kokeillut myös toisella cd-asemalla, joka kerta sama juttu. Pisimmillään pääsin luomaan uutta osiota ja päättämään sen koosta mutta koon asettamisen jälkeen asennus kaatui jälleen. Mikähän tähän voisi auttaa?
XP:n asennus ei onnistu
9
1612
Vastaukset
- Höpöhöpö
Olisko muistikampa tai kovalevy rikki?
- Huoh..
Miten kyseisen asian voisi todeta/varmistaa? Muisteilla on kyllä elinikäinen takuu ja kovokin tuli ostettua viime perjantaina että vaihto takuuta vastaan onnistuu mikäli ovat rikki. Asennus tosiaan jämähtää joka kerta, muuten koneen käynnistys sujuu ongelmitta ja myös BIOS:in pääsee.
- MikaS
Huoh.. kirjoitti:
Miten kyseisen asian voisi todeta/varmistaa? Muisteilla on kyllä elinikäinen takuu ja kovokin tuli ostettua viime perjantaina että vaihto takuuta vastaan onnistuu mikäli ovat rikki. Asennus tosiaan jämähtää joka kerta, muuten koneen käynnistys sujuu ongelmitta ja myös BIOS:in pääsee.
Kiintolevy tuli mieleen itselläkin ekaks... Valmistajan kotisivulta löytyy yleensä testiohjelma jolla todeta toimivuus / viallisuus.
Jos ei ole kiintolevy, niin kyllä niitä vaihtoehtoja riittää. Esim. knoppix - live linuxilla vois testata että alkaako herjaamaan jostain...
Joskus tullut sellainenkin ongelma vastaan että windows ei suostunut asentumaan koska prossua oli kellotettu, en muista mikä windows oli kyseessä... - kesämies'¨'-.,-.-
Kun yritin asentaa viime syksynä xp:tä se lopetti asennuksen eri paikoissa ja jämähti.Syyksi ilmeni se että muistikampa oli rikki.
Tässä hyvä ohjelma muistin testaamiseen:
www.memtest86.com - Huoh..
kesämies'¨'-.,-.- kirjoitti:
Kun yritin asentaa viime syksynä xp:tä se lopetti asennuksen eri paikoissa ja jämähti.Syyksi ilmeni se että muistikampa oli rikki.
Tässä hyvä ohjelma muistin testaamiseen:
www.memtest86.comPaha mennä sanomaan, ajoin noita testejä eikä yhtään virheilmotusta tullu. Tuntu kyllä kestävän ikuisuuden. Sain asennettua 98:n mutta sekin oli erittäin hidas, käynnistys kesti vähintään 10 minuuttia, eikä päivitys XP:hen onnistunut. Alkaa vähitellen pää räjähtää tän koneen kanssa. Taidan lyödä kohta kilon tnt:tä tonne kotelon sisään.
Oletko tarkistanut ettei BIOSissa ole virussuojaus päällä? Koska jos on niin saattaa aiheuttaa erinäköisiä ongelmia asennuksen kanssa.
- Huoh..
Eipä löydy tämän DFI:n emon BIOSista mitään virussuojausta. Muita ideoita? Jonkun osan on pakko olla rikki.. Eipä enää oikein löydy muita vaihtoehtoja kuin prosessori taikka sitten itse emolevy.
- jopelix
Huoh.. kirjoitti:
Eipä löydy tämän DFI:n emon BIOSista mitään virussuojausta. Muita ideoita? Jonkun osan on pakko olla rikki.. Eipä enää oikein löydy muita vaihtoehtoja kuin prosessori taikka sitten itse emolevy.
..vanha laitteisto muuten on? Joskus tosiaan jämähtää koska BIOSin joku virranhallinta ei tue..jossain koneessa pääsee eteenpäin kun painelee F7 sopivassa kohtaa..oliko se nyt siinä kun se tarkastaa APCI kohtaa..Jos voit asentaa xp: jossain toisessa koneessa kovolle ja sitten laittaa omaan? Silläkin voi kiertää asian..Jos kone on tähän asti jollain käyttiksellä toiminut.
- jopelix
Voit käyttää kolmea näppäintä asennusohjelman lataamisen aikana, kun sinua kehotetaan painamaan F6-toimintonäppäintä asentaaksesi kolmannen osapuolen SCSI (Small Computer System Interface) -ohjaimet ja isäntäohjaimen ohjaimet: • F5 - Tietokoneen tyypin tai HAL (Hardware Abstraction Layer) -tason valitseminen
• F6 - Kolmannen osapuolen SCSI-ohjainten ja isäntäohjainten asentaminen
• F7 - Asennusohjelman käynnistäminen ilman ACPI:tä (Advanced Configuration and Power Interface)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286