Joudun tappelemaan lääkkeiden uusimista joka kuukausi. Olen toimeentulotuella ja saan sen 1200€ kk. Sen lisäksi sossu maksaa lääkkeeni. Joka kuukausi sairaalasta valitetaan että lääkkeet meinataan ottaa pois ja saan tapella asiasta. Noh, minulle ihan sama mutta joka ikinen kerta maksaa sen 50€ kk. Plus kelan korvaamat lääkkeet yli 100€ kk. Eli joka kerta kun tässä pistetään vastaan niin tulee vaan kalliimmaksi.
Lääkkeiden uusiminen?
42
424
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkärit määräävät reseprit ja lääkkeet kela maksaa osan, mix sulla on erimielisyyttä noissa?
- Anonyymi
Toimeentulotuki yhdelle ihmiselle on kylläkin max 550€/kk. Kokoomus trollille tiedoksi. Ja siinäkin tapauksessa Kela päättää mitkä lääkkeet kuuluvat maksusitoumukseen.
- Anonyymi
Menkääs nyt yhteiskunnan elätit muualle nillittään
- Anonyymi
Höpö höpö, mulla se on 1200e/kk!
- Anonyymi
Harva saa euroakaan, vaikka tarvetta olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain unelmissas onneton
Väärin Kela ei päätä mitkä lääkkeet kuuluvat mihinkään. Meillä on lääkehintalautakunta (hila) joka päättää lääkeyhtiön/maahantuojan hakemuksesta (jossa he hakemuksessa ilmoittavat mihin ja mihin sairauksiin ja sen lääkehoitoon) haetaan. Lainmukaan toimeentulotuesta, myöntämis kriteereiden täyttyessä, on toimeentulotukena maksettava julkisen terveydenhuollon lääkärin määräyksestä määräämät lääkkeet. Toimeentulotuen voi hakea myös pelkästään lääkkeitä varten ja se myönnetään vaan maksusitoumuksella 1. Erikseen haettaessa tai viimeistään myönnettäessä määrättyyn apteekkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ma muuta suomi niin saada vaa 6500 euro joka kukausi.liia vähä mu mielesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ma muuta suomi niin saada vaa 6500 euro joka kukausi.liia vähä mu mielesta
yön timo, kamelikuski aavikolta
- Anonyymi
Niin siinä käy kun guuppa nappuloita popsii yli sallitun rajan
- Anonyymi
Onko toimeentulotuki noin suuri?? Sitä on ehdottomasti pienennettävä.
- Anonyymi
On se maahantunkeutujille. Kanttikset saa jonottaa biojäteruokajonossa.
- Anonyymi
Perustoimeentulotuki on yksinelävälle 550€/kk ja voi ihan käydä katsomassa Kelan sivuilta.
- Anonyymi
Hienoa että porvarihallitus laittaa loisijat kuriin.
- Anonyymi
Kuin myös EK:n loisijat.
- Anonyymi
Sinähän sen tiedät siivellä eläjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sen tiedät siivellä eläjä
Yritystuilla ek:n väki elelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritystuilla ek:n väki elelee.
Kääkö katteeks toisilla on sulla ei
- Anonyymi
Miten pitkään saa nauttia yhtäaikaa antabusta SSRI lääkkeitä ja viinaa?
- Anonyymi
Voit ihan vapaasti päättää itse.
- Anonyymi
Sen verran, että jaksaa käydä Suvimäen Klubitalolla.
- Anonyymi
Heippa ! minä saan eläkettä 1100€ kk maksan sillä oman elämäni ja lääkkeeni . Eikä mistään ole puutetta . Vaihdetaanko virkoja saisin 150 € enemmän ja sossusta vielä jotain .
- Anonyymi
Minulla sairaseläke 980€/kk. Siitä maksan vuokran omavastuun,lääkkeet jne. Toimeentulotukea ei heru koska asun liian "kalliissa" vuokra asunnossa. Vuokra saisi olla enintään 528€/kk ja minulla 600€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla sairaseläke 980€/kk. Siitä maksan vuokran omavastuun,lääkkeet jne. Toimeentulotukea ei heru koska asun liian "kalliissa" vuokra asunnossa. Vuokra saisi olla enintään 528€/kk ja minulla 600€.
Muuta sitten halvempaan eläkä nillitä
- Anonyymi
Hölömölä höh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saathan sinä sentään asumistukea tuon eläkkeesi päälle aika lailla (määrä riippuu asunnon iästäkin), mutta luultavasti jotain 300-400 €/kk !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta sitten halvempaan eläkä nillitä
Matuilta voi jäädä jokin lutikka kämppä tuohon vuokraan Keltinmäestä.
- Anonyymi
Kenenkään yksinelävän Toimeentulotuki EI ole 1200€/kk ellei sitten ole isoja sairaala tai laitoshoitomaksuja jotka menevät suoraan laskuttajalle. Matuperheille mahdollista.
- Anonyymi
Rättipää kilahti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rättipää kilahti
ISIS maksoi enemmän Al-Holin leireillä!
- Anonyymi
Monen provosoijan ego nousee kun voi anonyymina kirjoitella puuta heinää ja toiset ottavat tosissaan.
- Anonyymi
Mitä otat hähähää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä otat hähähää
Tänään en mitään, mutta huomenna lasillisen!
- Anonyymi
Oot v..tun rikas,mä tienaan 599€ netto,ja Kela kortilla en saa mitään alennusta ,juuri meniyhteen lääkkeeseen 80€ ja täs kuussa 48€ .Sairas oon 7 kpl.eri lääkkeitä joka päivä,silti joudun hakemaan töitä ,E ole ainoa mutta pirun köyhä ja vaivainen eli nyt tarvitaan vaivaistaloja.Kiitos orpolle,purralle ja sipilät ym.kansan pettureille
- Anonyymi
Kaltaisistasi onkin tarkoitus päästä eroon. Olethan varmasti ottanut kaikki neljä koronarokotetta? Vain hyödyllinen kansalainen on kannattava kansalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaltaisistasi onkin tarkoitus päästä eroon. Olethan varmasti ottanut kaikki neljä koronarokotetta? Vain hyödyllinen kansalainen on kannattava kansalainen.
Onko Suvimäen Klubitalon jäsen kannattava kansalainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Suvimäen Klubitalon jäsen kannattava kansalainen?
On,kun tekevät lääkittyinä ilmaiseksi hommia.
- Anonyymi
Mullon monenlasia läkkeitä ja ikinä eijjoo tarvinnut tapella että saisin lääkkett.
Jos en saa lääkköitä niin voin tulla sekasin ja voi tulla vaika mitä juttui ja nurhii. - Anonyymi
Kompassiaukiolta pillerit ilman reseptiä.
- Anonyymi
Onko siellä hattukauppa?
- Anonyymi
Kyllä tukirahoilla elelee kevyesti ja terveenä . Ei voi syyttää työn tuottamia vaivoja . MIKSI kukaan enää tuppaa duuniin ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165