[Aki Puupponen](https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:share:7169259978665410560/#)
Ilkkapohjalainen 24.2.2024
Tämä on syrjintää vanhempia vastaan. Ei-täydelliset perheet ovat paras kasvupaikka lapselle ja vikoja pitäisi sietää. Huostaanotto ei tule kyseeseen kuin vain poikkeustapauksissa ja silloinkin vain tilapäisesti. Koti on lapsen paras kasvupaikka, edellyttäen, että olot siellä paranevat. Niiden parantamisesta ei saa koskaan luopua. Sosiaalityöntekijällä ei ole valtaa päättää, että milloin hoito on epäonnistunut ja sitä ei kannata jatkaa. Lastensuojelun tarkoitus on auttaa eikä varmistaa, ettei kotiin enää palata. Siksi mitään sellaista tapausta ei ole olemassa, jossa lapsi pelastetaan. Perheen pelastaminen vaatii vanhempien auttamista. Vian tunnistaminen ei ole todiste siitä, että kotiin ei voi palata vaan siitä, että on jokin tuen tarve. Tuohon ansaan putoavat sosiaalityöntekijät ja heidän kannattajansa. Nyt huostaanottoja tehdään valheiden perusteella, kun lapsi voi hyvin, koska vanhempi ei tottele sosiaalityöntekijää. Laki määrää, että huostaanotot ovat tilapäisiä, mutta silti alalla työntekijät puhuvat huostaanotosta pelastuksena ja pysyvänä ja leimaavat vanhemmat ulkopuolisiksi. Se ei ollut jatkuvaa varuillaan oloa vaan se on sitä. Sitä varten on lastensuojelu eikä tukitoimien estämistä varten.
@Siru Kulju
kokkasi puuroa ja pesi pikkusiskojensa hiuksia – Sosiaalityöntekijät pelastivat alkoholistiperheen lapset. Lapsena Siru Kulju, 29, muistaa paenneensa vanhempiaan. Hän juoksi rappukäytävään tai naapurin luo silloin, kun alkoholistiperheen elämä kävi liian ahdistavaksi. – Se oli jatkuvaa varuillaan oloa
https://ilkkapohjalainen.fi/arki-ja-hyvinvointi/siru-kulju-kokkasi-puuroa-ja-pesi-pikkusiskojensa-hiuksia-sosiaality%C3%B6ntekij%C3%A4t-pelastivat-alkoholistiperheen-lapset
Vanhempien syrjintä ja lasten pelastaminen lastensuojelussa
1
433
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi kirjoittelet näitä ympäri Suomi24:ää satunnaisille alalaudoille?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329