Uusi liitto

annu42

Kun Raamattu puhuu liitosta, se tarkoittaa yleensä liittoa Jumalan ja ihmisen välillä. Vanha liitto oli solmittu Jumalan ja Israelin välillä. Sille oli havainnollista temppelipalvelus seremoniallisine uhritoimituksineen, jotka vertauskuvineen havainnollistivat Kristuksen sovitustyötä ihmisen pelastamiseksi. Hebrealaiskirje sanoo sitä ensimmäisekis liitoksi ja sanoo sen olevan vanhentunut. (Hebr. 8:7,13)

Toinen liitto on solmittu Jumalan ja uskovien kristittyjen välille. Tätä liittoa Raamattu nimittää uudeksi liitoksi, koska se vahvistettiin Kristuksen ristinkuolemalla. Sitä sanotaan myös iankaikkiseksi liitoksi, (Hebr. 13.20) sillä Aadamista lähtien jokainen ihminen ajan loppuun asti pelastuu vain Kristuksen uhrikuoleman perusteella.

Kun Jeesus asetti ehtoollisen, hän ensin siunasi ja antoi opetuslapsilleen leivän, joka oli hänen ruumiinsa. Sen jälkeen hän otti ehtoollismaljan, ja "hän kiitti ja antoi heille ja sanoi:´Juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monien edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.´" (Matt. 26:28,29) Luukas kirjoittaa Jeesuksen sanoina: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan." (Luuk. 22:20)

Näistä jakeista jo selviää, kuka asetti uuden liiton itsensä ja ihmisen välille. Raamattu esittää niin, että Jumala solmii liiton ihmisen ja itsensä välille. Kuin israelilaisetkin, ihmiset yleensä lupaavat "tehdä kaiken", mutta sitten käykin niin, että liitto särkyy. Voimme sanoa aina, että ihminen on se, joka liiton rikkoo. Jumala on aina uskollinen, silloinkin, kun ihminen on vielä harhapoluillaan, hän etsi ihmistä. "Misä olet Aadam(=ihminen)?" on Jumalan kysymys tänäänkin.

8

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni

uudessa liitossa. näet nykyinen väite on se että kaikki on luvallista kun Jeesus on kuollut meidän puolestamme.

Ota tähän esimerkin, Jos minä vahingosa ajaisin ylinopeutta runsaasti. kuitenkin kiini joutuessani sanoisin vain, että Jeesus on sovittanut minun rikkeeni ristillä, että mitä hullua te minulle sakko lappua kirjoitatte.

Tai jos esimerkiksi tekisin jonkin huolimattoman
      työn josta pitäisi minu rangaista, niin minä vain väittäisin, että ei minua tarvitse rangaista
      , koska Jeesus on sovittanut kaiken puolestani.

Tämä asia on sellainen joka kauniisti vesitetään,
      muka uuden liiton vapaudeksi. Tosi asiassa 10 niä käskyjä pitäisi olla 10 nen. mutta lähemmintarkastellessa niitä löytyy vain tässä Armoliitto ajatuksessa vain kahdeksan.

Näet Sapatti käsky on poistettu! Kuvien teko ja
      niiden palveleminen on poistettu, Kuitenkin luvun kunnossa pito kymmenenä on korvattu pitkän käskyn halki jaolla.

Kaikki mitä minä olen löytänyt tästä Armotalouden uudesta liitosta on se, että Jumalan omakätinen kirjoitus kivitauluun kirjoittama ikuinen laki Jumalan omalle kansalle
      on revitty pois sille kuuluvalta paikalta ja

Väärennys on pantu korvaamaan täydellistä vapauden lakia. Tällainenko on tämä Väärennetty
      armotalous. Tämä jumalan omakätinen käsky mitätöidään väärennetyllä uudella liitolla, joka on syntynyt Mielikuvituksen tuloksena. Koska Jumala sanoo: minä en muuta mitään mikä on minun huuliltani lähtenyt.

Jeesus ei antanut kellekään lupaa väärentää isänsä käskyjä. Joten totuus on se, että tämä uuden liiton määritelty armotalous on silkkaa
      petosta ilman mitään valtuuksia.

Mitä valtuuksiin tulee ne on annettu suuresta
      Äiti kirkosta. Joka on todellinen tämän nykykäytännön armotalouden pää valtuutettu. Tämä Äiti kertoo kaiken olevan tehty hänen valtuudellaan, Joten nyt me tiedämme mitä tarkoittaa todellinen uusi liitto. Se on vielä sama, jonka Jumala itse antoi. Se on vieläkin
      muuttumaton ikuisesti. se on todellinen uusiliitto.

Kuitenkin uudesti syntymätön ihminen ei alistu Jumalan lain alle eikä se voikaan. koska laki sanoo sen laittomaksi. tämähän on vain lyhyt totuus uudesta iankaikkisesta liitosta::::

• Mutta jo jos liikenne valvoja ilmoittaisikin,että poliisimestari,tai vaikkapa hänen poikansa on maksanut jo minun kaikki liikenne rikkomukseni.Ja kertoisi vielä ettei, sääntöjä tarvitse ulkoisesti noudatta,kunhan ne vain on sydämmessä.

• Jeesus itse poisti sapattikäskyn. Mutta se on totta, että yksi käsky on jaettu kahtia. On kuitenkin syytä lukea Uutta Testamenttia, eikä vain Lutheria.

Kyllä vaikka ylinopeudesta joutuu maalliseen vastuusen saa kovat rapsut. Se on sydämnen tilan hedelmä, joka ihmisellä on. Hän ei vielä hallitse itseään. Häntä hallitsee kiire ja nopuden himo tai hurma. Itse muuten ajelen suht. kohtuullisesti rajoitusten puitteissa.

Kun ihminen on totuuden tuntoon tullut, hän ei voi jatkuvasti syntiä tehdä. Ihminen huomaa sen, kun hengellisen kuoleman raja alkaa häämöttää ja sitä on syytä pelästyä ja lakata synnin tekminen. Se jolle on paljon annettu siltä vaaditaan paljon. Eri ihmiset ovat eri vaiheissa matkalla Jumalan kanssa.

Kun ihminen tulee totuuden tuntoon, ja osaa sanan, häneltä varmasti edellytetäänkin enemmän, kuin juuri uskoon tulleelta.

9.Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan siemen* pysyy hänessä. Hän ei saata elää synnin harjoittajana, koska on Jumalasta syntynyt.
        [Jumalan Kansan Raamattu: 1. Joh. 3:9]

Mutta joka aamu on armo uus!
        Yllä oleva sana sanoo, että Jumala varjelee uskovamn, ettei hän saata jatkuvasti syntiä tehdä, koska on Jumalasta syntynyt! Hieno asia!

• jumalan-tulenkantaja kirjoitti:

Jeesus itse poisti sapattikäskyn. Mutta se on totta, että yksi käsky on jaettu kahtia. On kuitenkin syytä lukea Uutta Testamenttia, eikä vain Lutheria.

Kyllä vaikka ylinopeudesta joutuu maalliseen vastuusen saa kovat rapsut. Se on sydämnen tilan hedelmä, joka ihmisellä on. Hän ei vielä hallitse itseään. Häntä hallitsee kiire ja nopuden himo tai hurma. Itse muuten ajelen suht. kohtuullisesti rajoitusten puitteissa.

Kun ihminen on totuuden tuntoon tullut, hän ei voi jatkuvasti syntiä tehdä. Ihminen huomaa sen, kun hengellisen kuoleman raja alkaa häämöttää ja sitä on syytä pelästyä ja lakata synnin tekminen. Se jolle on paljon annettu siltä vaaditaan paljon. Eri ihmiset ovat eri vaiheissa matkalla Jumalan kanssa.

Kun ihminen tulee totuuden tuntoon, ja osaa sanan, häneltä varmasti edellytetäänkin enemmän, kuin juuri uskoon tulleelta.

9.Kukaan Jumalasta syntynyt ei tee [jatkuvasti] syntiä, sillä Jumalan siemen* pysyy hänessä. Hän ei saata elää synnin harjoittajana, koska on Jumalasta syntynyt.
        [Jumalan Kansan Raamattu: 1. Joh. 3:9]

Mutta joka aamu on armo uus!
        Yllä oleva sana sanoo, että Jumala varjelee uskovamn, ettei hän saata jatkuvasti syntiä tehdä, koska on Jumalasta syntynyt! Hieno asia!

"Jeesus itse poisti sapattikäskyn" Voisitko Jumalan-tulenkantaja vielä kertoa,missä ja miten Hän sen teki? Ja myös minkätähden Hän olisi sen tahnyt. Ei kai ainakaan sentähden,että se olisi meille ylivoimainen noudattaa. Juuri sentähdenhän Jeesuksen täytyi kuolla ristillä,koska Jumalan lakia ei voitu kumota(lakkauttaa).Jos Jeesus poisti yhden käskyn,niin miksi ei myös niitä yhdeksää jäljellejäänyttä???

• hese

jaksatte, tarkoitan molempia osapuolia, väähtää lakia ja sen noudattamista.Ei muuten mutta ei taida ´asemalinjat´ liikkua.Tärkeä asia, jatkakaa, me luemme uskollisesti.

• vaikutelma

Miten tekstisi on jotenkin outoa? Oletko joidenkin opin kohtien varassa? Sinussa ei ole Pyhää Henkeä. Jos haluat tulla elävään uskoon, voisin auttaa sinua.

• Hermanni

Kirjan kuolettaa: Näin Uskon puhdistuksen alkumainingeissa kehoittivat hurma henget polttamaan raamatut, Koska kirjain kuolettaa.

Mytta minkä kautta se oikea henki sitten tulee jo kirjain kuolettaa? Kyllä tämä Raamattu on käynyt läpi monenmoiset myllerökset. Tämän lihan mielen halujen tiimellyksessä. Näistä Tecalogin
        Muuttumattomista säädöksistä on tämä Jumalan antama Rakkauden koetin kivi saanut kovasti negatiivistä rakkautta osakseen, Tuntuu siltä, että Riivaajien pettäjä henget ovat antaneet suuren vihan kohdata Mahtavan Jumalan Arvovallan merkkiä.

Sana rakkaus on huulilla joka ei todella tarkoita mitään, Se on vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen, Ilman mitään todellista
        tarkoitusta. Jeesus sanoo rakastakaa vihamiehiänne, tässähän on jo kompa, Kun, ette pysty rakastamaan edes luojaanne, mitenkä on laitanne viha miehiänne kohtaan:::::

• Onkohan raamattu oikeastaam missään suorittannut lain jakoa Jumalan ja Mooseksen lakiin?

Eikös kymmenen käskysanaa ollut arkin sisällä tauluissa, ja olihan arkissa myös kymmenen käskyä kirjoitettuna lakikirjaan.
      Eikä Jeesuskaan näytä tekevän eroitusta Jumalan käskyjen ja Mooseksen sanojen välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe