Tuosta käänteispsykologiasta johtuen, olen koko päivän miettinyt vastakohtaa sanalle "rakastaa".
"Vihata" se ei voi olla, koska molemmissa tapauksissa on kyse yhtä suurista tunteista,ja rakastamisen vastakohdan pitäisi kuvastaa jotain tosi lievää tunnetta.
Keksittekö te hyvät palstalaiset, vai pitääkö minun pohtia tätä koko ensi yökin.?
Mikä on sanan rakastaa vastakohta?
105
5616
Vastaukset
- bluepoem
Olen sitä mieltä että harjoitus tekee mestarin...joten pohdippa ensi-yö moista kysymystä.
Minä tiedän mikä se käsiteen nimi on, mutta kerron sen vasta myöhemmin...
Alahan harjoitella ;))))- Thunia
Mulla aivot aina jumittuu tällaisiin asioihin ja nyt vielä kiusaat tälläista taliaivoa.Senkin....:)
- sani
tulee kyllä ekana mieleen.
Jos se on vastakohta, niin eikö sen pitäis ollakin yhtä voimakas ilmaus kuin rakastaa?
Tunteiden kirjo kun on niin laaja, vaikea on!
Yksi lievä ilmaus, voisi olla välinpitämätön. Ja tuossa yksi 'sininen ajattelija' jo väitti sen tietävänsä, muttei kerro. Ärsyttävää, eikö ;))- bluepoem
ärsytää,,, niinsaatapahan kertoakkin se HETI!!!
Siis niin kuin avauksesa todettiin "viha ja rakkaus" ovat yhtä voimakkaita ja kuvaavaat siis tunteita ei vastakohtia. Niin halusin sen lukea.
Mutta vihan ja rakkauden vastakohta on PENSEYS, toiset sanovat saman asian VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS
Ylipäätään senkaltaiset toiseen kohdistuvat tunneilmaisut jotka sivuttavat, ohittava,unohtavat lähimmäisen olemassa olon.
Eikäs ole aika uskottava tulkinta.
;) - Sani
bluepoem kirjoitti:
Siis niin kuin avauksesa todettiin "viha ja rakkaus" ovat yhtä voimakkaita ja kuvaavaat siis tunteita ei vastakohtia. Niin halusin sen lukea.
Mutta vihan ja rakkauden vastakohta on PENSEYS, toiset sanovat saman asian VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS
Ylipäätään senkaltaiset toiseen kohdistuvat tunneilmaisut jotka sivuttavat, ohittava,unohtavat lähimmäisen olemassa olon.
;)mä olin oikeilla jäljillä ;))
- bluepoem
Sani kirjoitti:
mä olin oikeilla jäljillä ;))
Harjoitella... niin läheelle pääsit ratkasussasi *WIRN* :)))))
ethänvain ole penseä..välinpitämätön??? - Sani
bluepoem kirjoitti:
Harjoitella... niin läheelle pääsit ratkasussasi *WIRN* :)))))
ethänvain ole penseä..välinpitämätön???..sanottuna, OLIN sitä, välinpitämätön.
Edellisessä suhteessa, sitten loppujen lopuksi. Kun olin voimaton exän alkoholin käytön suhteen.
Yritin loppuvaiheessa elää vain omaa elämääni mahdollisimman pitkälle. Välittämättä siitä, mitä toinen teki ja miten hän eli.
Eli oikeassa olit sinäkin, tavallaan olen harjoitellut.. - 123
Oisko inhota?
- Angiina
bluepoem kirjoitti:
;)Raamatussa toivotaan ihmisen olevan, joko kylmä tai palava, mutta ei p e n s e ä. Penseys on lähellä nykyistä postmodernia relativismia, jossa kaikki käy, kunhan sen vain kykenee itselleen perustelemaan. Tätä raamatullista taustaa vasten sanoisin, että rakkauden vastakohta on kylmyys. Mutta inhottavin kaikista on kuitenkin penseys, joka tulkintani mukaan on intohimon vastakohta. Ihminenhän voi vihata intohimoisesti tai rakastaa intohimoisesti, mutta ei olla intohimoisesti penseä.
- conzuela
Angiina kirjoitti:
Raamatussa toivotaan ihmisen olevan, joko kylmä tai palava, mutta ei p e n s e ä. Penseys on lähellä nykyistä postmodernia relativismia, jossa kaikki käy, kunhan sen vain kykenee itselleen perustelemaan. Tätä raamatullista taustaa vasten sanoisin, että rakkauden vastakohta on kylmyys. Mutta inhottavin kaikista on kuitenkin penseys, joka tulkintani mukaan on intohimon vastakohta. Ihminenhän voi vihata intohimoisesti tai rakastaa intohimoisesti, mutta ei olla intohimoisesti penseä.
mikä on ehkä samaa kuin penseys.
Kun rakastavaiset eivät enää paljoakaan piittaa toistensa tekemisistä ja puheista ,ei rakasteta, tai ainakin eletään kriisivaihetta.
Vanhemmatkin voivat olla välinpitämättömiä lastensa suhteen. Ei piitata missä ja minkälaisessa seurassa nuori kulkee ja mihin aikaan tulee kotiin - tuleeko yöksi kotiin lainkaan.
Voiko tuollainen välinpitämättömyys olla rakkautta?:( - Angiina
conzuela kirjoitti:
mikä on ehkä samaa kuin penseys.
Kun rakastavaiset eivät enää paljoakaan piittaa toistensa tekemisistä ja puheista ,ei rakasteta, tai ainakin eletään kriisivaihetta.
Vanhemmatkin voivat olla välinpitämättömiä lastensa suhteen. Ei piitata missä ja minkälaisessa seurassa nuori kulkee ja mihin aikaan tulee kotiin - tuleeko yöksi kotiin lainkaan.
Voiko tuollainen välinpitämättömyys olla rakkautta?:(Mikäli puhutaan nimenomaan tunnetilasta, eikä käyttäytymisestä, tulkitsen rakastamisen vastakohdaksi sellaisen sydämen asenteen, jota voidaan kutsua kylmyydeksi. Esimerkiksi vanhempien välinpitämättömyys lastaan kohtaan saattaa johtua muustakin kuin rakkauden puuttumisesta. Liian nuoret vanhemmat voivat olla välinpitämättömiä siksi, että he eivät osaa asettua lapsensa asemaan. Päihteitä käyttävät vanhemmat voivat olla välinpitämättömiä siksi, että he ovat kykenemättömiä huolehtimaan edes itsestään. Tietenkin välinpitämättämyys voi olla seurausta sydämen kylmästä asenteesta eli rakkaudettomuudesta, mutta välinpitämättömyys ei ole rakkaudettomuuden edellytys.
Tästä näkökulmasta tarkasteltuna penseys ei olisi aivan sama asia kuin välinpitämättömyys. Sillä näen myös penseyden ikään kuin sydämen asenteena, joka voi ilmetä monin tavoin. Penseys ei välttämättä ilmene tekoina tai edes tekemättä jättämisinä, kuten välinpitämättömyys. Penseys on intohimoisen asenteen puuttumista suhteessa itseen, ympäristöön, elämään. Penseys on juuri sitä, kun "minua ei voisi vähempää kiinnostaa". - remax
Angiina kirjoitti:
Mikäli puhutaan nimenomaan tunnetilasta, eikä käyttäytymisestä, tulkitsen rakastamisen vastakohdaksi sellaisen sydämen asenteen, jota voidaan kutsua kylmyydeksi. Esimerkiksi vanhempien välinpitämättömyys lastaan kohtaan saattaa johtua muustakin kuin rakkauden puuttumisesta. Liian nuoret vanhemmat voivat olla välinpitämättömiä siksi, että he eivät osaa asettua lapsensa asemaan. Päihteitä käyttävät vanhemmat voivat olla välinpitämättömiä siksi, että he ovat kykenemättömiä huolehtimaan edes itsestään. Tietenkin välinpitämättämyys voi olla seurausta sydämen kylmästä asenteesta eli rakkaudettomuudesta, mutta välinpitämättömyys ei ole rakkaudettomuuden edellytys.
Tästä näkökulmasta tarkasteltuna penseys ei olisi aivan sama asia kuin välinpitämättömyys. Sillä näen myös penseyden ikään kuin sydämen asenteena, joka voi ilmetä monin tavoin. Penseys ei välttämättä ilmene tekoina tai edes tekemättä jättämisinä, kuten välinpitämättömyys. Penseys on intohimoisen asenteen puuttumista suhteessa itseen, ympäristöön, elämään. Penseys on juuri sitä, kun "minua ei voisi vähempää kiinnostaa".Niin. Mitä tässä nyt sitten haetaan? Olisiko vastakohdan oltava tunteeton, vai rakkautta vastaava tunne vastakohtaisin virityksin?
Tossa alempana 123:N tarjoama "inho" saattaisi sisältää jossain määrin samanlaisia tunnelatauksia kuin rakkaus, mutta toisesta skaalan ääripäästä.
Inhoamiseen kun liittyy myös täysin selittämättömiä kiksejä ja järjenvastaista käyttäytymistä. - Angiina
remax kirjoitti:
Niin. Mitä tässä nyt sitten haetaan? Olisiko vastakohdan oltava tunteeton, vai rakkautta vastaava tunne vastakohtaisin virityksin?
Tossa alempana 123:N tarjoama "inho" saattaisi sisältää jossain määrin samanlaisia tunnelatauksia kuin rakkaus, mutta toisesta skaalan ääripäästä.
Inhoamiseen kun liittyy myös täysin selittämättömiä kiksejä ja järjenvastaista käyttäytymistä.Käsitteellistäminen, mitä sanojen merkitysten hakeminen on, ei ole helppoa. Aina ensin kannattaisi määritellä se käsite (tässä tapauksessa rakastaminen), josta lähdetään liikkeelle. Jotta varmasti tiedetään, mistä kulloinkin puhutaan. Määrittelyä ei tälläisessä palstaympäristössä tarvitse kuitenkaan tehdä kovin yleisellä tasolla. Voi kertoa, miten itse kuulee ne merkitykset, joita sisältyy vaikkapa sanaan rakastaa. Toiset voivat sitten sen jälkeen ottaa kantaa esitettyyn tulkintaan.
Käsitteiden määrittely on vaikeaa siksi, että tietyn sanan merkitysten tulisi olla voimassa kaikissa sen sanan käyttöyhteyksissä. Jolloin se, että luetellaan yksittäisiä olosuhteita, joissa joku merkitys on tai ei ole voimassa, ei vielä riitä. Mutta voihan sen ajatella niin, että pelkästään jo matkalla oleminen on mielenkiintoista?! - remax
Angiina kirjoitti:
Käsitteellistäminen, mitä sanojen merkitysten hakeminen on, ei ole helppoa. Aina ensin kannattaisi määritellä se käsite (tässä tapauksessa rakastaminen), josta lähdetään liikkeelle. Jotta varmasti tiedetään, mistä kulloinkin puhutaan. Määrittelyä ei tälläisessä palstaympäristössä tarvitse kuitenkaan tehdä kovin yleisellä tasolla. Voi kertoa, miten itse kuulee ne merkitykset, joita sisältyy vaikkapa sanaan rakastaa. Toiset voivat sitten sen jälkeen ottaa kantaa esitettyyn tulkintaan.
Käsitteiden määrittely on vaikeaa siksi, että tietyn sanan merkitysten tulisi olla voimassa kaikissa sen sanan käyttöyhteyksissä. Jolloin se, että luetellaan yksittäisiä olosuhteita, joissa joku merkitys on tai ei ole voimassa, ei vielä riitä. Mutta voihan sen ajatella niin, että pelkästään jo matkalla oleminen on mielenkiintoista?!Niin se on kuin kirjoitit. Kun keskustellaan termeistä jotka kukin käsittää ja tuntee omalla tavallaan, on vastauksien kirjo väistämättä leveä.
Ja matkalla on usein parempi värinä kuin perillä :) - vio-letti
Angiina kirjoitti:
Käsitteellistäminen, mitä sanojen merkitysten hakeminen on, ei ole helppoa. Aina ensin kannattaisi määritellä se käsite (tässä tapauksessa rakastaminen), josta lähdetään liikkeelle. Jotta varmasti tiedetään, mistä kulloinkin puhutaan. Määrittelyä ei tälläisessä palstaympäristössä tarvitse kuitenkaan tehdä kovin yleisellä tasolla. Voi kertoa, miten itse kuulee ne merkitykset, joita sisältyy vaikkapa sanaan rakastaa. Toiset voivat sitten sen jälkeen ottaa kantaa esitettyyn tulkintaan.
Käsitteiden määrittely on vaikeaa siksi, että tietyn sanan merkitysten tulisi olla voimassa kaikissa sen sanan käyttöyhteyksissä. Jolloin se, että luetellaan yksittäisiä olosuhteita, joissa joku merkitys on tai ei ole voimassa, ei vielä riitä. Mutta voihan sen ajatella niin, että pelkästään jo matkalla oleminen on mielenkiintoista?!Mikä siis mahtaisi olla rakastamisen vastakohta?
*Rakastaa* on minun käsitykseni mukaan verbi, jotain jota tekee, aktiivista toimintaa. Siis vastakohta pitäisi siinä tapauksessa olla passiivisuus, että ei tee - mitään, vai kuinka?
Jos taas puhutaan tunteesta jota yleisisti nimitetään *rakkaudeksi* niin minä en ainakaan ole pitkän ikäni aikana tullut hullua hurskaammaksi siitä mitä ihmiset, (tai edes minä itse) moisella väittämyksellä oikeastaan tarkoittaavat. Miettinyt olen kyllä kovasti ;)))
Joskus se *rakastaminen* näyttäisi saavan ihmisistä esiin parasta mihin ihminen pystyy, joskus taas pahinta mitä ihmisolento voi aikaansaada. Ja ihmiset voivat väittää rakastavansa hyvin erilaisia asioita, toisia ihmisiä, elukoita, luontoa, isänmaataan, Jumalaa ja Jeesusta, aatteita, kaupunkia, merta, jne..jne.. herratiesmitä... ja mitä sillä sitten tarkoitetaankin???
Nin'että siinä sitä savottaa riittäisi tälle palstalle, määritellä mitä rakastaminen on ja mitä se ei ole? Se on vähän samanlainen mahdottomuus kuin määritellä että mitä itse elämä on...??? ;)))) - Angiina
vio-letti kirjoitti:
Mikä siis mahtaisi olla rakastamisen vastakohta?
*Rakastaa* on minun käsitykseni mukaan verbi, jotain jota tekee, aktiivista toimintaa. Siis vastakohta pitäisi siinä tapauksessa olla passiivisuus, että ei tee - mitään, vai kuinka?
Jos taas puhutaan tunteesta jota yleisisti nimitetään *rakkaudeksi* niin minä en ainakaan ole pitkän ikäni aikana tullut hullua hurskaammaksi siitä mitä ihmiset, (tai edes minä itse) moisella väittämyksellä oikeastaan tarkoittaavat. Miettinyt olen kyllä kovasti ;)))
Joskus se *rakastaminen* näyttäisi saavan ihmisistä esiin parasta mihin ihminen pystyy, joskus taas pahinta mitä ihmisolento voi aikaansaada. Ja ihmiset voivat väittää rakastavansa hyvin erilaisia asioita, toisia ihmisiä, elukoita, luontoa, isänmaataan, Jumalaa ja Jeesusta, aatteita, kaupunkia, merta, jne..jne.. herratiesmitä... ja mitä sillä sitten tarkoitetaankin???
Nin'että siinä sitä savottaa riittäisi tälle palstalle, määritellä mitä rakastaminen on ja mitä se ei ole? Se on vähän samanlainen mahdottomuus kuin määritellä että mitä itse elämä on...??? ;))))Sanoihin sisältyviä merkityksiä voi lähestyä myös niin, että erottaa jollekin sanalle annettavat subjektiiviset ja objektiiviset merkitykset toisistaan. Tietenkin tämäkin jako on keinotekoinen, sillä sekä yksilön johonkin sanaan liittämät omat päänsisäiset mielleyhtymät että saman sanan yhteisölliset merkitykset ovat jatkuvassa vuorovaikutuksessa keskenään. Jaon avulla olisi kuitenkin mahdollista tehdä selvemmäksi se, keskustellaanko etupäässä jonkun tietyn sanan herättämistä subjektiivisista mielleyhtymistä, vai johonkin tiettyyn sanaan sisältyvistä objektiivisista merkityksistä.
- vio-letti
Angiina kirjoitti:
Sanoihin sisältyviä merkityksiä voi lähestyä myös niin, että erottaa jollekin sanalle annettavat subjektiiviset ja objektiiviset merkitykset toisistaan. Tietenkin tämäkin jako on keinotekoinen, sillä sekä yksilön johonkin sanaan liittämät omat päänsisäiset mielleyhtymät että saman sanan yhteisölliset merkitykset ovat jatkuvassa vuorovaikutuksessa keskenään. Jaon avulla olisi kuitenkin mahdollista tehdä selvemmäksi se, keskustellaanko etupäässä jonkun tietyn sanan herättämistä subjektiivisista mielleyhtymistä, vai johonkin tiettyyn sanaan sisältyvistä objektiivisista merkityksistä.
Juu, näistä sanojen merkityksistä ja tunnesisällöstä voisi muodostua hyvinkin kiinnostavia keskusteluja. Vähän off-topic, mutta menköön... ;)))
Kivan kokeilun ihan itsensä kanssa voi tehdä sillälailla, että sanoo ja maistelee esimerkiksi sanoja *kesäilta* tai *saunanlämmitys* tai *jouluaatto* tai *rakas* tai *mummu* - ensin omalla äidinkielellä ja sitten toisella, opitulla kielellä -, ja tunnustelee sisimmässään niiden eroja. Vaikka osaisi sen opitun kielen kuinka hyvin, niin siinä on suuri ero kuitenkin, miltä ne sanat tuntuvat ja maistuvat.
Monilla sanoilla on paljon suurempi merkitys kuin vain se objektiivinen merkitys joka ehkä jollain lailla voitaisiin määritellä. Jollekin tietyt sanat merkitsevät yhtä, jollekin toiselle toista. Se, miten me ihmiset koemme ja olemme tietoisia olemassaolostamme on monimutkainen asia. Jokainen meistä kokee oman olemassaolonsa yksilöllisesti eikä meillä koskaan ole mahdollisuutta todella objektiivisesti verrata kokemustamme jonkun toisen kanssa ja sillälailla me kaikki aina elämme "omissa maailmoissamme".
Niinhän se vanha sanonta kuuluu että: "Yksin olet sinä ihminen, yksin keskellä kaiken". No, silloinhan on tietysti hyvä jos on vähän tervettä itserakkautta lieventämään sitä armotonta yksinäisyyttä... ;))) vio-letti kirjoitti:
Juu, näistä sanojen merkityksistä ja tunnesisällöstä voisi muodostua hyvinkin kiinnostavia keskusteluja. Vähän off-topic, mutta menköön... ;)))
Kivan kokeilun ihan itsensä kanssa voi tehdä sillälailla, että sanoo ja maistelee esimerkiksi sanoja *kesäilta* tai *saunanlämmitys* tai *jouluaatto* tai *rakas* tai *mummu* - ensin omalla äidinkielellä ja sitten toisella, opitulla kielellä -, ja tunnustelee sisimmässään niiden eroja. Vaikka osaisi sen opitun kielen kuinka hyvin, niin siinä on suuri ero kuitenkin, miltä ne sanat tuntuvat ja maistuvat.
Monilla sanoilla on paljon suurempi merkitys kuin vain se objektiivinen merkitys joka ehkä jollain lailla voitaisiin määritellä. Jollekin tietyt sanat merkitsevät yhtä, jollekin toiselle toista. Se, miten me ihmiset koemme ja olemme tietoisia olemassaolostamme on monimutkainen asia. Jokainen meistä kokee oman olemassaolonsa yksilöllisesti eikä meillä koskaan ole mahdollisuutta todella objektiivisesti verrata kokemustamme jonkun toisen kanssa ja sillälailla me kaikki aina elämme "omissa maailmoissamme".
Niinhän se vanha sanonta kuuluu että: "Yksin olet sinä ihminen, yksin keskellä kaiken". No, silloinhan on tietysti hyvä jos on vähän tervettä itserakkautta lieventämään sitä armotonta yksinäisyyttä... ;)))kiinnostavaa on kuinka erilaisia sanoja eri ihmiset käyttävät. Toisille jokin sana voi olla niin "rankka", että eivät haluaisi sanoa sitä koskaan.
Jotkut sanat taas ovat niin "ihania", että niitä haluaa viljellä oikein olan takaa.
Tämäkin off-topic, mutta tuskin se näin kesällä ketään haittaa.- conzuela
guassiN kirjoitti:
kiinnostavaa on kuinka erilaisia sanoja eri ihmiset käyttävät. Toisille jokin sana voi olla niin "rankka", että eivät haluaisi sanoa sitä koskaan.
Jotkut sanat taas ovat niin "ihania", että niitä haluaa viljellä oikein olan takaa.
Tämäkin off-topic, mutta tuskin se näin kesällä ketään haittaa.sanan vastakohta, tai siis rakastamisen vastakohta voisi olla "pensaeänä oleminen" mutta kun sana penseä on meidän arkisessa kielenkäytössämme aika harvinainen, niin minä en ainakaan usko, että kovin moni sanoo,olevansa poikaystäväänsä kohtaan täysin penseä, vaan mieluumminkin :"hän ei merkitse minulle enää mitään, olen täysin välinpitämätön hänen suhteensa."
Että off-topicilla vaan eteenkin päin!.:)
Meilläpäin Suomea on hellettä ja ukkonenkin jyrähtelee. - vio-letti
guassiN kirjoitti:
kiinnostavaa on kuinka erilaisia sanoja eri ihmiset käyttävät. Toisille jokin sana voi olla niin "rankka", että eivät haluaisi sanoa sitä koskaan.
Tämäkin off-topic, mutta tuskin se näin kesällä ketään haittaa.Juu... esimerkiksi jos on mahlottomasti rakastunut, niin se on iiihanaaa!!! sanoa sen rakastetun nimi, se on kuin balsamia sialulle ja joskus jollekin muullekin paikalle joo ... ;)))
..mutta sitten jos se rakkaus ehkä on mennyt jostain syystä myttyyn, niin se sama nimi muuttuukin kaktuksenpiikeiksi jostain kumman syystä.. ;((( - Angiina
conzuela kirjoitti:
sanan vastakohta, tai siis rakastamisen vastakohta voisi olla "pensaeänä oleminen" mutta kun sana penseä on meidän arkisessa kielenkäytössämme aika harvinainen, niin minä en ainakaan usko, että kovin moni sanoo,olevansa poikaystäväänsä kohtaan täysin penseä, vaan mieluumminkin :"hän ei merkitse minulle enää mitään, olen täysin välinpitämätön hänen suhteensa."
Että off-topicilla vaan eteenkin päin!.:)
Meilläpäin Suomea on hellettä ja ukkonenkin jyrähtelee.Itse ehdotinkin rakastavan (palavan) sydämen vastakohdaksi kylmää sydäntä. Penseä ei tässä minun jaottelussani kuulu lainkaan näiden kahden joukkoon eli samalle janalle rakastamisen ja kylmyyden kanssa.
Adjektiivina penseä kuvaa mielestäni kuitenkin hyvin intohimon puutetta. Enkä tässä tarkoita pelkästään seksuaalista, johonkin toiseen ihmiseen kohdistuvaa, intohimoa. Vaan intohimoa eräänlaisena asenteena (positiona) suhteessa kaikkeen siihen, miten me ihmiset olemme olemassa tai mitä me kulloinkin teemme. - conzuela
Angiina kirjoitti:
Itse ehdotinkin rakastavan (palavan) sydämen vastakohdaksi kylmää sydäntä. Penseä ei tässä minun jaottelussani kuulu lainkaan näiden kahden joukkoon eli samalle janalle rakastamisen ja kylmyyden kanssa.
Adjektiivina penseä kuvaa mielestäni kuitenkin hyvin intohimon puutetta. Enkä tässä tarkoita pelkästään seksuaalista, johonkin toiseen ihmiseen kohdistuvaa, intohimoa. Vaan intohimoa eräänlaisena asenteena (positiona) suhteessa kaikkeen siihen, miten me ihmiset olemme olemassa tai mitä me kulloinkin teemme.Mutta kun minä ajattelin ja mietiskelin tuota aloitusta, että mikä on rakastaa- sanan vastakohta ja en nyt kyllä oikein osaa sanoakaan muuta kuin täydellisen 'vastakohtasanan', eli vihata.
Intohimo ei taida kuulua kaikkiin "rakkaussuhteisiin",esm. jos vaikkapa sanoo vihaavansa aikaisia ylösnousuja, tai rakastavansa lauantaiaamuja, jolloin ei tarvitse mennä töihin.Tosin kyllä alussa ajattelin "rakastaa" - sanaa vain ihmisten välisen suhteen ilmaisemisena ja haeskenlin vastakohtaa sanalle - mitä avauksessa peräänkuulutettiinkin.
Miehen ja naisen välisessä suhteessa asettaisin vastakohdiksi = rakastaa(tuntee siis intohimoakin)
Ja ei rakasta = on välinpitämätön.
- ggnojoP
Siis hylkiä, hyljeksiä.
- ggnojoP
Niin, penseys on hyvä sana, mutta pidän piittaa-
mattomuutta parempana.
"En piittaa hänestä pätkääkään..."
Kun taas:"Hän oli penseä Eevaa kohtaan..."
on jotenkin ilman särmää, mutta: "Hän suhtautui
penseästi Eevan esittämiin muutoksiin..." - Thunia
ggnojoP kirjoitti:
Niin, penseys on hyvä sana, mutta pidän piittaa-
mattomuutta parempana.
"En piittaa hänestä pätkääkään..."
Kun taas:"Hän oli penseä Eevaa kohtaan..."
on jotenkin ilman särmää, mutta: "Hän suhtautui
penseästi Eevan esittämiin muutoksiin..."olla piittaamaton taitaa olla lähinnä sitä, mitä olen haeskellut mielessäni koko päivän.Ja aionkin nyt seuraavakisi pyöritellä päässäni tuota "En piittaa hänestä pätkääkään"...suur kiitos.Eikä mennyt edes tämän asian takia yöunetkaan.:)
- (.)Y(.)
Ei rakasta..
Sanojen rakastaa/ei rakasta, väliin mahtuu
muita tunne skaaloja.. ;))
Ei rakasta ja vihan, välissä on kanssa oma tunnemaailmansa.. :(
Viha on tunteista pahin..:((
Hitsi, en mie osaa, näitä sanoiksi pukea...- remax
Ihan olen samaa mieltä. Nuo esitetyt muut vaihtoehdot kuullostavat jotenkin samanlaisilta kuin että täytekakun vastakohta olis korppu.
Ei voi ajatella, että tunnetilan joka saa ihmiset toimimaan toisinaan a yleensä täysin järjettömästi, vastakohta olisi piittaamattomuus tai välinpitämättömyys.
Kyllä se päivänkakkaraleikeissä on jo tehty selväksi:
Rakastaa-ei rakasta :) remax kirjoitti:
Ihan olen samaa mieltä. Nuo esitetyt muut vaihtoehdot kuullostavat jotenkin samanlaisilta kuin että täytekakun vastakohta olis korppu.
Ei voi ajatella, että tunnetilan joka saa ihmiset toimimaan toisinaan a yleensä täysin järjettömästi, vastakohta olisi piittaamattomuus tai välinpitämättömyys.
Rakastaa-ei rakasta :)päivänkakkaraleikki onkin rakastaa-ei piittaa pätkääkään tai rakastettava-pliisu..rakastettava-pliisu..karmea sana tuo pliisu..
Viha ja rakkaus ovat NIIN lähellä toisiaan, etteivät millään voi olla vastakohtia..:))- (.)Y(.)
remax kirjoitti:
Rakastaa-ei rakasta :)Tuota päivänkakkaran nyppimistä.. ;))
Eikös, siinä vastaus ole vakio, riippuen kummalla sanalla aloittaa?.. ;))
..*miettii onko, kaikissa päivänkakkaroissa,
sama määrä terälehtiä*..
Juttu on silleen, jotta mie rakastan tai en.. ;))
Kun rakkaus kuolee, siinä ei tekohengitykset auta... - (.)Y(.)
(.)Y(.) kirjoitti:
Tuota päivänkakkaran nyppimistä.. ;))
Eikös, siinä vastaus ole vakio, riippuen kummalla sanalla aloittaa?.. ;))
..*miettii onko, kaikissa päivänkakkaroissa,
sama määrä terälehtiä*..
Juttu on silleen, jotta mie rakastan tai en.. ;))
Kun rakkaus kuolee, siinä ei tekohengitykset auta...http://personal.inet.fi/luonto/pentti.hamalainen/kakkara.html
- remax
guassiN kirjoitti:
päivänkakkaraleikki onkin rakastaa-ei piittaa pätkääkään tai rakastettava-pliisu..rakastettava-pliisu..karmea sana tuo pliisu..
Viha ja rakkaus ovat NIIN lähellä toisiaan, etteivät millään voi olla vastakohtia..:))..vois olla myös:
rakastaa-ei nappaa-rakastaa-ei nappaa...
Jos tarkasti noudattaa, jää viimeseks aina "rakastaa" :) - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
http://personal.inet.fi/luonto/pentti.hamalainen/kakkara.html
onko näissä yhtä monta? :D
- (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
onko näissä yhtä monta? :D
Asia vaivasi, joten pitihän se tehdä.. :DD
Tulos vaihtelee 21-23 välillä.. ;)) - (.)Y(.)
remax kirjoitti:
Siinähän se :)
Hmm.. Ykköseltä tulee, tuollainen ohjelma taas syksyllä.. ;)))
- MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Tulos vaihtelee 21-23 välillä.. ;))että laskit :) Pitääpä tarkistaa tuo määrä, kun mökille pääsen... vai onkos nyt edes päivänkakkara-aika? :/
- (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
että laskit :) Pitääpä tarkistaa tuo määrä, kun mökille pääsen... vai onkos nyt edes päivänkakkara-aika? :/
etten ole, itse nähnyt vielä ensimmäistäkään.. :(
Pitäisi kai, niitä olla.. ;))
Niiden kukinta-aika, on kesä-syyskuussa.. ;)
Virossa Pärnussa, niillä on arkisempi ja terhakempi nimi: Kananp**se.. :DDD
Wonni, on varmasti mielissään.. :DDDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
etten ole, itse nähnyt vielä ensimmäistäkään.. :(
Pitäisi kai, niitä olla.. ;))
Niiden kukinta-aika, on kesä-syyskuussa.. ;)
Virossa Pärnussa, niillä on arkisempi ja terhakempi nimi: Kananp**se.. :DDD
Wonni, on varmasti mielissään.. :DDDDtarvii pitää jatkossa Tenat lähistöllä... :DD
Wonnille laitetaankin sitten niitä oikein kimpullinen kesäterveisten kera! (sinne lomalle) ;)) - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
tarvii pitää jatkossa Tenat lähistöllä... :DD
Wonnille laitetaankin sitten niitä oikein kimpullinen kesäterveisten kera! (sinne lomalle) ;))jumpata samalla.. :DDD
Ilman vaihtoaskelia: Supistus, pidätä, rentouta, supista jne.. :DDD
Ja, ilman palloja.. ;)))
Suurikukkaisia ja monta, tehdään oikeen iso puska.. ;)))
Terveisiä tietysti ja toivottavasti puska on mieluinen.. ;)))
Kyllä se, on Very Happy, kukkapuketista.. ;)) - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
jumpata samalla.. :DDD
Ilman vaihtoaskelia: Supistus, pidätä, rentouta, supista jne.. :DDD
Ja, ilman palloja.. ;)))
Suurikukkaisia ja monta, tehdään oikeen iso puska.. ;)))
Terveisiä tietysti ja toivottavasti puska on mieluinen.. ;)))
Kyllä se, on Very Happy, kukkapuketista.. ;))voi, vaan kyllä se menee varmemmin: supista, pidätä, supista, pidätä....ja pallojen kanssa :)))
Syksyllä voi jo olla toisin :D
Tehdään niin iso, että mahtuu yllätyskana sisälle :DD - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
voi, vaan kyllä se menee varmemmin: supista, pidätä, supista, pidätä....ja pallojen kanssa :)))
Syksyllä voi jo olla toisin :D
Tehdään niin iso, että mahtuu yllätyskana sisälle :DDkuolen nauruun.. :DDDDDD
Mulle Tenaa ja kukolle kanaa.. :DDDDD
..*Vedet valuu silmistä*.. - Loistava.polku
suhtautua täysin välinpitämättömästi, neutraalisti, vailla tunteita?
- MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
kuolen nauruun.. :DDDDDD
Mulle Tenaa ja kukolle kanaa.. :DDDDD
..*Vedet valuu silmistä*..Mie lähden kesälaitumille ja siun tehtäväkseis jää vahdata VonKukkoa :)
Ajattelin, että ihan ensitöikseni mökille päästyäni etsin päivänkakkaroita!
20 ekasta kakarasta nypin, sori kakkarasta :) testiksi terälehtiä: rakastaa – ei rakasta – rakastaa – ei rakasta … lasken onko niitä väittämäsi tasamäärä kaikissa :DD
Seuraavat kerään sitten Vonnin kukkakimppuun, voip olla että joudun kuivattamaan ne, ei taida kestää muutamaa viikkoa maljakossa?? Vai ootkos sie menossa lomalla Pärnuuseen, saatais kukolle niitä isoja Kananp***itä sieltä -olisi helpompi piilottaa yllätyskana niihin?
Nyt mie lähden täältä kaakattamasta, kukko varmasti siitä ilahtuukin :)
Ole kukko kuitenkin varuillasi, Valiotyttö jää kirveensä kanssa sinua vaanimaan!
Aurinkoista ja lämmintä kesäkuun jatkoa Sinulle Hauska Ystäväin ja kaikille muillekin, jotka sattuvat tämän viesti lukemaan!
Lomatunnelmin ILOISIN
Mysna - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
Mie lähden kesälaitumille ja siun tehtäväkseis jää vahdata VonKukkoa :)
Ajattelin, että ihan ensitöikseni mökille päästyäni etsin päivänkakkaroita!
20 ekasta kakarasta nypin, sori kakkarasta :) testiksi terälehtiä: rakastaa – ei rakasta – rakastaa – ei rakasta … lasken onko niitä väittämäsi tasamäärä kaikissa :DD
Seuraavat kerään sitten Vonnin kukkakimppuun, voip olla että joudun kuivattamaan ne, ei taida kestää muutamaa viikkoa maljakossa?? Vai ootkos sie menossa lomalla Pärnuuseen, saatais kukolle niitä isoja Kananp***itä sieltä -olisi helpompi piilottaa yllätyskana niihin?
Nyt mie lähden täältä kaakattamasta, kukko varmasti siitä ilahtuukin :)
Ole kukko kuitenkin varuillasi, Valiotyttö jää kirveensä kanssa sinua vaanimaan!
Aurinkoista ja lämmintä kesäkuun jatkoa Sinulle Hauska Ystäväin ja kaikille muillekin, jotka sattuvat tämän viesti lukemaan!
Lomatunnelmin ILOISIN
MysnaSie karkaat, päivänkakkaroita nyppimään.. ;)))
Kauheeta.. jätätkö Wonnekutin miun vahdittavaksi?.. :DD
Se pitääkin sitten, naulata ulko-oveen pois kuleksimasta.. ;))
Kakarassa, ei kun kakkarassa, on 21-23 terälehtee, määrä ei ole vakio.. :DD
Kerää kaikki, mitä löydät ja kuivata.. :DD
Pitäisköhän, käydä hakemassa, oikeen pakettiautolla, mahtuis enemmän kuin olutkärryyn.. :DDD
Wonnekutilla tulee kuiteskin, sinua ikävä.. usko pois.. :))
Niih.. naulat ja vasara, on varattuna jos kiekaset.. :DDD
Sitä samaa Sinulle Ystäväin.. :))))
Olkoon lomapäiväsi myös rentouttavia.. :))) - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Sie karkaat, päivänkakkaroita nyppimään.. ;)))
Kauheeta.. jätätkö Wonnekutin miun vahdittavaksi?.. :DD
Se pitääkin sitten, naulata ulko-oveen pois kuleksimasta.. ;))
Kakarassa, ei kun kakkarassa, on 21-23 terälehtee, määrä ei ole vakio.. :DD
Kerää kaikki, mitä löydät ja kuivata.. :DD
Pitäisköhän, käydä hakemassa, oikeen pakettiautolla, mahtuis enemmän kuin olutkärryyn.. :DDD
Wonnekutilla tulee kuiteskin, sinua ikävä.. usko pois.. :))
Niih.. naulat ja vasara, on varattuna jos kiekaset.. :DDD
Sitä samaa Sinulle Ystäväin.. :))))
Olkoon lomapäiväsi myös rentouttavia.. :)))on nyt sitten laskettu :DD
Ikäväkseni on kerrottava, että vaihteluväli on huomattavasti suurempi ku 21-23 :(
Se oli 20-26! ja kyseessä oli luonnonkakkarat.
Kakaroilla oli kaikilla poikkeuksetta 2 lehteä :)
Ei jäänyt enää kuivattavaksi, kun ne kaikki nypin... on muuten aika vaikee laskea: 1 rakastaa, 2 ei rakasta, 3 rakastaa, 4 ei rakasta... kokeile meinaa mennä pasmat ihan sekasin kun pitää se numerokin siihen sanoa :))
Kyllä sinne Pärnuuseen on nyt vaan lähdettävä ja tietty pakettiautolla, kärryssä tuodaan olutta ;)
Taisi Wonni hermostua, kun sitä noin uhkaili, oveen naulaamisella :))
Jokos olet raportin nähnyt? Mitähän se on räknännyt kun saanut suhteen 11/67 ??? :)) - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
on nyt sitten laskettu :DD
Ikäväkseni on kerrottava, että vaihteluväli on huomattavasti suurempi ku 21-23 :(
Se oli 20-26! ja kyseessä oli luonnonkakkarat.
Kakaroilla oli kaikilla poikkeuksetta 2 lehteä :)
Ei jäänyt enää kuivattavaksi, kun ne kaikki nypin... on muuten aika vaikee laskea: 1 rakastaa, 2 ei rakasta, 3 rakastaa, 4 ei rakasta... kokeile meinaa mennä pasmat ihan sekasin kun pitää se numerokin siihen sanoa :))
Kyllä sinne Pärnuuseen on nyt vaan lähdettävä ja tietty pakettiautolla, kärryssä tuodaan olutta ;)
Taisi Wonni hermostua, kun sitä noin uhkaili, oveen naulaamisella :))
Jokos olet raportin nähnyt? Mitähän se on räknännyt kun saanut suhteen 11/67 ??? :))jos, skaala laajenee.. ;)))
Mahikset paranee, kun laskee, rakastaa, toinen ei rakasta, kolmaskin rakastaa, neljäs ei pirulainen rakastakkaan.. :DDD
Täytyykin testata, tuo laskutapa, et kuin sekasin sitä menee?.. :DDDD
Pakkohan se on, kun kaikki kakkarat nyppisit.. ;))
Joten, kananp......ä Pärnusta hakemaan Cukolle.. :DDD
Jos mie ajan, niin veätkö sie, miunkin kaljakärryn laivaan?.. ;))
Johonkin se, mokoma taas piiloutui?.. :DDD
Eipä ole, julkaissut raporttiaan!.. ;)))
Mie aattelin, et oisko toi 11, sen pituus juhlakunnossa?.. ;))
Ja, 67 riisitautisen miehen paino!.. ;))
Veiköhän tuuli, Cucon mennessään?.. :DDD
Cukko perhana, elää riisillä.. ;))
Syöpi riisipetin aina ympäriltään.. ;)))
Mokomakin ahmatti!.. ;))) - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
jos, skaala laajenee.. ;)))
Mahikset paranee, kun laskee, rakastaa, toinen ei rakasta, kolmaskin rakastaa, neljäs ei pirulainen rakastakkaan.. :DDD
Täytyykin testata, tuo laskutapa, et kuin sekasin sitä menee?.. :DDDD
Pakkohan se on, kun kaikki kakkarat nyppisit.. ;))
Joten, kananp......ä Pärnusta hakemaan Cukolle.. :DDD
Jos mie ajan, niin veätkö sie, miunkin kaljakärryn laivaan?.. ;))
Johonkin se, mokoma taas piiloutui?.. :DDD
Eipä ole, julkaissut raporttiaan!.. ;)))
Mie aattelin, et oisko toi 11, sen pituus juhlakunnossa?.. ;))
Ja, 67 riisitautisen miehen paino!.. ;))
Veiköhän tuuli, Cucon mennessään?.. :DDD
Cukko perhana, elää riisillä.. ;))
Syöpi riisipetin aina ympäriltään.. ;)))
Mokomakin ahmatti!.. ;)))meinasin mennä täysin sekasin, ku olin jo ihan mökkihöperökin :DD
Otetaankos kuule sinne Pärnuuseen rekka matkaan? :DD ja vuokrataan kuski :DD
Ni ei tarvi sun ajaa, eikä mun veellä kärryj! Mie kun haluun kaljan asemesta kuitennii tuoda kuohuviiniä lavakaupalla :))
Ei se oo Kokko kerinnä raporttiaan kirjuuttamaan ku oli Jussin vietossa sekin - kanajahdissa totta kai :DD
Nnn...jaa...? Juhlakunnossa pituus tai ympärysmitta? :DDD oli kumpi tahansa, ni kyllä siinä on kanaparalla paon paikka, ku 67 kg kukko kimppuun käy :DDD
Ei kai Cucot riisiä syö?
Keitettynä korkeintaan :))) - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
meinasin mennä täysin sekasin, ku olin jo ihan mökkihöperökin :DD
Otetaankos kuule sinne Pärnuuseen rekka matkaan? :DD ja vuokrataan kuski :DD
Ni ei tarvi sun ajaa, eikä mun veellä kärryj! Mie kun haluun kaljan asemesta kuitennii tuoda kuohuviiniä lavakaupalla :))
Ei se oo Kokko kerinnä raporttiaan kirjuuttamaan ku oli Jussin vietossa sekin - kanajahdissa totta kai :DD
Nnn...jaa...? Juhlakunnossa pituus tai ympärysmitta? :DDD oli kumpi tahansa, ni kyllä siinä on kanaparalla paon paikka, ku 67 kg kukko kimppuun käy :DDD
Ei kai Cucot riisiä syö?
Keitettynä korkeintaan :)))mie oon, kun alan laskea, samalla tavalla.. :DDD
Otetaan vaan, mutta mistä?.. :DDD
Kuule, et sie saa, sitä tuotuu lavakaupalla, jääpi tulliin, siun kuohujuomat.. :((
Jus tuli päätös, kuin paljo saapi tuua.. ;))
En nyt, vaan muista, mikä se määrä oli?.. ;))
Olikohan se alle 200 litraa, jos oikein muistan.. ;))
Hyvinkin on Jussin vietos ja kanajahis.. :DDD
No, pituuttahan mie tarkoitin.. :DDD
Se kun ei oo, mikkään spesiaaliCucco.. :DDD
Kaakattaen karkuun.. :DD
Niillehän nyt, kelpaa riisikin.. ;))
Jyvä se on, riisin jyväkin.. ;))) - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Tulos vaihtelee 21-23 välillä.. ;))Senhän saat sitten kertoa, kun kakkarakedolta palajat :)))
Eikös sulla ole ketään tuttua rekkamiestä? Vai pitäiskö palstalla kysellä? :DD
Miehän en kuohujani tullimiehille anna! Juon ne vaikka siinä rajalla, kaikki ylimääräset.... - Kauhia ajatus, juoda kuohua pullollinen huikalla – taitas tulla kuohut korvista ja nenästä – hyh hyh! :(((
Kyllä Cucco palaa, jahka kanajahista selviää. Haluaa kuitenkin tietää mitä me täällä taas asiattomuuksia kaakatetaan :))))
Min en usko, et riisiä syö! Marssin huomenna riisipussi taskussa tuohon lähitilalle ja tarkistan asian :DDD - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
Senhän saat sitten kertoa, kun kakkarakedolta palajat :)))
Eikös sulla ole ketään tuttua rekkamiestä? Vai pitäiskö palstalla kysellä? :DD
Miehän en kuohujani tullimiehille anna! Juon ne vaikka siinä rajalla, kaikki ylimääräset.... - Kauhia ajatus, juoda kuohua pullollinen huikalla – taitas tulla kuohut korvista ja nenästä – hyh hyh! :(((
Kyllä Cucco palaa, jahka kanajahista selviää. Haluaa kuitenkin tietää mitä me täällä taas asiattomuuksia kaakatetaan :))))
Min en usko, et riisiä syö! Marssin huomenna riisipussi taskussa tuohon lähitilalle ja tarkistan asian :DDDJuu, jahka ehin sinne kedolle.. ;))
Eipä oo, nyt tää menikin hankalaks.. :DDD
Etkö sie, tunne rekkamiehii?.. ;))
:DDD Tullitonta kuoharii, lavallinen vatsassa tuotuna.. ;))) Huh, kun ajatteleekin.. ;))
Vois, vähän pissittää!.. :DDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Juu, jahka ehin sinne kedolle.. ;))
Eipä oo, nyt tää menikin hankalaks.. :DDD
Etkö sie, tunne rekkamiehii?.. ;))
:DDD Tullitonta kuoharii, lavallinen vatsassa tuotuna.. ;))) Huh, kun ajatteleekin.. ;))
Vois, vähän pissittää!.. :DDDni ei haittaa, vaikka vähän pissittääkin :DDDD
Tunnen kyllä yhden, joka rekkojen kanssa huseeraa, vaan en ihan tiedä missäpäin muailmaa ny on - eikun google apuun :))
Merimiehiä tunnen! Jos mentäski laivalla?
Yks tuttu ohjastaa jäänmurtajia, nehän seisoo osa nyt joutilaanan telakalla.... lainaisko ne meille vaikka Urhoa? :DDD
Jäänmurtajalla Pärnuusen! - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
ni ei haittaa, vaikka vähän pissittääkin :DDDD
Tunnen kyllä yhden, joka rekkojen kanssa huseeraa, vaan en ihan tiedä missäpäin muailmaa ny on - eikun google apuun :))
Merimiehiä tunnen! Jos mentäski laivalla?
Yks tuttu ohjastaa jäänmurtajia, nehän seisoo osa nyt joutilaanan telakalla.... lainaisko ne meille vaikka Urhoa? :DDD
Jäänmurtajalla Pärnuusen!rekan konttiin, sit meillä on, liikkuva käymälä.. :DDD
Kohan ei tulvis ylitse?.. ;))
Googleta, sie rekkakuski, mie etin muita asioita.. ;)))
Tuohan on, parempi ku rekka.. ;))
Urho alle ja menoks.. :DDD
Kumpi meistä, ajaa sillä Urholla ekas?.. :DDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
rekan konttiin, sit meillä on, liikkuva käymälä.. :DDD
Kohan ei tulvis ylitse?.. ;))
Googleta, sie rekkakuski, mie etin muita asioita.. ;)))
Tuohan on, parempi ku rekka.. ;))
Urho alle ja menoks.. :DDD
Kumpi meistä, ajaa sillä Urholla ekas?.. :DDDkun otetaan saavit matkaan :DDD
Että nyt sitten lähdetään Urholla ajelemaan... ;))
Mitäs sanot, jos ajellaan kimpassa - yhtäaikaa :DD - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
kun otetaan saavit matkaan :DDD
Että nyt sitten lähdetään Urholla ajelemaan... ;))
Mitäs sanot, jos ajellaan kimpassa - yhtäaikaa :DDon vaarana, joutua uimaan omissa nesteissään.. :DDD
Juu, ajellaan Urholla, mennen tullen.. ;)))
Kimpassa onkin kivempaa ajella.. :DDD
Vedetään pitkää tikkua, kumpi saa ekaks perä- tai keulapään.. :DDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
on vaarana, joutua uimaan omissa nesteissään.. :DDD
Juu, ajellaan Urholla, mennen tullen.. ;)))
Kimpassa onkin kivempaa ajella.. :DDD
Vedetään pitkää tikkua, kumpi saa ekaks perä- tai keulapään.. :DDDpitää sitten varustaa kannella :)) jottei sinne vahingossa lumsahda :DD
Vedetään pitkää tikkua ja sitten vaihdetaan lennossa :DDDD - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
pitää sitten varustaa kannella :)) jottei sinne vahingossa lumsahda :DD
Vedetään pitkää tikkua ja sitten vaihdetaan lennossa :DDDDkonsteja toteuttaa.. :DDDD
Laivamatka, Urholla sukkuloiden ja vielä lennossa.. :DDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
konsteja toteuttaa.. :DDDD
Laivamatka, Urholla sukkuloiden ja vielä lennossa.. :DDDsiinä lennossa unohdeta poimia niitä kakkaroita - matkan päätarkoitus lie mielessä kuitennii pidettävä on?? :DDD
nuo viha ja rakkaus lähde jostain samasta suuresta tunnepesästä. Jos joku ihminen on sinulle välinpitämätön vaikea häntä on vihata tai rakastaakaan.Jotain tylsää tunnetta sen sanan pitäisi merkitä...pliisu, mutta se ei ole verbi..
- ???????????
Luulisin, että kun RAKKAUS on voimavara, siinä on POweria, niin sen vastakohta täytyy olla voiman puute. Siis kiinnostamattomuus.
??????????? kirjoitti:
Luulisin, että kun RAKKAUS on voimavara, siinä on POweria, niin sen vastakohta täytyy olla voiman puute. Siis kiinnostamattomuus.
ei sekään ole verbi..:)
- Pirre*
ja välinpitämättömyys, ovat rakkauden vastakohtia, sellainen hälläväliä tunne.
- bag_gie
en kyllä osaa sanoa mutta tuli tuosta mieleen ylen ohjelmasarja "pyhät ja pahat" jossa käsiteltiin seitsemää kuolemansyntiä ja niihen vastahyveitä.
kuolemansynneistä hekumallisuus asetetaan rakkauden vastakohdaksi. JA aika hyvin perusteluin.
http://www.yle.fi/pyhatjapahat/suurethyveet.html#05
Oli kyllä mielenkiintoinen sarja ja mielenkiintoisia keskusteluja.
Kotisivuillaan voi tehdä myös syntitestin
http://www.yle.fi/pyhatjapahat/testi_intro.html
Aika valaisevaa itse asiassa kunhan ei liian vakavasti suhtaudu nuihin syntitaakkoihinsa =DD
Voihanrakkauden vastakohdaksi ajatella jotain lievääkin tunnetta mutta sama pätee kaikkiin voimakkaisiin tunteisiin.onkin mielenkiintoinen sana.Nykyäänhän se yhdistetään saumattomasti sanaan rakkaus, eikä yhtään ajatella, että se voisikin olla rakkauden vastakohta.Hekuman vastakohta voisi olla myös selibaatti, mutta tuskin rakkaudella ja selibaatilla on mitään yhteistä...vai onko.?..:))))
- remax
guassiN kirjoitti:
onkin mielenkiintoinen sana.Nykyäänhän se yhdistetään saumattomasti sanaan rakkaus, eikä yhtään ajatella, että se voisikin olla rakkauden vastakohta.Hekuman vastakohta voisi olla myös selibaatti, mutta tuskin rakkaudella ja selibaatilla on mitään yhteistä...vai onko.?..:))))
..katoliset papit joilla vois olla tähän kysymykseesi ainakin jonkinlaista kommentoitavaa..? :)
remax kirjoitti:
..katoliset papit joilla vois olla tähän kysymykseesi ainakin jonkinlaista kommentoitavaa..? :)
avioliitto ja selibaatti voivat olla synonyymeja joissain tapauksissa, mutta katolinen pappi ja selibaatti eivät enää oikein sovi saman kaavun alle..:))))
- (.)Y(.)
Hyvistä linkeistä.. ;))
Aika rajoittunut, toi testi, tuli yllättävä tulos!.. ;)))
Ei vakavissaan tietenkään.. :DD (.)Y(.) kirjoitti:
Hyvistä linkeistä.. ;))
Ei vakavissaan tietenkään.. :DDen ollut ainakaan ahne enkä kateellinen, muut tulokset eivät varmaankaan pitäneet paikkansa..:))))
- remax
guassiN kirjoitti:
en ollut ainakaan ahne enkä kateellinen, muut tulokset eivät varmaankaan pitäneet paikkansa..:))))
Näkisitpä mun tuloksen. Kaikkien äitien toivevävyn vastakohta! Paska testi tämä :)
remax kirjoitti:
Näkisitpä mun tuloksen. Kaikkien äitien toivevävyn vastakohta! Paska testi tämä :)
tulla hekumallisuudesta täydet bongat, vai..:))))))
- bag_gie
guassiN kirjoitti:
onkin mielenkiintoinen sana.Nykyäänhän se yhdistetään saumattomasti sanaan rakkaus, eikä yhtään ajatella, että se voisikin olla rakkauden vastakohta.Hekuman vastakohta voisi olla myös selibaatti, mutta tuskin rakkaudella ja selibaatilla on mitään yhteistä...vai onko.?..:))))
ajatuksena että rakkaus on pyyteetöntä eikä itsekästä ja hekuma taas nimenomaan etsii omaa nautintoa
Mielenkiintoista sinänsä mitä kukin nykyään tuolla rakkaudella tarkoittaa - bag_gie
remax kirjoitti:
siis joka tytön päiväuni ;DDD
- bag_gie
(.)Y(.) kirjoitti:
Hyvistä linkeistä.. ;))
Ei vakavissaan tietenkään.. :DDyllätyin kun lopputulos kyllä oli aika todellisuuden suuntainen. Rajoittunut testi tosiaan eikä rtyppyotsaisille tarkoitettu.
- (.)Y(.)
bag_gie kirjoitti:
yllätyin kun lopputulos kyllä oli aika todellisuuden suuntainen. Rajoittunut testi tosiaan eikä rtyppyotsaisille tarkoitettu.
tuli pari sellaista, mikä ei osunut oikeaan.. ;))
Rajoittuneita tuollaiset, testit on aina.. ;))
Paras vastaus vaihtoehto, puuttuu monistakin kysymyksistä.. ;)) Mut ihan, mukava juttu sinäänsä... - (.)Y(.)
remax kirjoitti:
niin pieleen voinut mennä?.. ;)) Narraat...
- remax
guassiN kirjoitti:
tulla hekumallisuudesta täydet bongat, vai..:))))))
..tarttis jotenkin ryhdistäytyä.. :))
- remax
bag_gie kirjoitti:
siis joka tytön päiväuni ;DDD
..ei nyt sitten ryhdistäytyisikään :))
remax kirjoitti:
..tarttis jotenkin ryhdistäytyä.. :))
tuosta alempaa ja mieti kannattaako ryhdistäytyminen lainkaan..:))))
- remax
(.)Y(.) kirjoitti:
niin pieleen voinut mennä?.. ;)) Narraat...
..tässä oikein tiedä, että menikö pieleen vai tuliko huipputulos :))
- (.)Y(.)
remax kirjoitti:
..tässä oikein tiedä, että menikö pieleen vai tuliko huipputulos :))
tiedä, niin ei sitä, muutkaan voi tietää.. ;))
Paljonkos laskettelit luikuri, kun vastailit kysymyksiin?.. :DD
Lopputulos, on siihen verrannollinen.. ;)) - (.)Y(.)
remax kirjoitti:
..ei nyt sitten ryhdistäytyisikään :))
tuuliviiri oot.. :DDD
Arvot siellä, mitä tekis.. Ollako, vaiko, eikö olla?.. ;)))
Milloin kuullaan tulos?.. ;)) - remax
(.)Y(.) kirjoitti:
tuuliviiri oot.. :DDD
Arvot siellä, mitä tekis.. Ollako, vaiko, eikö olla?.. ;)))
Milloin kuullaan tulos?.. ;))..laske leikkiä vakavalla asialla.)
Se on tiukkaa hengen taistelua taiteilu mukavan ja synnin/epäterveellisyyden välillä :) - (.)Y(.)
remax kirjoitti:
..laske leikkiä vakavalla asialla.)
Se on tiukkaa hengen taistelua taiteilu mukavan ja synnin/epäterveellisyyden välillä :)Jatka taiteilua ja hengen taistelua.. ;))
Muuten, ethän seiso trapetsilla?.. :DD - remax
(.)Y(.) kirjoitti:
Jatka taiteilua ja hengen taistelua.. ;))
Muuten, ethän seiso trapetsilla?.. :DD...ei, ei ole trapetsi. Tää on lypsyjakkara :)
- (.)Y(.)
remax kirjoitti:
...ei, ei ole trapetsi. Tää on lypsyjakkara :)
minkä päällä seisot?.. :DDD
Lypsyjakkara.. :DDDD
Seiso keskellä, ettei keikaha nurin.. ;)))
Muuten oletko, seisoksinut siinä kauankin?.. :DDD
Yhellä jalalla, seisominen käy voimille.. ;))
- Nainutolen
Jotenkin näin kokisin. N 45 v. Siis rakkauden vastakohtaan..
- rane-01
lienee oikea vastaus.
- Pirre*
se voi olla itsekkyys, ei kai rakastaminen ole epäitsekästä... epäitsekkyys on mielestäni jostain, omasta hyvästä luopumista toisen hyväksi....
- ei ole luopumista
Pirre* kirjoitti:
se voi olla itsekkyys, ei kai rakastaminen ole epäitsekästä... epäitsekkyys on mielestäni jostain, omasta hyvästä luopumista toisen hyväksi....
mistään, jos toinenkaan ei ole itsekäs. Itsekäs ihminen ei anna mitään. ottaa vaan itselleen. Kyllä se on oikea vastaus. Älä suotta jankuta, jos et ymmärrä.
- Pirre*
ei ole luopumista kirjoitti:
mistään, jos toinenkaan ei ole itsekäs. Itsekäs ihminen ei anna mitään. ottaa vaan itselleen. Kyllä se on oikea vastaus. Älä suotta jankuta, jos et ymmärrä.
tuo oli tyhmä "kysymys"?
- Loistava.polku
Pirre* kirjoitti:
Eihän mikään ole niin epäitsekästä kuin rakkaus, sen tietää jokainen yh-äiti joka kulkee kymmenettä vuotta samoissa nukkavieruissa kamppeissa jotta saataisiin tyttären ratsastustunnit maksettua.
- Pirre*
Loistava.polku kirjoitti:
Eihän mikään ole niin epäitsekästä kuin rakkaus, sen tietää jokainen yh-äiti joka kulkee kymmenettä vuotta samoissa nukkavieruissa kamppeissa jotta saataisiin tyttären ratsastustunnit maksettua.
ehdottomasti on, mutta jos puhutaan vain miehen ja naisen, tai kahden toisiaan rakastavan ihmisen välisestä rakkaudesta, silloin se on minusta hieman omitunen yhdistelmä, vai kuinka ajattelet?
Tietenkin sairasta puolisoaan hoitavan rakkaus voi olla myös epäitsekästä, niinkuin se ymmärretään tässä yhteydessä. - eeva-sisko
Pirre* kirjoitti:
ehdottomasti on, mutta jos puhutaan vain miehen ja naisen, tai kahden toisiaan rakastavan ihmisen välisestä rakkaudesta, silloin se on minusta hieman omitunen yhdistelmä, vai kuinka ajattelet?
Tietenkin sairasta puolisoaan hoitavan rakkaus voi olla myös epäitsekästä, niinkuin se ymmärretään tässä yhteydessä.tapaus, minkä näin täällä 50 - ikäryhmän eräässä ketjussa, kun eräs mies sanoi, että jos hän tulisi sukupuolikyvyttömäksi, niin hän soisi vaimolleen täyden vapauden käydä vieraissa, niinkuin sanotaan.
Onko se epäitsekästä rakkautta, vai piittaamattomuutta?
Itse ajattelisin, että impotentin miehenkin kunnialle kävisi asetelma, että vaimolla olisi koko ajan joku rakastaja.
Jospa sellainen "lupa" seksuaaliseen nautintoon, kun itse ei pysty sitä tuottamaan, onkin jalointa ja epäitsekkäintä rakkautta.
Vai mitä se on? - Pirre*
eeva-sisko kirjoitti:
tapaus, minkä näin täällä 50 - ikäryhmän eräässä ketjussa, kun eräs mies sanoi, että jos hän tulisi sukupuolikyvyttömäksi, niin hän soisi vaimolleen täyden vapauden käydä vieraissa, niinkuin sanotaan.
Onko se epäitsekästä rakkautta, vai piittaamattomuutta?
Itse ajattelisin, että impotentin miehenkin kunnialle kävisi asetelma, että vaimolla olisi koko ajan joku rakastaja.
Jospa sellainen "lupa" seksuaaliseen nautintoon, kun itse ei pysty sitä tuottamaan, onkin jalointa ja epäitsekkäintä rakkautta.
Vai mitä se on?tullut ajatelleksikaan tuollaista mahdollisuutta; niin mitenkähän tuon sanoisi tai mitä tuosta ajattelisi, ettei se vain olisi pelkoa yksin jäämisestä, tai jäämisestä ilman tutun ihmisen hoitoa..niin ajatellen se olisi itsekkyyttä.
Jos taas lupaus tulisi ja varsinkin toteutuisi niin ettei se millään tavalla vaikuttaisi, eikä näkyisi katkeruutena arjessa, sitten se voisi ehkä ollakin sitä epäitsekästä rakkautta. - rane-01
Pirre* kirjoitti:
tullut ajatelleksikaan tuollaista mahdollisuutta; niin mitenkähän tuon sanoisi tai mitä tuosta ajattelisi, ettei se vain olisi pelkoa yksin jäämisestä, tai jäämisestä ilman tutun ihmisen hoitoa..niin ajatellen se olisi itsekkyyttä.
Jos taas lupaus tulisi ja varsinkin toteutuisi niin ettei se millään tavalla vaikuttaisi, eikä näkyisi katkeruutena arjessa, sitten se voisi ehkä ollakin sitä epäitsekästä rakkautta.Kyllä saivarteluun aihetta löytyy. Luin huolimattomasti, tai ehätin vastaamaan..miten vain. Tarkaan ottaen olin kuullut, kysymyksen ja vastauksen. Mutta kysymys kuuluikin: Mikä on rakkauden vastakohta? = itsekkyys. Enpä huomanut, että avauksessa kysyttiin "rakastaa" vastakohtaa. Mutta keksikää parempi, kuin tuo jonkun filosovin vastaus, johon minä tyydyin.
- Pirre*
rane-01 kirjoitti:
Kyllä saivarteluun aihetta löytyy. Luin huolimattomasti, tai ehätin vastaamaan..miten vain. Tarkaan ottaen olin kuullut, kysymyksen ja vastauksen. Mutta kysymys kuuluikin: Mikä on rakkauden vastakohta? = itsekkyys. Enpä huomanut, että avauksessa kysyttiin "rakastaa" vastakohtaa. Mutta keksikää parempi, kuin tuo jonkun filosovin vastaus, johon minä tyydyin.
voi sisältää sanaa tarkoittavan käsitteen kokonaisuudessaan?
Olen käsittänyt myös, että täällä käsiteltäviä aiheita voi pyöritellä monelta eri kantilta ja esittää eri näkökulmiaan niihin, vaikka halakkoo hiuksija jos siltä tunttuu, niin...:)
Tämä on kai sitten sitä ketjun sivurönsyilyä...olikos se nyt niin kamalaa, että sinun esittämääsi vaihtoehtoa ruvettiin käsittelemään laajemmin, oletko kenties patentoinut kyseisen sanan, saanko numeron please....:)) - rane-01
Pirre* kirjoitti:
voi sisältää sanaa tarkoittavan käsitteen kokonaisuudessaan?
Olen käsittänyt myös, että täällä käsiteltäviä aiheita voi pyöritellä monelta eri kantilta ja esittää eri näkökulmiaan niihin, vaikka halakkoo hiuksija jos siltä tunttuu, niin...:)
Tämä on kai sitten sitä ketjun sivurönsyilyä...olikos se nyt niin kamalaa, että sinun esittämääsi vaihtoehtoa ruvettiin käsittelemään laajemmin, oletko kenties patentoinut kyseisen sanan, saanko numeron please....:))En voi auttaa ahdingossasi... mikä se lie? Olenko liikaa osallistunut, vai mikä mättää? Tarkoititko puh.numeroa.. saatan antaakkin joskus, jos et enään "kiukuttele" :=)!
- Pirre*
rane-01 kirjoitti:
En voi auttaa ahdingossasi... mikä se lie? Olenko liikaa osallistunut, vai mikä mättää? Tarkoititko puh.numeroa.. saatan antaakkin joskus, jos et enään "kiukuttele" :=)!
eiiii... pois se minusta..! :))), joskus tiällä vain polen jalakkoo...tahisk vuan...
- rane-
Pirre* kirjoitti:
eiiii... pois se minusta..! :))), joskus tiällä vain polen jalakkoo...tahisk vuan...
Horoskooppimerkki on tietysti neitsyt,vai kuinka? Takertuvat asioita näpräämään. Murre tuntuu tutulle,enkä tarkoita koiraa,sillä "murrella" onkos se Suomen suurin järvi tuttu? : =)?
- Pirre*
rane- kirjoitti:
Horoskooppimerkki on tietysti neitsyt,vai kuinka? Takertuvat asioita näpräämään. Murre tuntuu tutulle,enkä tarkoita koiraa,sillä "murrella" onkos se Suomen suurin järvi tuttu? : =)?
ei todellakaan ole "murre"..:), eikä se Suomen suurin järvikään ole tuttu, ikävä kyllä....
Eikä tässä mittää neitsyitäkkää... - rane-01
Pirre* kirjoitti:
ei todellakaan ole "murre"..:), eikä se Suomen suurin järvikään ole tuttu, ikävä kyllä....
Eikä tässä mittää neitsyitäkkää...mikkää satu, mikä lienet, kuka siusta selevän ottas..: =) ? Ei neitsyt, ei murre. No mikä koira se on, jos ei Murre.. onko edes rotuinen?
- Pirre*
rane-01 kirjoitti:
mikkää satu, mikä lienet, kuka siusta selevän ottas..: =) ? Ei neitsyt, ei murre. No mikä koira se on, jos ei Murre.. onko edes rotuinen?
koira rotuinen.., äärellä järven kirkasvetisen, ja minä ..no mikälienen mieronen...:)
- rane-01
Pirre* kirjoitti:
koira rotuinen.., äärellä järven kirkasvetisen, ja minä ..no mikälienen mieronen...:)
missä lienee kirkasvetinen järvi, jonka rannalla rotukoira asustelee..
- sokrates01
Rakastaa sanan vastakohta on selipaatti...thats it
- Laahustava
Rakastaa sanan vastakohta on pelkää.
Rakkaus on positiivinen.
Pelko sanan "taakse" pystyy laittaan kaikki negatiiviset tunteet- conzuela
muistelen joskus lukeneeni Raamatusta ja se taitaa jatkua :"Täydellinen rakkaus karkoittaa pelon."
Tämäkin meni varmaan asian viereen, sillä ollaanhan hakemassa "rakastaa" - verbin vastakohtaa, eli sanaa, joka merkitsee täysin eri asiaa, vastakkaista "tekemistä" ja kyllähän se on vihata.
Nyt vaan taitaa olla niin, että useimpien mielessä on käynyt miehen ja naisen tai äidin ja lapsen välinen suhde, missä ensin mainitussa mielestäni sopii vastakohdat : rakastaa , tai olla välinpitämätön.
Vihakin on osoitus parisuhteessa jostain rakkauden rippeistä , mutta kun ei enää välitä vähääkään, on rakkaus kuollut.
Sitä en tiedä toimisiko asia äiti/lapsi suhteessa noin. Epäilen kuitenkin, ettei äiti voi olla koskaan lapsensa suhteen täysin välinpitämätön, eli kaikki hänen tunteensa eivät lasta, aikuistakaan kohtaan muutu välinpitämättömyydeksi.
Aivan oikein joku sanoikin tuolla aikaisemmin,että nuoret vanhemmat saattavat taitamattomuuttaan ja omien ongelmiensa vuoksi olla melko piittaamattomia missä heidän lapsensa liikkuu ja millaisessa seurassa, mutta ei se useimmiten ole osoitus rakkaudettomuudesta, vaan vanhemmuuteen kypsymättömyydestä pikemminkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567217Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243391Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1501665Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2911583- 841365
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2401184- 811134