Pitävät näillä palstoilla jatkuvasti yllä sellaista piikittelevää tai osoittelevaa feminististä virettä?
Siihen törmää koko ajan miltei aiheesta kuin aiheesta puhuttaessa, ja vastaavaa naisten piikittelyä näkee miesten osalta harvoin ilmenevän. Voisiko johtua siitä, että näillä foorumeilla suuri osa naisista on eronneita? Ja onko eronneissa naisissa enemmistö juuri tällaisia feminismisuuntautuneita?
Miksi keski-ikäiset naiset?
33
3234
Vastaukset
- Angiina
Hieman asian vierestä huikkaan, että ylipäätään arkisia keskusteluja ja kysymyksen asetteluja leimaavat vastakkainasettelut. Niillä todennäköisesti sekä pyritään luomaan retorisia jännitteitä että hahmottamaan asiaa, josta kulloinkin ajatuksia ollaan vaihtamassa. Eivätkä vastakkainasettelut (kuten nainen - mies, me - muut) sinällään ole hyviä eikä pahoja, mutta kovin helposti ne kuitenkin johtavat erilaisten vihollisleirien pystyttämiseen. Ja näin jähmettävät meidät jollekin puolelle, jolloin aito keskustelu helposti tyrehtyy ennen kuin se on ehtinyt kunnolla alkaa.
- remax
Eipä tuota paremmin olisi voinut sanoa.
- Angiina
remax kirjoitti:
Vastustan periaatteessa tälläistä lähestymistapaa (vaikka henkilökohtainen huomio aina tuntuukin mukavalta!), sillä kaiken voi aina sanoa, ajatella, kirjoittaa kirkkaammin. Kuvittelen olevani eräänlaisessa dialogissa muiden ihmisten, kulloisenkin ympäristöni kanssa. Dialogi vaikuttaa kahteen suuntaan, joten myös minulla on vaikutusta (valtaa) toisiin ihmisiin, ympäristööni. Siksi sillä, mitä kulloinkin valitsee olla tai tehdä on merkitystä. Myös näillä palstoilla. En usko ajan kuluttamiseen. Aikaa ei kuluteta, se luodaan.
- Angiina
Angiina kirjoitti:
Vastustan periaatteessa tälläistä lähestymistapaa (vaikka henkilökohtainen huomio aina tuntuukin mukavalta!), sillä kaiken voi aina sanoa, ajatella, kirjoittaa kirkkaammin. Kuvittelen olevani eräänlaisessa dialogissa muiden ihmisten, kulloisenkin ympäristöni kanssa. Dialogi vaikuttaa kahteen suuntaan, joten myös minulla on vaikutusta (valtaa) toisiin ihmisiin, ympäristööni. Siksi sillä, mitä kulloinkin valitsee olla tai tehdä on merkitystä. Myös näillä palstoilla. En usko ajan kuluttamiseen. Aikaa ei kuluteta, se luodaan.
Näinhän se tuli heti todistettua. Vaikka tuo reuha(kin) kuulostaa ihan hauskalta, niin ehkä reuna on kuitenkin se, mitä tavoittelin.
- Angiina
remax kirjoitti:
Epäilin, mutta en olut varma. Iän määrittelyssä voisi ehkä olla pienen skarppauksen paikka, vai?! Ja haitanneeko tuo muutenkaan mitään. Eiköhän me pärjätä.
- arvailija
Angiina kirjoitti:
Epäilin, mutta en olut varma. Iän määrittelyssä voisi ehkä olla pienen skarppauksen paikka, vai?! Ja haitanneeko tuo muutenkaan mitään. Eiköhän me pärjätä.
Häntä minäkin epäilen kun on niin tutun tuntuista tekstiä;DDD
- juoksee
Angiina kirjoitti:
Aivan, ja jotkut manipuloivat suorastaan pelottavan hyvin. Se tosin tulee selvemmin ilmi nopeatempoisemmassa chatissa.
- (.)Y(.)
juoksee kirjoitti:
Aivan, ja jotkut manipuloivat suorastaan pelottavan hyvin. Se tosin tulee selvemmin ilmi nopeatempoisemmassa chatissa.
että, miten täällä voi muka, manipuloida toisia ihmisiä?.. ;))
Jokainenhan päättää itse, vastaako johonkin juttuun, tahi ei osallistu ollenkaan!.. ;)))
Niin minä, ainakin teen...
Jos olen moiseen syyllistynyt, yritän parantaa tapani, jotta sopu säilyy...:)))vaikka en mikään kiihkofeministi olekaan...
- EI PIIKITTELIJÄ
Ei naiset piikittele enempää kuin miehet vähättele naisia.Itselläsi ehkä huono itsetunto?!
Missä Venus?Missä Mars? niissä naiset ja miehet sotii maailman loppuun asti. Menepäs vaikka jollekin työpaikalle kärpäseksi kattoon, niin huomaat, ettei tämä palsta niin paha paikka olekaan!
Ilmiö ei liity yksin keski-ikäisiin naisiin, kuten tulisit huomaamaan ;)- ggnojoP
Juupas! Eipäs! Kylläpä! Eipä! Kyllä! Eihän!
Juupas! Eipäs! Juupas! Eipäs! Juupas! Eipäs!
Juupas! Eipäs!Juupas! Eipäs!Juupas! Eipäs!
Aivan Varmasti!
:DDDDDDD
- keskiyonkehraaja
Sitä yleensä löytää sitä mitä sieltä haluaa löytää...
Ettei nyt vaan pikku sovinisti sieltä nostaisi ujosti päätään...? - (.)Y(.)
Mites sie kirjoittelet?.. :DDD
Kysyin..
jotta pistän, koneen kiinni silloin.. ;)) - riippuupi sietokyvystä...
vaan samaa olen itekkin katellut tälle keväälle...
Joku keski-ikäisfeminismi nyt rulaa... Ja eipä täällä nyt muutkaan kirjoittele aktiivisesti.
Mutta eipä tuo haitanne kun hupaisaahan se on katella mitä muut aattelee ( tai esittävät aattelevansa) ja toisekseen jos joskus satuu ite jotain kirjuuttaan niin saapahan kotirouvat pöyristeltävää ;D
Aikansa kutakin.
juujuu oon opetellut uusia hymiöitä...
=DW= - Sani
..vierestä tämä lienee.
Mutta satuin hiljattain itse miettimään sellaista juttua, kun työpaikalla kuulee miehen sanovan esim. "kyllä tää aina kotiolot voittaa", "se nainen, joka meillä asuu", yms. ilmaisuja, on muitakin vaan ei just tule mieleen.
Leikkiähän ne on?! Mutta ei tuntuis kivalta, jos oma miesystävä vastaavia heittelisi.
Paitsi etten ole/olisi niitä kuulemassa; tieto lisää tuskaa ;)) - Rauha
riippuu näkökulmasta ilmeisesti. Minusta taas miehet halventavat ja vähättelevät naisia jatkuvasti, siihen asiallinenkin vastine kuulostanee sinusta feministiseltä.
- Loistava.polku
Kumpi pahempi?
- leirit
asiallisuus , on tosiaan vaikeaa löytää. Kaiketi usein täällä viihtyvät "keskustelee" itsensä puhki tämän (teksti kulttuurin) kanssa , joka on jokin purkautumis tai vastaava kanava.
Ajanvietteeksikin on vaikeaa ajatella jos huomioisi täällä olevan aidon ihmisten välisen keskustelun. No, pinta on vedesäkin joten, jokin pysyy siinäkin.- Niin huonoja
Kun naiset antaa ymmärtää?
Tuntuu joskus olevan jotain itsekunniotuksen hakua naisten jutuissa.
Sillä tavalla kyllä on helppo salvaa(kuohita) miehet kielellään.
Joten ei ihme jos me ollaan saamattomia ja haluttomiakin.
Minun mielipiteeni on tämä.
Katotaas mitä naiset tähän sanoo.
No melkeen arvaankin, mutta jään varttoon vastaiskuanne. - xxxx
Niin huonoja kirjoitti:
No melkeen arvaankin, mutta jään varttoon vastaiskuanne.Jos ei teitä olis, niin mitäs me naiset sitten tehtäis?!
- Marion.T
Niin huonoja kirjoitti:
No melkeen arvaankin, mutta jään varttoon vastaiskuanne.suurin osa on ihan mukavaa porukkaa, ja mitäs me naiset tehtäs ilman teitä?
Piikittely taitaa olla vähän sama asia, kun pojat alaluokilla kiusaavat tyttöjä - rakkaudesta se hevonenkin potkii :DD - (.)Y(.)
Niin huonoja kirjoitti:
No melkeen arvaankin, mutta jään varttoon vastaiskuanne.Olette näin luttanoita.. ;))
mull' on pehmeä sydän ja kova pää
rakkaani koita kestää
olet aarteeni mun, etkö sitä nää
tahdon tunteitani tilittää
niin on pehmeä sydän
mutta kova pää
enkä voi sitä estää
ja kun lämpöni, lempeni sulle jää
voisithan silti vielä silittää....jne..
Hyvä CD muutenkin, tuo Mennyttä miestä.. :))
Soi täällä parasta aikaa.. ;))) Niin huonoja kirjoitti:
No melkeen arvaankin, mutta jään varttoon vastaiskuanne.Ilman teitä miehiä elämä olisi tosi tylsää. Kyllä jämpti on näin!!
Ihania lutusia ootte.- vierestä
Niin huonoja kirjoitti:
No melkeen arvaankin, mutta jään varttoon vastaiskuanne.Minua ärsyttää, kun jotkut miehet väittää, että naiset mellestää täällä tosiaan hakeakseen pönkitystä itsetunnolle. Joo, osittain varmaan sitäkin. Ja sitten tuleekin rimakauhu.
Miten sitten enää täällä voi kirjoitella, kun tulee tunne, että antaa ymmärtää enemmän kuin antaakaan. Tai kun ei voi kaikille antaa, niin miten hienosti hoitaa sen asian, liukenemisen paikalta.
- kasvukipuja....
veliseni!!!!
etkö ole aiemmin huomannut millaisia naiset ovat.....
kun nainen on nainut ja sen jälkeen tehnyt viisi lasta ja sitten palaa "kokeneena" työmarkkinoille...
JesH!!!
Nämät mimmit täällä kuvitttelevat olevansa jotain hienosto daameja ja sivistyneistön eliittiä...
Pah .. työttömiä kotirouvia ilmeisesti suurin osa kun kirjoittelevat aamuvarhaisesta aamuyöhön...
Voi tänne muutkin kirjoitella... mä en oikein ota vakavasti noita joilla on sätti ja keskustelut mennyt sekaisin... useet sättii keskusteluissa..
no oma asiansa.
ei noit kaikki oo eronneita.. net vaan täällä kuvittelee olevansa taas teinejä ja jutut on sitä myöten :)))
=DW=
heihei... en mä kellekkään keljuillut....Onko kotiäiti mielestäsi todellakin työtön? :DDD
Mielestäni kotirouva voi olla hyvinkin älykäs...- Marion.T
annatko vain samalla mitalla takaisin? Onko sua piikitelty täällä?
Höh - kotiruova ei tosiaankaan ole työtön - kokeilepa joskus tehdä muutaman viikon ajan kaikki kotihommat, niin varmaan huomaat että ei se muija siellä kotona koko päivää kattoon syljeskele:)
Vai että hienostodaameja me ollaan, no sivistyneitä ainakin, siinä osuit nappiin.
Taidetaan olla jopa sivistyneempiä kun te miehet :DD
Ja nuoria me ollaan aina, jos nyt ei ihan teini-iässä enää, mutta nuoria kuitenkin.
Joten oleppas sinä vain tyytyväinen että naisia on olemassa myös täällä netissä, kenellekäs sinäkin keljuilisit jos me "kotirouvat" oltais muualla?
Hei- enhän mä ainakaan sulle pottuillu..... enhän? - työssäkäyvä
Täydellisyyttäkö ihmisten pitäisi tavoitella, että käyttäytyisivät kuten sinä koet oikeaksi?
Et keljuillut koska olet tosissasi asiassasi ja oikeassa? Toivon sinulle voimia jonain päivänä oppia arvostamaan toistenkin ihmisten mielipiteitä ja tapoja toimia elämässä, sillä nekin ovat oikeita hekin ovat oikeassa.
En kyllä kuulunut mihinkään noista "huonoista" ihmisistä joita luettelit, mutta en halua kuulua sinunkaan "fiksuun sakkiin"
Oma asiasi...ole yksin...
=DW=
heihei... en mä kellekkään keljuillut.... - valvot
yöllä? teet töitä 3 aikaan aamuyöstä vai olet työtön vaiko jotain yöeliittiä?
- nykyaikana
Marion.T kirjoitti:
annatko vain samalla mitalla takaisin? Onko sua piikitelty täällä?
Höh - kotiruova ei tosiaankaan ole työtön - kokeilepa joskus tehdä muutaman viikon ajan kaikki kotihommat, niin varmaan huomaat että ei se muija siellä kotona koko päivää kattoon syljeskele:)
Vai että hienostodaameja me ollaan, no sivistyneitä ainakin, siinä osuit nappiin.
Taidetaan olla jopa sivistyneempiä kun te miehet :DD
Ja nuoria me ollaan aina, jos nyt ei ihan teini-iässä enää, mutta nuoria kuitenkin.
Joten oleppas sinä vain tyytyväinen että naisia on olemassa myös täällä netissä, kenellekäs sinäkin keljuilisit jos me "kotirouvat" oltais muualla?
Hei- enhän mä ainakaan sulle pottuillu..... enhän?Kuule, kyllä mun lepposin aika oli hoitovapaalla, sai mennä just kun huvitti, työntää niitä hyökkäysvaunuja vaan edellä. Katsoa tv:tä päivät pitkät. Ei kukaan orjuuta siellä raahamaan päivät pitkät.
Jos jotkut, niin nykyajan miehet on orjuutettuja. Työpäivän lisäksi kaikki kotityöt imuroinnista, astianpesukoneesta, pyykin ripustamisesta, ruohon leikkaamisesta alkaen.
Oletko kouluttanut miehesi vanhanaikaisesti?
Menkää miehet nyt jo kohta lakkoon. Vaikka siihen lakkoon. Miten ihmeessä jaksatte nekin paineet sitten vielä. Kun pitäisi olla niin ihmeellinen. Suupaltti, latinorakastaja, yllätyksellinen monien vuosien jälkeen, kiihkoa sen saman vanhan kanssa jne. Ihailen teitä. Suuria näyttelijälahjakkuuksia kaikki tyynni ja itsehillintä huipussa.
- asti...
No ei varmana, kaikki, mä onn anti-feministi, tiettyyn rajaan asti, kiva flirttailla, en ikuna syytttelisi seksuaalisesta ahdistelusta työpaikalla jne.
Selvähän se, joko puutteessa, tai mies vaihtanu nuorempaan, tai joka tapauksessa elämä ahdistaa, lapset vaikeassa iässä. Mutta muistakaa: feikkejä aika suuri osa, ja aivan eri ikäisiä ja eri sukupuoltakin. Että tuntoisarvet ylös. - menee
Uskoisin, että on. Siksi varatut ovat parempaa seuraa! Varatuille varattua niin ei ole varautuneisuutta, tai liikaa jännitteitä. Kun kumpikin on sitoutunut tukevasti omalla tahollaan ja hiukan irrottelee. Hymyssä suin.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164