Aivan katkerana istun täällä Chiang Maissa nauttien Thaimaan parasta aamukaffia uima-altaamme kupeessa, kun tuli mieleeni että kerrankin tuli pilattua yksi viikonloppu ajellen letkassa Hesasta pohjoisen suuntaan pujottelemaan keiloja ja jarruttelemaan, jonka jälkeen joutui olemaan invahompsujen seurassa jopa uima-altaallakin Joutsenlammella, jonka jälkeen vielä lähes mutkatonta tietä Luhangan kautta sinne Tallukan kupeeseen jossa Tyttö2010Neitinen99,9% kävi polkupyöräillen ongella ja siitä taasen tylsää motoilua takaisin Hesaan.
https://ibb.co/d4GzgwX
Olisihan tuonkin viikonlopun voinut viettää laadukkaammin vaikkapa kellottaen varttimailia tai vedellen mustaa vanaa, jos olisi ollut järkeä hankkia jatkossakin xx, eikä narahtaa nauttimaan leppoisasta moottoripyöräilystä.
KATKERIA MUISTOJA.
40
436
Vastaukset
- Anonyymi
Tunsitko K. Arosen kotkasta, ja vaimonsa Piian, K sairastui kurkkusyöpään muutama vuosi sitten, oli minun hyvä kaveri 40 vuoden takaa, taisi kuolla tänä tai viime vuonna, kun en ole saanut kiinni. Pyöri paljon noissa moottoripyörä piireissä, laittoi mulle joskus kuvia pyöristään...
- Anonyymi
Tuossa on muutama kuva, viimeinen kontakti oli vuonna 2022, kertoi että syöpä oli uusiutunut, sitten vuonna 2023 alkuvuodesta yhteys katkesi kokonaan, toinen kuva on vuodelta 2021 toinen 22, en muista kumminpäin. https://ibb.co/FJZjYD0
https://ibb.co/fMdTvf3
By NumBall HHN 63v. - Anonyymi
Taas huuhaata... on mulla kaveripiirissä muutama muukin jolla on iso moottoripyörä... muutamalla jopa useita, nämä on kaverin fb:stä muuten kumpikin on saman nimisiä, etunimeltään, taitaa menne tosi säälittäväksi jauhaa paskaa vuodesta toiseen... komeita pyöriä, mutta eivät minua kauheasti kiinnosta... https://ibb.co/kyTHL4H
https://ibb.co/c8YKbvj muuten kumpikin omistaa tai omisti pyöränsä, tämä eka taitaa olla jo vaihtanut hiippakuntaa, laita vaan rohkeasti mistä olen kuvat kopioinut. Nettimoton olemassa oloa en edes tiedä...
By NumBall HHN 63v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas huuhaata... on mulla kaveripiirissä muutama muukin jolla on iso moottoripyörä... muutamalla jopa useita, nämä on kaverin fb:stä muuten kumpikin on saman nimisiä, etunimeltään, taitaa menne tosi säälittäväksi jauhaa paskaa vuodesta toiseen... komeita pyöriä, mutta eivät minua kauheasti kiinnosta... https://ibb.co/kyTHL4H
https://ibb.co/c8YKbvj muuten kumpikin omistaa tai omisti pyöränsä, tämä eka taitaa olla jo vaihtanut hiippakuntaa, laita vaan rohkeasti mistä olen kuvat kopioinut. Nettimoton olemassa oloa en edes tiedä...
By NumBall HHN 63v."Nämä on kaverin Facebookista"
ja juuri sitä ennen sanoit että "laittoi mulle joskus kuvia pyöristään..."
"laita vaan rohkeasti mistä olen kuvat kopioinut", pyysit.
No ei tarvitse laittaa rohkeasti, koska sinä itse juuri kerroit varastaneesi ne jonkun fasesta. Puhut siihen sävyyn vanhoista fasekavereista kuin olisit itse saavuttanut jotakin kun he ovat omistaneet moottoripyörän. Ilmeisesti se on sinun mittapuullasi valtava saavutus sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nämä on kaverin Facebookista"
ja juuri sitä ennen sanoit että "laittoi mulle joskus kuvia pyöristään..."
"laita vaan rohkeasti mistä olen kuvat kopioinut", pyysit.
No ei tarvitse laittaa rohkeasti, koska sinä itse juuri kerroit varastaneesi ne jonkun fasesta. Puhut siihen sävyyn vanhoista fasekavereista kuin olisit itse saavuttanut jotakin kun he ovat omistaneet moottoripyörän. Ilmeisesti se on sinun mittapuullasi valtava saavutus sinulle.Just just olet taas ongelmasi ytimessä, jatka samaan tahtiin, voin vakuuttaa että en ole koskaan ollut kiinnostunut moottoripyöristä, en edes mopoista...
ostin 16 vuotiaana auton eikä se ollut lada. laitat vaan rohkeasti esille paikka mistä olen kuvat kopioinut. Ensimmäinen kaveri on 40 vuoden takaa, toinen kaveri 20 vuoden takaa tai hieman yli.
By NumBall HHN 63v.
Moottoripyörä voi olla harrastajilleen todella kallis harrastus, mutta jokainen laittaa rahansa mihin parhaasi taitaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just just olet taas ongelmasi ytimessä, jatka samaan tahtiin, voin vakuuttaa että en ole koskaan ollut kiinnostunut moottoripyöristä, en edes mopoista...
ostin 16 vuotiaana auton eikä se ollut lada. laitat vaan rohkeasti esille paikka mistä olen kuvat kopioinut. Ensimmäinen kaveri on 40 vuoden takaa, toinen kaveri 20 vuoden takaa tai hieman yli.
By NumBall HHN 63v.
Moottoripyörä voi olla harrastajilleen todella kallis harrastus, mutta jokainen laittaa rahansa mihin parhaasi taitaa.Miksi pullistelet fasekaverien pyörillä, jos et ole koskaan ollut kiinnostunut moottoripyöristä? Mitä teet näissä keskusteluissa kun et tiedä asiasta mitään eikä ole minkäänlaista kokemusta?
"laitat vaan rohkeasti esille paikka mistä olen kuvat kopioinut"
-Miksi pitäisi laittaa, kun sinä juuri kerroit että olet ottanut ne "kaverin" fasesta? Oletko kännissä jo tähän aikaan päivästä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pullistelet fasekaverien pyörillä, jos et ole koskaan ollut kiinnostunut moottoripyöristä? Mitä teet näissä keskusteluissa kun et tiedä asiasta mitään eikä ole minkäänlaista kokemusta?
"laitat vaan rohkeasti esille paikka mistä olen kuvat kopioinut"
-Miksi pitäisi laittaa, kun sinä juuri kerroit että olet ottanut ne "kaverin" fasesta? Oletko kännissä jo tähän aikaan päivästä?olet taas tarkalleen ongelmiesi ytimessä, tosiaan minulla ei mitään kokemusta asiasta, eikä edes kiinnostusta, asiaan.. en ole moottoripyörä asiaa juurikaan kommentoinut, kun en tosiaankaan tiedä siitä mitään, ahdistaako sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet taas tarkalleen ongelmiesi ytimessä, tosiaan minulla ei mitään kokemusta asiasta, eikä edes kiinnostusta, asiaan.. en ole moottoripyörä asiaa juurikaan kommentoinut, kun en tosiaankaan tiedä siitä mitään, ahdistaako sinua.
No miksi sitten lässytät täällä moottoripyöristä ja valehtelet että kaveri laittoi sinulle kuvia kun kerrot heti perään ottaneesi ne kaverin fasesta ja sitten idioottina kyselet että mistä olet ne kuvat ottanut, kun juuri sen kerroit?
- Anonyymi
Pasanen aloitti poistattelun puhuttuaan itsensä pussiin. Senssu sivupersoona mokasi eilen niin isä-pasanen astui nyt sitten nahkaisiin saappaisiin.
- Anonyymi
Saarikyrpä ja sivupersoonasihteeri. Sinut on taputeltu niin syvälle tatamiin taas ettei edes ajokoira löytäisi. 14 uutta aloitusta leivoit moottoripyöristä sen jälkeen kun kyselit VFR:stä täysin ummikkona ja aloit markkinoimaan ajo-opetuksia aloittelijoille.
- Anonyymi
Olet voin vakuuttaa taas ongelmasi ytimessä, en ole ensimmäistäkään avausta tehnyt ainakaan pariin viikkoon, olet sinä poika mieleltäsi vahvasti häiriintynyt, siis todella vahvasti... en edes tiedä mikä on vfr edes kuullutkaan koskaan, laiffila palstan heikoin lenkki nyt ja aina.
Hae itsellesi apua, olet sen tarpeessa, ja nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet voin vakuuttaa taas ongelmasi ytimessä, en ole ensimmäistäkään avausta tehnyt ainakaan pariin viikkoon, olet sinä poika mieleltäsi vahvasti häiriintynyt, siis todella vahvasti... en edes tiedä mikä on vfr edes kuullutkaan koskaan, laiffila palstan heikoin lenkki nyt ja aina.
Hae itsellesi apua, olet sen tarpeessa, ja nopeasti.Vietät kaiket päivät matkailupalstalla, eiköhän sinun sitä apua pitäisi hakea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vietät kaiket päivät matkailupalstalla, eiköhän sinun sitä apua pitäisi hakea.
Voi poika raasu, en vietä, luota asiantuntijaan hae itsellesi apua nopeasti, nuo ongelmat tuppaavat pahentua kun ikää tulee, jos et ole jo laitoksessa jonain päivänä olet, ettet muuta elämäsi suuntaa, sinulla on edessä vain huonoja vaihtoehtoja jos jatkat noiden valheiden ja harhojesi levittämistä ja kohdistamista niitä minuun ja sukulaisiini, ja miten on sinun ongelmasi missä minä vietän aikani, eikö se ole enemmänkin minun oma asia... eikä se ole sinulta pois, tosin sinä olet täällä vähintään yhtä paljon kuin minäkin.
Hei rakas.
Eikös siellä junttilassa ole lapsien koulujen päättäjäiset jossain muualla kuin suomi24:lla?
Tuo tapahtuma josta aloitukseen laitoin sijaitsee Joutsasta muistaakseni aavistuksen etelään, voi katsoa kartasta jos kiinnostaa ja eikös kuvassa vasemmalla ole jopa keiloja.
Vanha kuva, yli 10 vuotta sitten.
Anteeksi että aktivoin ja aiheutin pärrää.
Renkaista tietämättömänä täytyy todellakin sanoa että en ole koskaan seuraillut mitä renkaita jokin tehdas on kehittänyt, enkä niitä poltellut Tytön tavoin näyttääkseni miten vanaa syntyy.
Numballe vastaus.
Laatupyörä on ollut miehellä, joka arvosti laatua.- Anonyymi
Höpönlöpöä. Jutuistasi näkee millä sinä olet oikeasti ajanut. Bussilla ja Kovasen invataksilla. Vanha kuvasi on facesta otettu aivan kuten Toveri Pasasenkin kuvat, ja hän sen myönsikin.
Varsin homon näköistä sakkia siinä kuvassa, eikä yhtään naista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpöä. Jutuistasi näkee millä sinä olet oikeasti ajanut. Bussilla ja Kovasen invataksilla. Vanha kuvasi on facesta otettu aivan kuten Toveri Pasasenkin kuvat, ja hän sen myönsikin.
Varsin homon näköistä sakkia siinä kuvassa, eikä yhtään naista.Sorry, ei kiinnosta sun alituiset aiheet mm. suristimista.
Valkkasin kuvan julkaisuun jossa ei naisväkeä, kuten kitaranmuotoinen.
Niin ja funtsippa hieman miksi en aijaile kuvia .... että sinä saat kommentoida kuten kommentoit.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, ei kiinnosta sun alituiset aiheet mm. suristimista.
Valkkasin kuvan julkaisuun jossa ei naisväkeä, kuten kitaranmuotoinen.
Niin ja funtsippa hieman miksi en aijaile kuvia .... että sinä saat kommentoida kuten kommentoit.
> § <Jatkuvastihan sinä julkaiset kuvia. Ne vaan on kaikki Suomesta. Kyllä vetäisi irvileuat hiljaiseksi, kun pläjäytät kuksan HD:n satulaan Chiang Main maisemissa! Sellaisessa kuvassa ei olisi mitään irvailtavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuvastihan sinä julkaiset kuvia. Ne vaan on kaikki Suomesta. Kyllä vetäisi irvileuat hiljaiseksi, kun pläjäytät kuksan HD:n satulaan Chiang Main maisemissa! Sellaisessa kuvassa ei olisi mitään irvailtavaa.
Hyvä rakas.
Katsos kun et ole ymmärtänyt asian ydintä lainkaan.
Asia on niin, että olen aivopessyt sinut irvailemaan, miksi eliminoisin pesusi pois.
Sinun kohtalosi on ajatella minua tänään, huomenna ja loppuelämäsi.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä rakas.
Katsos kun et ole ymmärtänyt asian ydintä lainkaan.
Asia on niin, että olen aivopessyt sinut irvailemaan, miksi eliminoisin pesusi pois.
Sinun kohtalosi on ajatella minua tänään, huomenna ja loppuelämäsi.
> § <Kuvittelet aina vaan puhuvasti yhdelle ja samalle henkilölle. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa että postitat toisten kuvia Suomesta ja olet aivopessyt irvailemaan niille kuville koska haluat että sinua ajatellaan? Täysin järjenvastaista toimintaa ja niin järjenvastaista henkilöä ei ole kuin yksi ja hän on Hua Hinin leikkimajuri.
Mitä tulee noihin ajokursseihin, niin keski-iässä ensimmäisen ison pyöränsä ostaneesta ei tule koskaan hyvää kuskia. Ei ole enää sellaista oppimiskykyä kuin nuorena, ei sellaista motoriikkaa eikä reaktioita. Informaatio ei enää siirry eikä oppi mene perille.
Kaikki jotka ovat hyviä jossakin, ovat aloittaneet sen lapsena. Oli kyse sitten yleisurheilusta tai kitaran soittamisesta. Turhaa on alzheimer-potilaalle ostaa ukulele tai tennismaila. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelet aina vaan puhuvasti yhdelle ja samalle henkilölle. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa että postitat toisten kuvia Suomesta ja olet aivopessyt irvailemaan niille kuville koska haluat että sinua ajatellaan? Täysin järjenvastaista toimintaa ja niin järjenvastaista henkilöä ei ole kuin yksi ja hän on Hua Hinin leikkimajuri.
Mitä tulee noihin ajokursseihin, niin keski-iässä ensimmäisen ison pyöränsä ostaneesta ei tule koskaan hyvää kuskia. Ei ole enää sellaista oppimiskykyä kuin nuorena, ei sellaista motoriikkaa eikä reaktioita. Informaatio ei enää siirry eikä oppi mene perille.
Kaikki jotka ovat hyviä jossakin, ovat aloittaneet sen lapsena. Oli kyse sitten yleisurheilusta tai kitaran soittamisesta. Turhaa on alzheimer-potilaalle ostaa ukulele tai tennismaila.Mikä on kriteeri hyväksi tulemiseksi?
Täytyykö olla Tyttö2010Neitisen99,9%:n kaltainen ollakseen hyvä?
Miten tullaan ja missä iässä hyväksi auton kuljettajaksi?
Miten täytyy toimia että tulee keski-iässä hyväksi isukiksi?
Keski-iässä siis ei ole riittävää oppimiskykyä, eikä informaatio siirry eikä oppi mene perille, tämä hyvä tieto, mutta hieman ristiriitainen sen asian kanssa, että Tyttö ei nuorena saanut oppia eikä informaatiota, vaan kaiken opetteli itse, ja lopputuloksena .... erittäin hyvä kaikessa, aivan kaikessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on kriteeri hyväksi tulemiseksi?
Täytyykö olla Tyttö2010Neitisen99,9%:n kaltainen ollakseen hyvä?
Miten tullaan ja missä iässä hyväksi auton kuljettajaksi?
Miten täytyy toimia että tulee keski-iässä hyväksi isukiksi?
Keski-iässä siis ei ole riittävää oppimiskykyä, eikä informaatio siirry eikä oppi mene perille, tämä hyvä tieto, mutta hieman ristiriitainen sen asian kanssa, että Tyttö ei nuorena saanut oppia eikä informaatiota, vaan kaiken opetteli itse, ja lopputuloksena .... erittäin hyvä kaikessa, aivan kaikessa.Millä mittaat sitä milloin on hyvä missäkin? Onko jokin mittari ja kilpailu olemassa sille kuka on paras kuski tieliikenteessä?
On siihen se ainakin että kuka on vähiten aiheuttanut onnettomuuksia, mutta sekin voi olla osittain tuuria ja kyyti on poukkoilevaa ja tilannenopeudet vääriä. Kisakuskien paremmuus ratkaistaan radalla.
Isäpuoli ei ollut koskaan ajanut kolaria ja sai elämänsä aikana vain yhdet sakot, mutta oli aivan kammottava kuski. Hermoili ja poukkoili, pumppasi kaasua suorallakin ja ohjasi koko ajan aggressiivisesti suorallakin, hikoili eikä huomannut valojen vaihtuneen jne.
Muutoin hän oli ihan loistava pappa lapsille. Aina askartelemassa heille jotakin.
Minä pyrin tieliikenteessä siihen että kyyti on tasaista ja turvallista, mutta radalla ei kanttini ja taitoni riitä kisakuskien vauhtiin, ei lähellekään. Totean ettei ole tarpeenkaan, koska en ole kisakuski enkä edes harrastaja.
Isyyteen ei ole olemassa kouluja eikä kursseja. Siihen on maalaisjärki kaikkein tärkein ja sen ymmärtäminen että lapsi on yksilö, ihminen ja hän ei ole kenenkään omaisuutta, saavutus eikä isänsä klooni.
Sellainen kuka kutsuu lapsiaan pennuiksi ja kakaroiksi, on menettänyt jo lapsensa ennenkuin vanhemmuussuhde on edes alkanut.
Tärkein mitä voi antaa lapselle on virikkeet omatoimiseen ajatteluun ja itsensä löytämiseen, jotta hän itse tietää mitä haluaa ja hänellä on eväät ja opit itsensä toteuttamiseen.
Minä päätin jo pienenä että jos tulen isäksi, en koskaan kohtele lapsiani siten kuin vanhempamme teki. He eivät koskaan puolustaneet meitä missään tilanteessa ja kainuulaiseen tyyliin he pitivät lapsia ali-ihmisinä joita voi manipuloida fraaseilla.
Minuun se ei toiminut laisinkaan ja annoin välittömästi palautetta, sisuunnuin vaan ja päätin näyttää.
Urheilun puolella olisin voinut olla hyvä parissakin lajissa, kuten me kaikki, mutta paikat ei kestäneet eikä motivaatio riittänyt. Muut asiat meni edelle. Ei ole kehumista meikäläisen palkintokaapin sisällöllä.
Oppia kyllä sai lapsena joiltakin, oli hyviäkin valmentajia ja kannustavia opettajia. Nykyään tietoa on saatavilla kaikesta ja heti niin paljon kuin ikinä tarvitsee. Siksi lapset kehittyy nykyään nopeammin.
En ota sitä omaksi ansioksi että lapsistani on tullut kunnon ihmisiä. Tervehenkisiä, jämptejä mutta rentoja myös samalla. Ei pipo purista päätä ja eivät koskaan ole kiusanneet ketään vaan meininki on rehtiä ja käytöstavat on kunnossa.
Orpon hallitus tekee karmean virheen karsiessaan opintotuista ja riistävät opintolainojen verovähennysoikeuden ja siirtävät opintovelallisia luottokelvottomiksi perintätoimilla.
Nuorissa on tulevaisuus ja jos nuorilta riistetään siihen usko, niin se tuhoaa kaiken muunkin. Kaikki perustuu tulevaisuuden uskoon, koska se on se joka motivoi opiskelemaan, tekemään töitä ja tekemään lapsia.
Kuka koditon, työtön ja varaton nyt perhettä haluaisi Suomeen perustaa? Korkeintaan somalit ja hekin vain lisätukien toivossa. Suomalaisilla ei rima ole niin matalalla.
Viro on mennyt hyvinvoinnissa ja opiskelussa ja perheiden tukemisessa jo Suomen ohi. Stubbin Viru Valge- vitsi olisi pitänyt heittää 90- luvun alussa viimeistään.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä mittaat sitä milloin on hyvä missäkin? Onko jokin mittari ja kilpailu olemassa sille kuka on paras kuski tieliikenteessä?
On siihen se ainakin että kuka on vähiten aiheuttanut onnettomuuksia, mutta sekin voi olla osittain tuuria ja kyyti on poukkoilevaa ja tilannenopeudet vääriä. Kisakuskien paremmuus ratkaistaan radalla.
Isäpuoli ei ollut koskaan ajanut kolaria ja sai elämänsä aikana vain yhdet sakot, mutta oli aivan kammottava kuski. Hermoili ja poukkoili, pumppasi kaasua suorallakin ja ohjasi koko ajan aggressiivisesti suorallakin, hikoili eikä huomannut valojen vaihtuneen jne.
Muutoin hän oli ihan loistava pappa lapsille. Aina askartelemassa heille jotakin.
Minä pyrin tieliikenteessä siihen että kyyti on tasaista ja turvallista, mutta radalla ei kanttini ja taitoni riitä kisakuskien vauhtiin, ei lähellekään. Totean ettei ole tarpeenkaan, koska en ole kisakuski enkä edes harrastaja.
Isyyteen ei ole olemassa kouluja eikä kursseja. Siihen on maalaisjärki kaikkein tärkein ja sen ymmärtäminen että lapsi on yksilö, ihminen ja hän ei ole kenenkään omaisuutta, saavutus eikä isänsä klooni.
Sellainen kuka kutsuu lapsiaan pennuiksi ja kakaroiksi, on menettänyt jo lapsensa ennenkuin vanhemmuussuhde on edes alkanut.
Tärkein mitä voi antaa lapselle on virikkeet omatoimiseen ajatteluun ja itsensä löytämiseen, jotta hän itse tietää mitä haluaa ja hänellä on eväät ja opit itsensä toteuttamiseen.
Minä päätin jo pienenä että jos tulen isäksi, en koskaan kohtele lapsiani siten kuin vanhempamme teki. He eivät koskaan puolustaneet meitä missään tilanteessa ja kainuulaiseen tyyliin he pitivät lapsia ali-ihmisinä joita voi manipuloida fraaseilla.
Minuun se ei toiminut laisinkaan ja annoin välittömästi palautetta, sisuunnuin vaan ja päätin näyttää.
Urheilun puolella olisin voinut olla hyvä parissakin lajissa, kuten me kaikki, mutta paikat ei kestäneet eikä motivaatio riittänyt. Muut asiat meni edelle. Ei ole kehumista meikäläisen palkintokaapin sisällöllä.
Oppia kyllä sai lapsena joiltakin, oli hyviäkin valmentajia ja kannustavia opettajia. Nykyään tietoa on saatavilla kaikesta ja heti niin paljon kuin ikinä tarvitsee. Siksi lapset kehittyy nykyään nopeammin.
En ota sitä omaksi ansioksi että lapsistani on tullut kunnon ihmisiä. Tervehenkisiä, jämptejä mutta rentoja myös samalla. Ei pipo purista päätä ja eivät koskaan ole kiusanneet ketään vaan meininki on rehtiä ja käytöstavat on kunnossa.
Orpon hallitus tekee karmean virheen karsiessaan opintotuista ja riistävät opintolainojen verovähennysoikeuden ja siirtävät opintovelallisia luottokelvottomiksi perintätoimilla.
Nuorissa on tulevaisuus ja jos nuorilta riistetään siihen usko, niin se tuhoaa kaiken muunkin. Kaikki perustuu tulevaisuuden uskoon, koska se on se joka motivoi opiskelemaan, tekemään töitä ja tekemään lapsia.
Kuka koditon, työtön ja varaton nyt perhettä haluaisi Suomeen perustaa? Korkeintaan somalit ja hekin vain lisätukien toivossa. Suomalaisilla ei rima ole niin matalalla.
Viro on mennyt hyvinvoinnissa ja opiskelussa ja perheiden tukemisessa jo Suomen ohi. Stubbin Viru Valge- vitsi olisi pitänyt heittää 90- luvun alussa viimeistään.
2010Impulssi, aktivointi ja oireilu, joka päivä 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä mittaat sitä milloin on hyvä missäkin? Onko jokin mittari ja kilpailu olemassa sille kuka on paras kuski tieliikenteessä?
2010Voitko kertoa hieman tarkemmin minä nuo perintätoimet oikeasti ovat, minulla niistä ei ole kokemusta, eikö se mene suht niin että jätät laskusi kuukausia maksamatta, se siirtyy perintätoimistolle, joka perii sitä aikansa, sitten kun ei maksua kuulu hakevat kotipaikkasi käräjäoikeudelta tuomiota, velkomuskanteessa, riidattomana...
Käräjäsihteeri lyö siihen leimansa, sitten se siirtyy ulosoton perittäväksi, joka sitten laittaa sinulle kirjeen että maksa, jos näitä kertyy kuten yleensä velallisella on tapana, tulee kutsu ulosottoselvitykseen, tai sitten mittaavat sen palkastasi, jos olet yrittäjä laittavat kirjanpitäjälle maksukiellon... Jotkut kiertävät tätä osakaslainalla, kun se ei ole palkkaa, vaan lainaa firmalta, ulosotto ei pääse näihin käsiksi...
Haluaisin tietää todelliselta kokemusasiantuntijalta, olenko oikeassa... parahin 2010
By NumBall HHN 63v... Aviossa 24 vuotta saman naisen kanssa, juuri näinä päivinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Impulssi, aktivointi ja oireilu, joka päivä 24/7.
Entä kyrvånsyylå, aktivoitu päivittäin vuorokaudet ympäriinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Impulssi, aktivointi ja oireilu, joka päivä 24/7.
Haluaisin tietää todelliselta kokemusasiantuntijalta, miltä tuntuu... kun saa mahtumaan surisevan venäläisen perseensuristimen ...sanonko minne, jääköön sanomatta... parahin sensei NumBalli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin tietää todelliselta kokemusasiantuntijalta, miltä tuntuu... kun saa mahtumaan surisevan venäläisen perseensuristimen ...sanonko minne, jääköön sanomatta... parahin sensei NumBalli?
En ole persesuristin asiantuntija, mutta jatka vaan kun olet taas jälleen kerran ongelmiesi ytimessä oikein kunnolla... 5555 persesuristin 5555, sinänsä hauska sana,
- Anonyymi
"Voitko kertoa hieman tarkemmin minä nuo perintätoimet oikeasti ovat, minulla niistä ei ole kokemusta"
Mihin se tarina katosi, jossa "Senssu" kypsyi täysin Suomeen ja siirsi kaiken omaisuuden ulosoton ulottumattomiin vaimolle?
Eipä sitä velkaa ja vastuita pääse koskaan kummoisesti muodostumaan, jos ei ole yritystoiminnoissa mukana taikka saanut todella kovaa palkkaa, jonka sijoittamiselle on käynyt huonosti.
Mutta köyhällehän jo kymppitonnin velka on valtava summa. Lehdet välillä toitottaa jonkun "jättiveloista" vaikka kyseessä on pikkusumma. Se mikä on kellekin "jättivelka", riippuu tuloista ja omaisuudesta.
Kun haet omaa yritystäsi konkurssiin, taikka sen tekee verottaja tms. ja jos et saa asioita hoidettua, niin pesä siirtyy pesänhoitajan haltuun. Samalla sinulta katkeaa oikeudet hoitaa sen firman asioita enää ja et pääse pankkitileille jne.
Sehän ei ole katastrofi, mikäli osakepääoma on pieni ja sinulla ei ole omavelkaisia takauksia yhtiön lainoihin tai muihin velkoihin.
Et myöskään menetä luottotietojasi yhtiön velkojen vuoksi. Vain omat hoitamattomat tai sopimattomat velat voi sen tehdä.
Mikäli olet putsannut yhtiön kassaa tai omaisuutta normaalista poikkeavalla tavalla viimeisen puolen vuoden aikana ennen hakemusta, niin pesänhoitaja alkaa karhuamaan sinulta niitä rahoja takaisin pesälle ja hakee tarvittaessa velkomustuomion käräjiltä.
Ja jos sitä omaa velkaa sitten on muodostunut tavalla tai toisella ja et sitä hoida tai sovi, lähtee luottotiedot ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä, jos se on merkittävä summa, taikka sitten useista pienemmistä.
Ei toimi enää luottokortit, et saa lainaa etkä osamaksulla mitään. Et myöskään voi perustaa uutta osakeyhtiötä omiin nimiisi, koska se ei pääse alv- rekisteriin eikä työnantajarekisteriin eikä ennakkoperintärekisteriin.
Nämä asiat on omiaan vaikeuttamaan takaisinmaksukykyä. Aika nopeasti sitten pääsee ulosottomiehen tenttiin, että löytyykö sitä rahaa tai omaisuutta, oletko saamassa palkkaa tms.
Perintäkulut rapsahtelee velkojen päälle ja korot ja ajan kanssa koronkorot.
Vielä 15 vuotta sitten ulosotto vei velallisilta oman autonkin vaikka se olisi arvoltaan vain muutaman tonnin. Samoin veivät ekoja taulutelkkareita.
Nykyään eivät niin pieniin puutu, mutta esimerkiksi kesämökki lähtee kyllä, tai arvotaide, veikkausvoitot, vakuutuskorvaukset, veronpalautukset jne.
Tulonhankkimisvälineitä kuten esimerkiksi pakettiautoa, tietokonetta, työkaluja tai kännykkää he ei vie, jos ne on henkilökohtaista omaisuutta. Mutta jos ne on konkurssiin menneen yhtiön, niin kyllä lähtee.
Minä olin yltiörehellinen oman yhtiöni konkurssissa. En paljoa pöllinyt firman tavaroita. Muutamalla kymppitonnilla vain ja rahaa en ottanut itselleni kassasta juuri laisinkaan lopussa.
Mutta sillä konkurssilla on happy end, sillä yrityksen saatavista, realisoitavasta omaisuudesta ja toimitilojen myynnistä sai 70 000 euroa enemmän kuin mitä oli velkoja. Velkaa oli 1,28 milj.€ ja rahaa selvityksen jälkeen 1,35 milj.€
Paljoa siis ei jäänyt, mutta tärkeintä oli että ei jäänyt velkaa minnekään ja luottotiedot säilyi. Toiminta jatkui heti uudella nimellä ja osittain varastetulla kalustolla, jotka myin uudelle firmalle verovapaana.
Sen firman kun myin sitten parille kaverille, alkoi pari vapaavuotta. Taisi siinä mennä kolmekin vuotta. Panostin terveyteen, liikuntaan ja lapsiini. Hiihdettiin, lasketeltiin, mökkeiltiin, rullaluisteltiin ja retkeiltiin.
Niinä kesinä myös veneiltiin ne kaksi kesää 2007 ja 2008, jotka niin maan kamalasti Senssua harmittaa kun rahtilaiva TUUT TUUT peitti auringon. Venehän oli varsin vaatimaton, mutta merikelpoinen ja mainio pieniruokainen retkivene.
Olisikohan neljä litraa vienyt tunnissa 10 solmun nopeudella polttoöljyä. 2007 sai vielä sillä ajaa. Muutos taisi tulla jo 2008 kun piti tankata dieseliä.
Se oli yksi etappi Suomen sukeltamisessa kohti dystopiaa ja vauhti senkun kiihtyy vaan. Suomi on paska maa nykyisin. 90- luvun loppupuoli oli suurta nousun aikaa. Sen jälkeen pelkkää alamäkeä.
2010Hei Tyttö2010Neitinen99,9%MinääÄÄÄÄ.
Kysyt ..... Mihin se tarina katosi, jossa "Senssu" kypsyi täysin Suomeen ja siirsi kaiken omaisuuden ulosoton ulottumattomiin vaimolle?
Siis mihin katosi tarina?
Sinun väsäämä tarinahan elää eikä ole kadonnut mihinkään koska muistat tarinasi tänään, huomenna ja loppuelämäsi.
Olen sanonut että olen siirrellyt varojan perheenjäsenilleni, kuten pääasiassa vaimolleni ja olen tehnyt sen mm. aikana ennen kuin verohallinto mahdollisesti kiinnostuu minun varallisuuttani, jota kiinnostusta ei kuitenkaan ilmennyt.
On täysin sinun asiasi jos tahdot selitellä ulosoton ulottumattomuuksista minun osaltani, koska Numba on antanut sulle palautteen osakaslainoistasi.
Minä en ole sun osakaslaina-asioihin sanaakaan lausunut, mutta nyt lausun.
Sun alkuperäinen .... tarinasi .... osakaslainoistasi ja millä rahoilla elit useita vuosia kulusi ollen noin 100.000 euroa vuosi, MUUTTUI RÄIKEÄSTI TOISEKSI.- Anonyymi
Kommentoin vain yhtä asiaa, miksi pitäisi hakea omaa firmaa konkkaan, konkurssilaki määrää että kun haet tai haetaan yhtiötä konkurssiin, käräjäoikeus määrää sille pesänselvittäjän, yleensä velkoja kun hakevat, pesänhoitajaksi määrätään yleensä liiton lakimies, pesänhoitaja aloittaa konkurssimenettelyn, tehdään pesäselvitys toisin sanoen eli velat ja varat, jos ei ole varoja konkurssi raukeaa varojen puutteeseen, ja yhtiö palaa yrittäjälle.
Miksi itse pitäisi hakea yritys konkurssiin, sehän on maksukyvyttömyysmenettely, jolloin yhtiö ei pysty hoitamaan velvollisuuksiaan, yritys on maksukyvytön...
aina velkojat päättävät jatkuuko konkurssi, jos pesässä ei ole varoja velkoja voi ilmoittaa esim. verottaja että vastaamme konkurssikuluista...
tällöin yritykseen suoritetaan erityistilintarkastus, ja on kaltaisillesi yrittäjille vakava tilanne, ja jos vaikkapa verovelka on iso, verottaja yleensä jatkaa konkurssia, jos erityistilintarkastuksessa paljastuu jotain kertomiasi jippoja, siis palkkoja maksettu kilsoina, rahaa vedetty ns. liiveihin, myyty alihintaa... silloin tästä lähtee, tiedot velkojille, yleensä velkoja tekee rikosilmoituksen, verottaja varmasti....
Sitten ollaankin jonain päivänä leivättömän pöydän äärellä, jos on veroja, vakuutusmaksuja yms. maksamatta ne määrätään hallituksen jäsenille henkilökohtaisiksi...tällöin ollaan pitkällä tiellä yhtiöltä lainaamiseen, siis osakaslainoittaminen yrittäjän loppuelämä... tämän sinä jos tiedät..
Eihän konkurssissa on ole mitään pahaa, jos firma on hoidettu asiallisesti, eikä pesänhoitaja puutu asiaan, eikä velkojat, maksa konkursssin kuluja, yrittäjä pääsee kuin koira veräjästä.
By NumBall HHN 63v.
Tuossa Senssu otti kantaa siihen että sinulla on kovasti tarvetta lisätä mielikuvitustasi vähän joka asiaan, keksit siis päästäsi tarinoita milloin mistäkin, ja omatkin tarinasi muuttuvat kuin tuuliviiri vaihtaa tuulen mukaan suuntaansa, sinne suuntaan mistä tuulee tai vastakkaiseen... - Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Hei Tyttö2010Neitinen99,9%MinääÄÄÄÄ.
Kysyt ..... Mihin se tarina katosi, jossa "Senssu" kypsyi täysin Suomeen ja siirsi kaiken omaisuuden ulosoton ulottumattomiin vaimolle?
Siis mihin katosi tarina?
Sinun väsäämä tarinahan elää eikä ole kadonnut mihinkään koska muistat tarinasi tänään, huomenna ja loppuelämäsi.
Olen sanonut että olen siirrellyt varojan perheenjäsenilleni, kuten pääasiassa vaimolleni ja olen tehnyt sen mm. aikana ennen kuin verohallinto mahdollisesti kiinnostuu minun varallisuuttani, jota kiinnostusta ei kuitenkaan ilmennyt.
On täysin sinun asiasi jos tahdot selitellä ulosoton ulottumattomuuksista minun osaltani, koska Numba on antanut sulle palautteen osakaslainoistasi.
Minä en ole sun osakaslaina-asioihin sanaakaan lausunut, mutta nyt lausun.
Sun alkuperäinen .... tarinasi .... osakaslainoistasi ja millä rahoilla elit useita vuosia kulusi ollen noin 100.000 euroa vuosi, MUUTTUI RÄIKEÄSTI TOISEKSI.Mille perheenjäsenille? Lahjavero menee kaikesta yli 5000 euron lahjoituksesta ja myös ennakkoperinnöstä menee samainen vero. Mitä se varallisuus oli, josta verottaja olisi voinut kiinnostua? Jippo-kaukoputki, hindunorsu vai se kynsien leikkuupöytä jossa syödään samalla luonnollisista syistä kuollutta kanaa?
Pasanen on käytännöllinen kaveri. Otti valmiiksi paksuna olevan thainaisen Jyväskylästä, ei tarvinnut itse panna ja kun otetaan huomioon ettei pallomahan alla loukussa olevalla katkaravulla voikaan panna, niin se oli ainoa vaihtoehto. Rahaa säästyi myös siinä ettei tarvinnut maksaa matkoja eikä todistella varallisuuksia, kun joku toinen oli sen jo tehnyt.
Jos leikimme että olisit eri henkilö ja sinulla oli se posimyyntimorsian Thaimaasta vuoteen 2020 koronaan saakka, niin millä oikeudella hän vei poikasi? Taisipa olla sekin poika jonkun toisen tekosia. Ei niitä omia lapsia noin vaan lasketa äidin mukana maailmalle, kun ei ole kerta takaisinkaan tullut. Adoptiota tuskin teit sitäkään vaan koetit aikasi valehdella tietokoneen ääressä että kohta tulee rahaa. mutta päärynänmuotoinen ei ollut tarpeeksi tyhmä uskoakseen juttujasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mille perheenjäsenille? Lahjavero menee kaikesta yli 5000 euron lahjoituksesta ja myös ennakkoperinnöstä menee samainen vero. Mitä se varallisuus oli, josta verottaja olisi voinut kiinnostua? Jippo-kaukoputki, hindunorsu vai se kynsien leikkuupöytä jossa syödään samalla luonnollisista syistä kuollutta kanaa?
Pasanen on käytännöllinen kaveri. Otti valmiiksi paksuna olevan thainaisen Jyväskylästä, ei tarvinnut itse panna ja kun otetaan huomioon ettei pallomahan alla loukussa olevalla katkaravulla voikaan panna, niin se oli ainoa vaihtoehto. Rahaa säästyi myös siinä ettei tarvinnut maksaa matkoja eikä todistella varallisuuksia, kun joku toinen oli sen jo tehnyt.
Jos leikimme että olisit eri henkilö ja sinulla oli se posimyyntimorsian Thaimaasta vuoteen 2020 koronaan saakka, niin millä oikeudella hän vei poikasi? Taisipa olla sekin poika jonkun toisen tekosia. Ei niitä omia lapsia noin vaan lasketa äidin mukana maailmalle, kun ei ole kerta takaisinkaan tullut. Adoptiota tuskin teit sitäkään vaan koetit aikasi valehdella tietokoneen ääressä että kohta tulee rahaa. mutta päärynänmuotoinen ei ollut tarpeeksi tyhmä uskoakseen juttujasi.Ai että niinkö on minun ja perheeni asiat sinun tiedossasi.
No varmaankin Vantaan kaupunki on maksanut lahjaveroa kun lahjoitti kerrostaloläävänsä Tytölle ja Tyttö on maksanut ja maksaa koko ajan lahjaveroa tyttären mersusta ja ylivertaistensa elinkuluista.
Laiffikin varmaan maksoi valtaisat lahjaverot ostaessaan tyttärelleen haaveilluusiomopoauton.
Niin ja tottakai täytyy myös maksaa lahjaveroa jos myy "Sopuhintaan" perheenjäsenelleen yhtiön osakkeita, jopa kaikki.
Täytyykin muistuttaa kitaranmuotoista että maksaa lahjaveronsa koska osti miljoonasaaren ja rakennutti mammuttimökin sinne minun nimissäni.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että niinkö on minun ja perheeni asiat sinun tiedossasi.
No varmaankin Vantaan kaupunki on maksanut lahjaveroa kun lahjoitti kerrostaloläävänsä Tytölle ja Tyttö on maksanut ja maksaa koko ajan lahjaveroa tyttären mersusta ja ylivertaistensa elinkuluista.
Laiffikin varmaan maksoi valtaisat lahjaverot ostaessaan tyttärelleen haaveilluusiomopoauton.
Niin ja tottakai täytyy myös maksaa lahjaveroa jos myy "Sopuhintaan" perheenjäsenelleen yhtiön osakkeita, jopa kaikki.
Täytyykin muistuttaa kitaranmuotoista että maksaa lahjaveronsa koska osti miljoonasaaren ja rakennutti mammuttimökin sinne minun nimissäni.
> § <Ainoa ketä sinun täytyy muistuttaa jostakin on psykiatrisi Paraisten terveysasemalla, että tarkistaa lääkkeesi. Kerro hänelle näistä mammuttimökeistä ja thaimaalaisesta jalopuisia soppakauhoja valmistavasta purkuliikkeestä.
Toinen sankari on vaimollaan vuokralla ja toinen myy vaimolleen "yhtiön osakkeita". Mistäköhän yhtiöstä tässä mahtaa olla kyse? Pasasellahan ei ole koskaan ollut yritystä, paitsi juovuksissa.
Jos myyt asunto-osakkeen tuntuvaan alennushintaan, se on peiteltyä osingonjakoa. Peitelty osinko verotetaan pääsääntöisesti varsinaisella osakkaalla ja luetaan hänen tulokseen, vaikka edun saajana olisikin osakkaan omainen. Peitelty osingonjako on osakeyhtiölain (624/2006) mukaan laitonta varojenjakoa.
Peitelty osinko voi myös johtaa veropetos -syytteeseen.
Pidät vaan omissa nimissäsi autot ja muut niin niistä ei tarvitse silloin maksella lahjaveroja. Ainoa syy piilotella omaisuuttaan on ulosotto. Sinun henkilökohtaisissa nimissä olevalla autoilla saa ajella ihan kuka vaan, ja sitä ei veroteta autoetuna.
Pariskuntien ei ole tarvetta ostella toisten nimissä mitään ja jos vaimosi ostaa omilla rahoilla sinulle mammuttimökin, niin silloin se on taasen lahjaveron piirissä.
Pariskunnat ostavat asunnot ja sijoituskiinteistöt yhteisiin nimiin.
Voisin väittää että yksikään thaimaalainen nainen niistä 12 tuhannesta jotka ovat vaimoina Suomessa, ei ole ostanut miehelleen mitään saaria, taloja, mökkejä eikä mitään muutakaan arvokasta.
Aviopuolisoilla on oikeus vapaasti sopia, mikä omaisuus on puolisoiden yhteistä ja mikä on vain toisen puolison omistamaa. Olennaista omaisuuden hankinnassa on varallisuuden nimeäminen molempien tai vain toisen nimiin, sillä se lähtökohtaisesti määrittelee omistussuhteet ja verotuksen.
Nämä siis teoriassa. Sinä käärit sätkää palvelutalon siivousparvekkeella vaippahousuissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa ketä sinun täytyy muistuttaa jostakin on psykiatrisi Paraisten terveysasemalla, että tarkistaa lääkkeesi. Kerro hänelle näistä mammuttimökeistä ja thaimaalaisesta jalopuisia soppakauhoja valmistavasta purkuliikkeestä.
Toinen sankari on vaimollaan vuokralla ja toinen myy vaimolleen "yhtiön osakkeita". Mistäköhän yhtiöstä tässä mahtaa olla kyse? Pasasellahan ei ole koskaan ollut yritystä, paitsi juovuksissa.
Jos myyt asunto-osakkeen tuntuvaan alennushintaan, se on peiteltyä osingonjakoa. Peitelty osinko verotetaan pääsääntöisesti varsinaisella osakkaalla ja luetaan hänen tulokseen, vaikka edun saajana olisikin osakkaan omainen. Peitelty osingonjako on osakeyhtiölain (624/2006) mukaan laitonta varojenjakoa.
Pidät vaan omissa nimissäsi autot ja muut niin niistä ei tarvitse silloin maksella lahjaveroja. Ainoa syy piilotella omaisuuttaan on ulosotto. Sinun henkilökohtaisissa nimissä olevalla autoilla saa ajella ihan kuka vaan, ja sitä ei veroteta autoetuna.
Pariskuntien ei ole tarvetta ostella toisten nimissä mitään ja jos vaimosi ostaa omilla rahoilla sinulle mammuttimökin, niin silloin se on taasen lahjaveron piirissä.
Voisin väittää että yksikään thaimaalainen nainen niistä 12 tuhannesta jotka ovat vaimoina Suomessa, ei ole ostanut miehelleen mitään saaria, taloja, mökkejä eikä mitään muutakaan arvokasta.
Aviopuolisoilla on oikeus vapaasti sopia, mikä omaisuus on puolisoiden yhteistä ja mikä on vain toisen puolison omistamaa. Olennaista omaisuuden hankinnassa on varallisuuden nimeäminen molempien tai vain toisen nimiin, sillä se lähtökohtaisesti määrittelee omistussuhteet ja verotuksen.
Nämä siis teoriassa. Sinä käärit sätkää palvelutalon siivousparvekkeella vaippahousuissa.Bing.
Kuten sanoin, sinähän tiedät, se on hyvä asia.
Toinen hyvä asia on että sinä ajattelet minua tänään, huomenna ja loppuelämäsi.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa ketä sinun täytyy muistuttaa jostakin on psykiatrisi Paraisten terveysasemalla, että tarkistaa lääkkeesi. Kerro hänelle näistä mammuttimökeistä ja thaimaalaisesta jalopuisia soppakauhoja valmistavasta purkuliikkeestä.
Nämä siis teoriassa. Sinä käärit sätkää palvelutalon siivousparvekkeella vaippahousuissa.Vantaalla on kaupungin myymä kerrostalo, jonka vuokratuotoilla rempataan koko läävä ja uusimman tiedon mukaan pariskunnat ostavat asunnot ja sijoituskiinteistöt yhteisiin nimiin, joten Tyttö2010Neitinen99,9% ja tinderlumppunen omistaa monta läävää Vantaalla.
Hauskaa jälleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin vain yhtä asiaa, miksi pitäisi hakea omaa firmaa konkkaan, konkurssilaki määrää että kun haet tai haetaan yhtiötä konkurssiin, käräjäoikeus määrää sille pesänselvittäjän, yleensä velkoja kun hakevat, pesänhoitajaksi määrätään yleensä liiton lakimies, pesänhoitaja aloittaa konkurssimenettelyn, tehdään pesäselvitys toisin sanoen eli velat ja varat, jos ei ole varoja konkurssi raukeaa varojen puutteeseen, ja yhtiö palaa yrittäjälle.
Miksi itse pitäisi hakea yritys konkurssiin, sehän on maksukyvyttömyysmenettely, jolloin yhtiö ei pysty hoitamaan velvollisuuksiaan, yritys on maksukyvytön...
aina velkojat päättävät jatkuuko konkurssi, jos pesässä ei ole varoja velkoja voi ilmoittaa esim. verottaja että vastaamme konkurssikuluista...
tällöin yritykseen suoritetaan erityistilintarkastus, ja on kaltaisillesi yrittäjille vakava tilanne, ja jos vaikkapa verovelka on iso, verottaja yleensä jatkaa konkurssia, jos erityistilintarkastuksessa paljastuu jotain kertomiasi jippoja, siis palkkoja maksettu kilsoina, rahaa vedetty ns. liiveihin, myyty alihintaa... silloin tästä lähtee, tiedot velkojille, yleensä velkoja tekee rikosilmoituksen, verottaja varmasti....
Sitten ollaankin jonain päivänä leivättömän pöydän äärellä, jos on veroja, vakuutusmaksuja yms. maksamatta ne määrätään hallituksen jäsenille henkilökohtaisiksi...tällöin ollaan pitkällä tiellä yhtiöltä lainaamiseen, siis osakaslainoittaminen yrittäjän loppuelämä... tämän sinä jos tiedät..
Eihän konkurssissa on ole mitään pahaa, jos firma on hoidettu asiallisesti, eikä pesänhoitaja puutu asiaan, eikä velkojat, maksa konkursssin kuluja, yrittäjä pääsee kuin koira veräjästä.
By NumBall HHN 63v.
Tuossa Senssu otti kantaa siihen että sinulla on kovasti tarvetta lisätä mielikuvitustasi vähän joka asiaan, keksit siis päästäsi tarinoita milloin mistäkin, ja omatkin tarinasi muuttuvat kuin tuuliviiri vaihtaa tuulen mukaan suuntaansa, sinne suuntaan mistä tuulee tai vastakkaiseen...Asiassa on vielä yksi mutka matkassa, konkurssin alkaessa pesänhoitaja toteaa että pesässä ei ole varoja hoitaa konkurssi loppuun, eikä velkojia kiinnosta maksaa lisäkuluja, firma palautuu takaisin yrittäjälle, näin tapahtuu lähes kaikissa konkursseissa, ainakin 80 prosenttisesti... Nyt peliin astuu konkurssiasiamiehen toimisto joka ilmoittaa että hän ottaa kulut vastatakseen, ja silloin konkurssi jatkuu, mutta pesänhoitaja vaihtuu, tämä on sen takia kun noita ei varoja tilanteita on niin paljon, valtio halusi tehdä asialle jotain, ja periaatteessa jokainen maksukyvytön firma pitäisi tutkia, mutta se on kallista eikä valtiolla ole varoja tarkastuttaa jokainen firma erikseen.
Verottaja toimii seuraavasti yleensä, jos pesässä ei ole varoja, se tekee rikosilmoituksen hallituksen jäsenistä, syyttäen verorikkomuksesta, tai petoksesta, vakuutusyhtiöt taas vakuutusmaksupetoksesta, tällöin poliisi tarkastaa kirjapidon, ja sitten taas istutaan käräjillä. kaikki hallituksen jäsenet vastaavat, omalla omaisuudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mille perheenjäsenille? Lahjavero menee kaikesta yli 5000 euron lahjoituksesta ja myös ennakkoperinnöstä menee samainen vero. Mitä se varallisuus oli, josta verottaja olisi voinut kiinnostua? Jippo-kaukoputki, hindunorsu vai se kynsien leikkuupöytä jossa syödään samalla luonnollisista syistä kuollutta kanaa?
Jos leikimme että olisit eri henkilö ja sinulla oli se posimyyntimorsian Thaimaasta vuoteen 2020 koronaan saakka, niin millä oikeudella hän vei poikasi? Taisipa olla sekin poika jonkun toisen tekosia. Ei niitä omia lapsia noin vaan lasketa äidin mukana maailmalle, kun ei ole kerta takaisinkaan tullut. Adoptiota tuskin teit sitäkään vaan koetit aikasi valehdella tietokoneen ääressä että kohta tulee rahaa. mutta päärynänmuotoinen ei ollut tarpeeksi tyhmä uskoakseen juttujasi.Kuten sanoin sinun mielikuvituksesi on rajaton, lienee jonkin sairauden merkki, hoitamattoman sellaisen, tapasin vaimoni thaimaassa phuketissa missä olin lomalla, väitteissäsi on yksi iso mutta, olen ollut vaimoni kanssa aviossa 24 vuotta, ja hänen poikansa on jo yli 30 , maksoin toki matkat vaimolleni jopa useamman hänelle itselleni ja pojallensa... toinen mutta on siinä, että minä hain vaimolleni ensimmäisen oleskeluluvan, sen jälkeen kun olimme menneet naimisiin suomessa, muuten hän oli viisumilla suomessa, tosin kolmen kuukauden viisumi venyi kahteen vuoteen, tai puoleentoista... en muista enää... onnea vaan hakemaan vaimollesi suomen kansalaisuutta, se ei ole ihan pikku juttu, poikansa sai sen helposti joutui jopa käymään suomen armeijan.
eihän rakas 2010 ole mahdollista että vaimoni on ollut raskaana, kun poika oli jo viisi tai kuusi vuotias kun menimme naimisiin hänen kanssaan, tiedätkö näitä kutsutaan uusioperheiksi, ja se on ihan yleistä että on minun lapset ja puolison kakarat, tasapainon vuoksi kutsun kaikkia lapsia kakaroiksi, jota täällä on arvosteltu... minusta se on yksi ja sama, kutsutaanko niitä pennuiksi, kakaroiksi, tai lapsiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin sinun mielikuvituksesi on rajaton, lienee jonkin sairauden merkki, hoitamattoman sellaisen, tapasin vaimoni thaimaassa phuketissa missä olin lomalla, väitteissäsi on yksi iso mutta, olen ollut vaimoni kanssa aviossa 24 vuotta, ja hänen poikansa on jo yli 30 , maksoin toki matkat vaimolleni jopa useamman hänelle itselleni ja pojallensa... toinen mutta on siinä, että minä hain vaimolleni ensimmäisen oleskeluluvan, sen jälkeen kun olimme menneet naimisiin suomessa, muuten hän oli viisumilla suomessa, tosin kolmen kuukauden viisumi venyi kahteen vuoteen, tai puoleentoista... en muista enää... onnea vaan hakemaan vaimollesi suomen kansalaisuutta, se ei ole ihan pikku juttu, poikansa sai sen helposti joutui jopa käymään suomen armeijan.
eihän rakas 2010 ole mahdollista että vaimoni on ollut raskaana, kun poika oli jo viisi tai kuusi vuotias kun menimme naimisiin hänen kanssaan, tiedätkö näitä kutsutaan uusioperheiksi, ja se on ihan yleistä että on minun lapset ja puolison kakarat, tasapainon vuoksi kutsun kaikkia lapsia kakaroiksi, jota täällä on arvosteltu... minusta se on yksi ja sama, kutsutaanko niitä pennuiksi, kakaroiksi, tai lapsiksi.2010:n käytös on kakaramaista, ylimielistä, ja siksi että hän on vieläkin kakara henkisesti.
Lähde: Suomi24. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiassa on vielä yksi mutka matkassa, konkurssin alkaessa pesänhoitaja toteaa että pesässä ei ole varoja hoitaa konkurssi loppuun, eikä velkojia kiinnosta maksaa lisäkuluja, firma palautuu takaisin yrittäjälle, näin tapahtuu lähes kaikissa konkursseissa, ainakin 80 prosenttisesti... Nyt peliin astuu konkurssiasiamiehen toimisto joka ilmoittaa että hän ottaa kulut vastatakseen, ja silloin konkurssi jatkuu, mutta pesänhoitaja vaihtuu, tämä on sen takia kun noita ei varoja tilanteita on niin paljon, valtio halusi tehdä asialle jotain, ja periaatteessa jokainen maksukyvytön firma pitäisi tutkia, mutta se on kallista eikä valtiolla ole varoja tarkastuttaa jokainen firma erikseen.
Verottaja toimii seuraavasti yleensä, jos pesässä ei ole varoja, se tekee rikosilmoituksen hallituksen jäsenistä, syyttäen verorikkomuksesta, tai petoksesta, vakuutusyhtiöt taas vakuutusmaksupetoksesta, tällöin poliisi tarkastaa kirjapidon, ja sitten taas istutaan käräjillä. kaikki hallituksen jäsenet vastaavat, omalla omaisuudella.Tämä verottajan tai vakuutusyhtiöiden toimi perustuu rikoslakiin, lain lukuihin 39 tai 29 eli siis velallisrikokset ja rikokset julkista taloutta vastaan, tämä on hyvin käytetty, poliisi suorittaa esitutkinnan, syyttäjä syyttää, velkoja vaatii tuomiota maksamattomista veroista, vakuutusmaksuista, yms. hallituksen jäseniltä, tätä kautta tulevat tuomiot on yleensä pieniä, mutta vahingonkorvaukset voivat olla valtavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä verottajan tai vakuutusyhtiöiden toimi perustuu rikoslakiin, lain lukuihin 39 tai 29 eli siis velallisrikokset ja rikokset julkista taloutta vastaan, tämä on hyvin käytetty, poliisi suorittaa esitutkinnan, syyttäjä syyttää, velkoja vaatii tuomiota maksamattomista veroista, vakuutusmaksuista, yms. hallituksen jäseniltä, tätä kautta tulevat tuomiot on yleensä pieniä, mutta vahingonkorvaukset voivat olla valtavia.
Puppua puhut. On toki tapauksia, joissa kassa on vedetty taskuun ja omaisuutta myyty omaan piikkiin ennen konkurssia, mutta ne suoranaiset petokset ovat harvassa.
Suurin osa tapahtuu siksi ettei myyntivoitto riitä enää kattamaan kustannuksia ja tappiollista toimintaa ei voi enää jatkaa, lisärahoitusta ei enää haluta taikka ei saada.
Vain omavelkaisissa takauksissa on yrittäjä vastuussa yhtiön veloista, oli ne velat sitten mitä vaan. Jos omavelkaisia takauksia ei ole, ei yrittäjä jää konkurssimenettelyn jälkeen kenellekään velkaa. Rikosasiat ovat asia erikseen. Velkaantunut yrittäjä ei ole rikollinen, ellei toisin todisteta.
Suomisoffan Toivaset ovat kuuluisia konkurssikeinottelijoita, jotka laittaneet henkilökohtaisiin liiveihinsä avustukset, tukirahat, perustamiseen myönnetyt lainat, pankkilainat, verot ja lopulta vielä työntekijöiden palkat.
Sitten kerrotaan suhdanteiden olevan nyt niin huonot, että joutuu lopettamaan. Kikkailivat oman tytäryhtiönsä kanssa vuosia tilinpäätösten yli olemalla toisilleen velkaa.
Saivat vielä kuukausi ennen konkurssihakemusta 750 000 euroa pankkilainaa jonka nostivat itselleen heti palkkana.
Mauri Pekkarinen myönsi heille miljoonien apurahat tehtaan pystyttämiseen. Kun konkurssi tuli, Mauri ei muistanut asiaa. Maurille esiteltiin valokuvat jossa hän oli kunniavieraana avajaisissa leikkaamassa suurilla saksilla kultaista nauhaa poikki.
2010
- Anonyymi
Vana veteen https://youtu.be/FpuXpS7iRPw?si=RvVVCQRXqurt7ByB
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496415Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6552709Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841155
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.851144Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601098Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2811083- 891080
- 70971
- 228864