Huonoin hetki

keskiyonkehraaja

Tuosta edellisestä tuli mieleen se huonoin hetki.
Mikä se sinulla on ollut?
Tälläkin palstalla on paljon puhuttu siitä, että miten jollakin voi olla aikaa roikkua täällä, mutta minulle se aika alkoi kun jäin työttömäksi.
Lapset ovat isoja ja huusholli hetkessä hoidettu.
Näin ihana kesäpäivänä vissiin huono aihe mutta...
-Ellei ongelmaa pysty ratkaisemaan,
paras vaihtoehto on yrittää löytää
siitäkin huvittavia puolia...

11

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marion.T

on huvittava asia sinänsä, että joillakin on aikaa olla jatkuvasti koneelle, ja ihmettelen aina miksi se joitakin kirjoittajia niin mahdottomasti suututtaa.
      Itse roikun palstoilla joskus muutaman tunnin, joskus käväisen vain pika-pikaa. Siitä on kohdallani nähty valtavasti vaivaa "hanki elämä" kirjoituksilla :))
      Tällä palstalla en ole vielä siihen törmännyt.
      En ymmärrä mitä kenellekään kuuluu kauanko kukin milloinkin koneella on.
      Nyt ainakin täällä on viileä ja pilvinen ilma, joten yhtä hyvin voin olla koneella, teen työtä välillä kuvankäsittelyssä ja välillä poikkean palstalle.
      Ja koska kotona olen, minulla ei ole työaikaa, ja voin sen vähäisen työn mitä teen, tehdä hyvällä omallatunnolla vaikka keskellä yötä.
      Eihän tämän huushollin hoitamiseen todellakaan kovin paljoa aikaa mene.
      Kun on hyvä ilma olen pihahommissa.
      Joten ollaan me vain hyvällä omallatunnolla koneella silloin kuin huvittaa ja aikaa on :))

• vio-letti

Paras hetki ja huonoin hetki.. jaa'a? Se on kyllä vaikea sanoa näin jälkeenpäin kun tuo aivotoiminta aina kultaa sitä taaksejäänyttä elämää.

Ehkä elämäni "huonoin" hetki, tai vaikeimmin hyväksyttävä asia kuitenkin oli se, kun täysin ymmärsin että olin lopullisesti menettänyt työkykyni. Mutt'ei niin pahaa ett'ei siitä tulisi jotain hyvää. Se "huonoin" hetki johti sitten siihen processiin joka on varmaan ollut parasta elämässni, nimittäin monien kiemuroiden kautta itsensä löytämiseen ja hyväksymiseen. Ja se taas on yksi niistä parhaista asioista, joita on tullut koettua tämän pitkän elämän taipaleen aikana.

On se kumma kun ajattelee näitä elämän kiertokulkuja... sen minkä luulee juuri sillä hetkellä olevan "pahinta" jota on kokenut, voikin sitten kääntyä suureksi elämänlahjaksi. Nyt kun olen oppinut elämään sovussa tämän raihnaisen majani kanssa, niin olen oppinut myös todella nauttimaan elämästä.

Minulla on esimerkiksi *aikaa* vaikka muille jakaa. :) Ja täältäkin on löytynyt mukavaa "seuraa" ja olen esimerkiksi parannellut tuota, täällä ulkokomailla surkeaksi mennyttä äidinkielentaitoani näillä palstoilla juttuja lukien ja vähän kirjoitellenkin.

Niin niistä huonoista hetkistä voi tulla hyviä hetkiä, ajan kanssa...

• keskiyonkehraaja

Ihan mielettömän hyvä ote elämään.
        Tuosta voi kyllä ottaa oppia tosi moni joka pienistä asioista ruttuaa...
        Sinulla on hyvä asenne tähän elämään...

• Tapsako

menossa tuo processointi, voisitko kertoa kuinka kauan se sinulla kesti ja mistä sen tajuaa olevan ohi (sen prosessin)?
        Olen itse ollut puolitoista vuotta työkyvytön ja tällä hetkellä totaalisen pihalla siitä miten jatkaa elämää eteenpäin?

• vio-letti
        keskiyonkehraaja kirjoitti:

Ihan mielettömän hyvä ote elämään.
        Tuosta voi kyllä ottaa oppia tosi moni joka pienistä asioista ruttuaa...
        Sinulla on hyvä asenne tähän elämään...

Kiitos nyt vaan kamalasti,,, nätisti sanottu :)))

• vio-letti
        Tapsako kirjoitti:

menossa tuo processointi, voisitko kertoa kuinka kauan se sinulla kesti ja mistä sen tajuaa olevan ohi (sen prosessin)?
        Olen itse ollut puolitoista vuotta työkyvytön ja tällä hetkellä totaalisen pihalla siitä miten jatkaa elämää eteenpäin?

Hei Tapsako.

Vastaisin kovin mielelläni sinun kysymyksiisi jos siitä olisi apua, mutta se ei oikein sovi tänne "torille". Jos haluat niin: siljasofia@home.sol.se

• hetki niin ikävä sattuma kävi muutama vuosi sitten, kun olin menossa pyörällä töihin ja jäin auton tönäisemäksi.
      Parilla tikillä leukaan siitä kyllä selvittiin, mutta eipä oikein tuo pyörälläajo enää innosta..jäi varmaan jokin fobia...

Kaikkein huonoin hetki koskee vieläkin niin ettei sitä halua vielä edes muistella...mutta eiköhän sekin jo muutaman vuoden päästä ala naurattamaan....

• keskiyonkehraaja

pitää paikkansa että aika kultaa muistot..

• jpntar

oli silloin, kun "menetin" exäni viinapullolle:( Kaikki meni uusiksi, ja pohja elämälle piti valaa uusiksi..siitä seurasi taas se, että ihmissuhteissani jyvät erottuivat tuona aikana akanoista, ja kypsyin ihmisenä ja naisena valtavasti:) Sitä tuskin olisi tapahtunut muuten! Ja kolmanneksi, lapset ja minä tulimme noina vaikeina vuosina lähemmäksi toisiamme..:)))

• Laahustava

Oli kun vaimo heitti "pihalle"onneksi ei kestänyt kuin nelisen päivää.Tapahtumasta on kulunut jo noin parikymmentä vuotta, mutta muistissa on oma hölmöily,eli liika kännäily.
        Oli se sen verran järkyttävä kokemus ettei uusintaa ole tarvinnut,,, ainakaan vielä.

• ggnojoP

hetki, jolloin leukaperiini tartuttiin rykästiin
      pois lämpimästä makuupussista, johon kaikki tuo-
      tiin tarvitsematta tehdä mitään muuta kuin potkas-
      ta ja ilmoittaa, että on vielä nälkä....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe