2017. Järjestö kiellettiin Suomessa vuonna 2020.
KUVA: JOONAS SALO / IS
Vesa Sirén
0:44
YHDYSVALTOJEN ulkoministeriö lisäksi Pohjoismaisen vastarintaliikkeen (PVL) terroristijärjestöjen listalleen perjantaina.
Se nimeää Tor Fredrik Vejdelandin, Pär Öbergin ja Leif Robert Eklundin liikkeen johtohahmoiksi ja luokittelee heidät terroristeiksi.
Se tarkoittaa, että johtohahmojen mahdollinen omaisuus Yhdysvalloissa jäädytetään eivätkä Yhdysvaltojen kansalaiset saa käydä liiketoimia kolmikon kanssa. Muitakin rajoituksia mainitaan.
Ministeriön mukaan PVL on Ruotsin suurin uusnatsiryhmä, jolla on osastoja Norjassa, Tanskassa, Islannissa ja myös Suomessa, jossa se on ollut kielletty vuodesta 2020.
Myös esimerkiksi Helsingin käräjänoikeus katsoi joulukuussa 2022, että kielletyn järjestön toimintaa on jatkettu muilla nimillä.
Käydä kauppaa USAn kansalaisten kanssa ja tehdä liiketoimintaa
Kohta ei saa perussuomalaiset kaan
Anonyymi-ap
6
97
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki Perussuomalaiset firmat menee USAssa pannaan
- Anonyymi
Ja nekin jotka tekevät yhteistyötä perussuomalaiset kanssa panaaan USAssa museot yms firmat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nekin jotka tekevät yhteistyötä perussuomalaiset kanssa panaaan USAssa museot yms firmat
Osa Persuista luokiteltu USAssa terroristeja
- Anonyymi
Samanlainen partaturpa veitsen heiluttaja
Kuin Turun vaikka suomalaisia - Anonyymi
Uhkaa ihmisiä ja haukkuu yritystä kaupungin valtuuston uhkaaja huomio vaan itsestään muualla että Oulun puukottaja kaltainen saa häärätä vapaasti
Hyvä; Persut ja terroristit samalla viivalle - täysin turhina!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408