Häntä en koskaan unohda

vio-letti

Kun on nyt täällä palstalla puhuttu näistä hyvistä ja huonoista hetkistä, muisteltu vähän nuoruudenrakkauksia ja ensisuudelmia, niin tuli taas mieleeni *Hän* ;)))

On se kumma että joku ihminen jää niin elävästi mieleen. Syksyllä -79 menin yhteen Tamperelaiseen tanssiravintolaan vähäksi aikaa silloisia sydänsurujani lievittämään. Tanssin muutaman kappaleen yhden kaverin kanssa ja kun oli jo myöhä, niin lupasin heittää hänet kotiin. No, juttelimme siinä matkan aikana sitä ja tätä ja hän sanoi että hänen lempikirjansa oli "Sinuhe egyptiläinen"...

Olin silloin yrittänyt sitä kirjaa kerran lukea, mutta olin vissiin liian nuori silloin enkä ollut silloin lainkaan pitänyt siitä kirjasta. No, halasimme ja erosimme, ajoin sitten silloin yöllä kotiin muutaman sata kilometriä... (olin ollut siskollani kylässä...)

En enää muista miltä hän näytti, en nimeä, emmekä ole koskaan sen jälkeen tavanneet. Mutta muistan vielä tänäkin päivänä miltä hän *tuntui*. "Sinuhe egyptiläisen" olen lukenut moneen kertaan ja se on yksi minun ehdottomista lempikirjoistani.

Ja *Häntä* en koskaan unohda... :)))

Lisää romanttisia muistoja näin kesäillan ratoksi....??? Joku?

25

1596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieläkään nuoruuden aikaista poikaystävääni, joka kylläkin sattui olemaan kihloissa ja pisti sormuksen taskuun, minut tavatessaan.
      Kihlaus purkaantui hetimiten ja seurustelin hänen kanssaan jonkun aikaa.
      Erityisesti jäi mieleen yksi erittäin luminen tien pätkä (eikä mitään katuvaloja), jota ajoimme hänen Minillään..heh..Lunta oli jokapuolella ja autossa niin lämmin ja hellä tunne, että vieläkin sydänalasta kirpaisee.
      Minä tyttö vaan päätin lähteä Hesaan ja hän jäi sinne kotiseudulle ..nyyh...
      Näitä valintoja taas....:))))

• vio-letti

Voi kun tulin niin kauhean uteliaaksi... eihän sinun vastata tarvi mutta..

Siellä kotikonnuillako se sinun "rakkaasi" vieläkin on? Tapaatko joskus ja miltä se tuntuu?

Joo, ja Mini, minunkin yhdellä nuoruuden poikakaverilla oli Mini... voi niitä aikoja, vaikka en kyllä tahtoisi enää niitä nuoruusaikoja elää uudelleen. Mutta on se kivaa ja hiukan haikeaakin muistella niitä tunteita ;)))

Minulle tulee aina kaikenlaisia tunnemuistoja kesäillan tuoksuista. Varsinkin jos on satanut ja on sellainen lämmin ilta.. oj, oj, silloin on sydän ihan pakahtua...

• vio-letti kirjoitti:

Voi kun tulin niin kauhean uteliaaksi... eihän sinun vastata tarvi mutta..

Siellä kotikonnuillako se sinun "rakkaasi" vieläkin on? Tapaatko joskus ja miltä se tuntuu?

Joo, ja Mini, minunkin yhdellä nuoruuden poikakaverilla oli Mini... voi niitä aikoja, vaikka en kyllä tahtoisi enää niitä nuoruusaikoja elää uudelleen. Mutta on se kivaa ja hiukan haikeaakin muistella niitä tunteita ;)))

Minulle tulee aina kaikenlaisia tunnemuistoja kesäillan tuoksuista. Varsinkin jos on satanut ja on sellainen lämmin ilta.. oj, oj, silloin on sydän ihan pakahtua...

taida enää siellä olla hänkään, muuttanut pois jo ajat sitten.
        Kerran tavattiin Pohjanmaalle menevässä junassa ja hieman muistoja lämmiteltiin, mutta siihen sekin jäi.
        Olisi kiva tietää hänenkin elämästään jotakin. Ja tietysti, että muisteleekohan hän vielä joskus minua.....hmm hmmm

• vio-letti
        guassiN kirjoitti:

taida enää siellä olla hänkään, muuttanut pois jo ajat sitten.
        Kerran tavattiin Pohjanmaalle menevässä junassa ja hieman muistoja lämmiteltiin, mutta siihen sekin jäi.
        Olisi kiva tietää hänenkin elämästään jotakin. Ja tietysti, että muisteleekohan hän vielä joskus minua.....hmm hmmm

Juu, sain minäkin silloin kauan sitten kortin jälestäpäin... en vastannut, mitenkähän se juttu olisi mennyt jos olisin...mutta kun oli monta monessa, papuja padassa..

Minulla on tällainen ajatus, että meille tarjotaan tässä maailmassa rakkautta vaikka kuinka paljon, mutta enimmän osan siitä tarjotusta rakkaudesta me torjumme. Useimmiten syynä on se että sattuu elämään parisuhteessa ja sen hintana on paljosta rakkaudesta kieltäytyminen.

Muisteleekohan..? Kyllä varmaan muistelee...

• vio-letti kirjoitti:

Juu, sain minäkin silloin kauan sitten kortin jälestäpäin... en vastannut, mitenkähän se juttu olisi mennyt jos olisin...mutta kun oli monta monessa, papuja padassa..

Minulla on tällainen ajatus, että meille tarjotaan tässä maailmassa rakkautta vaikka kuinka paljon, mutta enimmän osan siitä tarjotusta rakkaudesta me torjumme. Useimmiten syynä on se että sattuu elämään parisuhteessa ja sen hintana on paljosta rakkaudesta kieltäytyminen.

joku tulee tänne kotiin tuota rakkauttaan tarjoamaan?
        Jos minä oikein toivon niin voihan tuo ovikello soida joku kaunis ilta. Ja sitten kyllä avaan...:)))

• Mark
        vio-letti kirjoitti:

Siinä se oli. Tarjotusta tunteesta kieltäytyminen. Niin tuttua, niin monessa tilanteessa, milloin ujoudesta, milloin "järkisyillä". Tämän elämän voi elää vain kerran, ja se on valintoja täynnä.

• Mark kirjoitti:

Siinä se oli. Tarjotusta tunteesta kieltäytyminen. Niin tuttua, niin monessa tilanteessa, milloin ujoudesta, milloin "järkisyillä". Tämän elämän voi elää vain kerran, ja se on valintoja täynnä.

naisena tässä oli kyse juuri järki syistä.Tunteet tulee aina vähän jälkijunassa...

• vio-letti
        guassiN kirjoitti:

joku tulee tänne kotiin tuota rakkauttaan tarjoamaan?
        Jos minä oikein toivon niin voihan tuo ovikello soida joku kaunis ilta. Ja sitten kyllä avaan...:)))

Onhan sitä rakkautta koko maailma täynnä jos ajattelee niin, että pitäisi yhteyttä niihin rakkauksiin joita on ollut eikä niitä hetikohta heittäisi romukoppaan kun tulee parisuhde eteen. Mutta useimmiten se on sen parisuhteen hinta, koska se on meidän käsityksemme parisuhteesta, että nyt se on "vain me".

Sitten kun parisuhde menee päin helvettiä, - niinkuin se tekee monessa tapauksessa -, niin monet jää kovin yksin. En minä nyt tiedä jos asia sinun kohdalla on niin, mutta monta kertaa se on niin. Vai olenko taas käsittänyt tämän maailman menon päin mäntyä? ;)

• vio-letti kirjoitti:

Onhan sitä rakkautta koko maailma täynnä jos ajattelee niin, että pitäisi yhteyttä niihin rakkauksiin joita on ollut eikä niitä hetikohta heittäisi romukoppaan kun tulee parisuhde eteen. Mutta useimmiten se on sen parisuhteen hinta, koska se on meidän käsityksemme parisuhteesta, että nyt se on "vain me".

Sitten kun parisuhde menee päin helvettiä, - niinkuin se tekee monessa tapauksessa -, niin monet jää kovin yksin. En minä nyt tiedä jos asia sinun kohdalla on niin, mutta monta kertaa se on niin. Vai olenko taas käsittänyt tämän maailman menon päin mäntyä? ;)

oikein olet käsittänyt. Sitä kun elää pitkässä parisuhteessa, lakkaa jostain syystä pitämästä yhteyttä kaikkiin miespuolisiin ystäviinkin.Nyt sitten harmittaa.
        Mutta ei kait ne hukkaan heitettyjä nämä kiinteän parisuhteen vuodetkaan ole. Pitäisi vaan yhtäkkiä kyetä luomaan uusi ystäväjoukko, jossa kaikki eivät olisi viin tiivisti naimisissa.Eikähän ne täältä kotoa tule hakemaan...:))))

• nainen
        Mark kirjoitti:

Joku joskus käsitteli minua kuin sulaa vahaa ja sitten hylkäsi. Sitä hän ei tiedä, että vielä nytkin, vuosien kuluttua, ajattelen häntä päivittäin.

Heitti käyttökelpoisen rakkauden hukkaan, mutta hän suoritti valintansa ja minun oli siihen tyytyminen, mutta häntä en unohda koskaan.

• Mark
        nainen kirjoitti:

Joku joskus käsitteli minua kuin sulaa vahaa ja sitten hylkäsi. Sitä hän ei tiedä, että vielä nytkin, vuosien kuluttua, ajattelen häntä päivittäin.

Heitti käyttökelpoisen rakkauden hukkaan, mutta hän suoritti valintansa ja minun oli siihen tyytyminen, mutta häntä en unohda koskaan.

Ymmärsikö hän miten "vahaa" olit? Ehkä hän, nuorena ja epätietoisena itsekin, jännitti ja epäili itsensä ulos tilanteesta?

Tässä sitä ollaan: keski-iässä, viisaampana, rohkeampana, taitavampana kuin koskaan aikaisemmin, mutta mielenkiinnottomana, iskukyvyttömänä, kulahtaneena, vetovoimattomana.

• vio-letti
        Mark kirjoitti:

Ymmärsikö hän miten "vahaa" olit? Ehkä hän, nuorena ja epätietoisena itsekin, jännitti ja epäili itsensä ulos tilanteesta?

Tässä sitä ollaan: keski-iässä, viisaampana, rohkeampana, taitavampana kuin koskaan aikaisemmin, mutta mielenkiinnottomana, iskukyvyttömänä, kulahtaneena, vetovoimattomana.

Olisikohan se niin että nykyään ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa nämä viisaat, taitavat ja rohkeat keski-ikäiset pyytävät elämältä vielä sitä uutta kierrosta? Painolastina saattaa kuitenkin olla kaikenlaiset pelot ja peikot joita on tullut elämäntaipaleella kerättyä sinne eräreppuun matkamuistoiksi. Sen repun raahaaminen vie sitten kaikki veto-voimat.

Kannattaa kyllä joskus välillä penkoa sitä reppua ja heitellä niitä turhia rojuja sieltä pois. Sitten se taival taas voi jatkua paljon keveimmin askelin...

• Mark
        guassiN kirjoitti:

oikein olet käsittänyt. Sitä kun elää pitkässä parisuhteessa, lakkaa jostain syystä pitämästä yhteyttä kaikkiin miespuolisiin ystäviinkin.Nyt sitten harmittaa.
        Mutta ei kait ne hukkaan heitettyjä nämä kiinteän parisuhteen vuodetkaan ole. Pitäisi vaan yhtäkkiä kyetä luomaan uusi ystäväjoukko, jossa kaikki eivät olisi viin tiivisti naimisissa.Eikähän ne täältä kotoa tule hakemaan...:))))

Ystävyyssuhde on kuin palovakuutus: se on hankittava ennen kuin sitä tarvitaan. Kun talon nurkka on tulessa, on myöhäistä soitella vakuutusfirmasta tarjouspyyntöjä.

Kun parisuhde katkeaa (vaimo päättää vaihtaa varakkaampaan, mies nuorempaan... tai voihan sitä jäädä leskeksikin yllättäen), huomaa olevansa yksin, HYVIN yksin, jos elämä on ollut vain sitä parisuhdetta.

• Mark kirjoitti:

Ystävyyssuhde on kuin palovakuutus: se on hankittava ennen kuin sitä tarvitaan. Kun talon nurkka on tulessa, on myöhäistä soitella vakuutusfirmasta tarjouspyyntöjä.

Kun parisuhde katkeaa (vaimo päättää vaihtaa varakkaampaan, mies nuorempaan... tai voihan sitä jäädä leskeksikin yllättäen), huomaa olevansa yksin, HYVIN yksin, jos elämä on ollut vain sitä parisuhdetta.

Ja vaikka ystäviä olisikin on niin hemmetin ylpeä ihminen, ettei haluaisi vaivata heitä omilla asioillaan. Pitäisi opetella olemaan avoimempi ja nöyrempi ihminen...siinä olisikin tekemistä koko loppu iäksi.:)))

• Felixman

-Sitä naista en unohda koskaan- Tapasin aikoinaan Helsingissä opiskelemassa ollessani Hämäläisten talolla erään mieleeni jääneen naisen. Tapasimme tansseissa ja tuli kovan ukonilma, paukkui ja salamoi niin hemmetisti. Tämä tyttö (nainen) pelkäsi tosissaan ja lupasi minut lähellä olevaan asuntoonsa. Olin koko yön hänen turvanaan. En myöskään tiedä hänen nimeään, enkä ole tavannut sen jälkeen. Luvattiin käydä myöhemminkin ko. talolla tansseissa. Hän palaa aina joskus mieleeni uudelleen....

• vio-letti

Niin, on se kumma että vaikka tapaa varmaan satoja ihmisiä elämänsä aikana, niin joku jää niin elävästi mieleen, että sen ihmisen melkein voi "tuntea" lähellään jos häntä ajattelee.

Niin ja sitten olen joskus ajatellut että muistaakohan se toinen minut myös? Ja millaisena?

Olisi kyllä kiva joskus tavata se muistojen henkilö ja kokea, josko hän yhtään muistuttaisi sitä omaa mielikuvaa. Sillä mielikuviahan ne muistot vain ovat.. :)

• monesta
        vio-letti kirjoitti:

Niin, on se kumma että vaikka tapaa varmaan satoja ihmisiä elämänsä aikana, niin joku jää niin elävästi mieleen, että sen ihmisen melkein voi "tuntea" lähellään jos häntä ajattelee.

Niin ja sitten olen joskus ajatellut että muistaakohan se toinen minut myös? Ja millaisena?

Olisi kyllä kiva joskus tavata se muistojen henkilö ja kokea, josko hän yhtään muistuttaisi sitä omaa mielikuvaa. Sillä mielikuviahan ne muistot vain ovat.. :)

Onhan noita muistoja tullut, kuka sitten olisi se hän.
        Ensirakkaus on ilman muuta hän, tapasimme 23 vuoden eron jälkeen. Pyöristynyt oli ja vähän ennenaikojaa vanhentunut, johtuen varmaan savukkeista, joita oli jossain elämänsä vaiheessa oppinut polttamaan, mutta hymy ja silmät oli ihan entisellään:)
        Toinen hän, oli se oikea, joka tosin oli minulla vain lainassa joskus. Minä rakastuin, hänelle olin se viimeinen kokemus, ennenkuin hän meni naimisiin avokkinsa kanssa.
        No mutta nyt on taas se tilanne, että jossain hän, tuntee sen saman ikävän ja saman tyhjyyden;)

• Felixman
        monesta kirjoitti:

Ensirakkaus on ilman muuta hän, tapasimme 23 vuoden eron jälkeen. Pyöristynyt oli ja vähän ennenaikojaa vanhentunut, johtuen varmaan savukkeista, joita oli jossain elämänsä vaiheessa oppinut polttamaan, mutta hymy ja silmät oli ihan entisellään:)
        Toinen hän, oli se oikea, joka tosin oli minulla vain lainassa joskus. Minä rakastuin, hänelle olin se viimeinen kokemus, ennenkuin hän meni naimisiin avokkinsa kanssa.
        No mutta nyt on taas se tilanne, että jossain hän, tuntee sen saman ikävän ja saman tyhjyyden;)

Elämän kiitoradalla on monenlaista kulkijaa. Toiset kiitävät ohitsemme, toisten luona on pakko pysähtyä, joku heistä jää ikuisesti mieleen.....

• vio-letti
        monesta kirjoitti:

Kovin nätisti kirjoitit rakkaus-muistoistasi :)

Sattui vähän tuo että olit "lainannut" ja rakastunut. Itse olin syypää sellaisen tuskan tuottamiseen kun "joku" rakastui...

No sellaisessa tilanteessa se suhteessa elävä osapuoli tuntee tietysti tehneensä "oikein" kun valitsee sen vakisuhteen, mutta se "oikeinteko" tuottaa tietysti tuskaa jollekin toiselle... niin..

Joku on sanonut että elämässä on vain kaksi pakkoa; on pakko kuolla ja on pakko valita. Ainahan sitä toivoo että tekee sen "oikean" valinnan, mikä se nyt sitten onkin. Se ei silti merkitse sitä ettei se oikeakin valinta sattuisi.

Kosketit...

• mamma

hei! olen kanssa miettinyt että lukisen sen kirjan onko se hyvä lukea? vai onko pitkävetinen? en ole vielä kädessä pitänyt, mutta miettinyt olen sen lukemista,
      ehdoittaisin sulle kanssa hyvää kirjaa yksi kuitenkin monien joukosta on prisessa hunnun takana ,tosi hyvä kannattaa lukea sen saa kirjastosta. hyvää lukuhetkeä,

• vio-letti

Tämä kirjamaku kun on kovin erilainen eri ihmisillä, niin on oikeastaan vaikea sanoa toiselle mitään... no, minä siitä Sinuhesta kyllä kovasti pidän ja olen sen lukenut useamman kerran.

Tästä mielikirja-aiheesta pitäisi oikeastaan aloittaa uusi ketju.. eikös vaan?
        Mukavaa kirjakesää vaan sinullekin :)

• ymmärtäminen

Sinuhe egyptiläinen on sellainen teos, että se antaa aina uuden näkökulman ihmiselle eri ikävaiheissa.
        Itse luin teoksen kun olin vähän päälle 20v ja ymmärsin täydellisesti nuorta Sunuhea. Se vanha tuntui homeiselta...
        Seuraavan kerran luin sen ollessani 39v. Jessus, miten näkökulma olikin muuttunut! Ahmin kirjat (minulla kahdessa osassa) yhtä soittoa.

Seuraavan kerran tarttunen siihen kun olen päälle 50v tai myöhemmin.

Olen kuullut kerrottavan, että Mika Waltari olisi saanut "päähänsä" egyptiläiset ollessaan kesämökillään. Hän oli, kuulemma, viettänyt kesänsä mökin ullakolla ja kirjoittanut, kirjoittanut ihan koko ajan. Tuon kesän jälkeen hän oli tarvinnut psykiatrista hoitoa saadakseen egyptiläiset päästään. Oli puhunut jotain sekavia automaattikirjoituksesta, jossa hänen olisi käsketty kirjoittaa tämä tarina!
        On myös tiedetty, että Waltari ei ollut ollut kiinnostunut tuota kesää aiemmin Egyptistä, saati että olisi tutkinut sen arkeologiaa. Siksi maailmaa on hämmästyttänyt hänen tarkat kuvauksensa egyptiläisten elinolosuhteista.

Sinuhessa käytetty kirjoitustyyli ei ole Waltarille tyypillinen verraten hänen muihin teoksiinsa.

Toivotan elämyksellisiä lukuhetkiä - teos pitää ehdottomasti lukea!

• jpntar
        ymmärtäminen kirjoitti:

Sinuhe egyptiläinen on sellainen teos, että se antaa aina uuden näkökulman ihmiselle eri ikävaiheissa.
        Itse luin teoksen kun olin vähän päälle 20v ja ymmärsin täydellisesti nuorta Sunuhea. Se vanha tuntui homeiselta...
        Seuraavan kerran luin sen ollessani 39v. Jessus, miten näkökulma olikin muuttunut! Ahmin kirjat (minulla kahdessa osassa) yhtä soittoa.

Seuraavan kerran tarttunen siihen kun olen päälle 50v tai myöhemmin.

Olen kuullut kerrottavan, että Mika Waltari olisi saanut "päähänsä" egyptiläiset ollessaan kesämökillään. Hän oli, kuulemma, viettänyt kesänsä mökin ullakolla ja kirjoittanut, kirjoittanut ihan koko ajan. Tuon kesän jälkeen hän oli tarvinnut psykiatrista hoitoa saadakseen egyptiläiset päästään. Oli puhunut jotain sekavia automaattikirjoituksesta, jossa hänen olisi käsketty kirjoittaa tämä tarina!
        On myös tiedetty, että Waltari ei ollut ollut kiinnostunut tuota kesää aiemmin Egyptistä, saati että olisi tutkinut sen arkeologiaa. Siksi maailmaa on hämmästyttänyt hänen tarkat kuvauksensa egyptiläisten elinolosuhteista.

Sinuhessa käytetty kirjoitustyyli ei ole Waltarille tyypillinen verraten hänen muihin teoksiinsa.

Toivotan elämyksellisiä lukuhetkiä - teos pitää ehdottomasti lukea!

nyt tytärtäni paremmin...:)))) Hän,kun on ahminut tuota kirjaa jo vuosia (huh, kuinkahan monia kertoja siihen mahtuu), ja aina se tuntuu olevan yhtä hyvä..

• kai-de-puu
        jpntar kirjoitti:

nyt tytärtäni paremmin...:)))) Hän,kun on ahminut tuota kirjaa jo vuosia (huh, kuinkahan monia kertoja siihen mahtuu), ja aina se tuntuu olevan yhtä hyvä..

Oikein hyviä kommentteja oli useat.
        Kirjan viisaudet ei kaikki avaudu ensikerralla ja riippuu hankituista vuosien elämänkokemuksesta joidenkin ymmärtäminen.
        Sellainen henkilö ,joka sanoo lopettaneensa kirjan lukemisen liian raskaana ei ole ymmärtänyt lukemaastaan mitään.
        Kirjan erikoinen ja hauskasti verhottu huumori on juuri yksi parhaita sen ominaisuuksia.Myös itsensä samaistamine milloin mihinkin kirjan henkilöön onnistuu ja myös useita ystäviä voi nähdä vilahtelevan sivuilla.
        Esim . orja Kaptahin toteamus;varastin vain kohtuullisesti,myös isäntäni etua ajatellen on mainio lausahdus.Vastaavia ja vielä moninverroin parempia ja monilta elämänaloilta on kirja pullollaan.
        Lukeminen kannattaa aina...

• ggnojoP

Hän oli sinisiin puettu nuori enkeli - silloin...
      Hän sai nuoren mahlani juoksevaksi - silloin...
      Hänet syliin saatuani satoi tihkua - silloin...
      Hänen pehmoisiin huuliinsa uppouduin ja valmist...
      Mitä hittoa! Leivänjämiä tunkeutui hänen suustaan
      omaani ja yök! Sininen hetki oli ohi.
      - silloin joskus...

Minun tuuriani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe