On muitakin kuin Jeesus ja Allah. Korkeampi voima. Se pitää kumota. Ei myyttejä. Miten kumoat?
Rajapinta jumaliin
5
246
Vastaukset
Jos olisi jokin korkeampi voima, niin se ei vaikuta millään tavalla maailmassa: sillä ei ole mitään merkitystä. Ja kun siitä ei ole mitään näyttöä, niin ei ole perusteltua uskoa siihen. Se voidaan jättää huomiotta uskontojen kritiikissä.
"Korkeampi voima. Se pitää kumota. Ei myyttejä. Miten kumoat?"
Wikipedian mukaan Suomen väkimäärä on 5 616 923. Avaajan mukaan 20% suomalaisista uskoo korkeampaan voimaan. Kysytään noilta uskovaisilta määritelmä korkeammasta voimasta. Saamme 1 123 384 erilaista ja keskenään ristiriitaista korkeampaa voimaa. Kas näin, korkeampi voima on todettu subjektiiviseksi deluusioksi ja tuli kumotuksi.- Anonyymi
Ateistien määrällä vähäisellä sekä
Ei mitään yhteistoimintaa keskenään
Totuus ei elä siinä poppoossa. - Anonyymi
mielisairauksia on lukuisia erilaisia , yleisin on tämä mielikuvituskaveriin uskominen
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18622066/uskonnollinen-fanatismi-on-kaikkein-vaarallisin-ilmio
Uskonnollinen dogmaattinen fanaattisuus liittyy ihmisluonnon kaikkiin puoliin, myös rationaalisiin ja irrationaalisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329