Moni kauhistuu Israelin nykyisiä sotavaunuja, Merkava-taistelupanssarivaunuja. Ne ovat to viimeisintä teknologiaa, mutta jo muinaisina aikoina Jahve ajoi Merkava-vaunuilla. Katsokaapa linkin takana olevaa kuvaa, jossa Jahve istuu valtaistuimellaan, jonka alla on pyörät kuten Hesekielin kirjan 1. luvussa ja Israelin Merkava -taistelupanssarivaunuissa.
Psalmin sanojen mukaan: "Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen." Mikään Hamasin tai Hizbullahin PST-ase ei pysty näihin sotavaunuihin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yahweh
Israelin sotavaunut on Jahven suunnittelemia
15
211
Vastaukset
- Anonyymi
Se pv ei ole kaukana, kun Israelilaiset ajetaan omasta maastaan pois!
- Anonyymi
Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi...
- Anonyymi
Jo Jeesus ajeli aikoinaan Jawa-moottoripyörällä. Ei hän millään aasilla kehdannut ratsastaa, vaikka niin valehdellaan.
- Anonyymi
jee jee jeesus ajaa mopolla 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Onko Jahve olemassa?
"...Hesekielin kirjan 1. luvussa..."
Hesekielin kirjan ensimmäinen luku on vuohipaimenen ihmettelyä kun näkee ensimmäistä kertaa Egyptin sotavaunut ja niissä olevan pyörän. Juudean kukkuloilla vuohia paimentaessa ei tarvittu pyörää, joten vuohipaimenet eivät edes tunteneet pyörää.- Anonyymi
Häh, hehän olivat ihan päästä pyörällään.
- Anonyymi
Sotavaunuja on ollut 3500 eaa. lähtien. Raamattu kertoo sotavaunuista moneen otteeseen aina Mooseksenkirjoista lähtien. Ne toimitettiin pakkosiirtolaisuuden aikana. Hesekiel vietiin pakkosiirtolaisuuteen 597 eaa. En usko, ettei hän olisi kuullutkaan sotavaunuista.
Anonyymi kirjoitti:
Sotavaunuja on ollut 3500 eaa. lähtien. Raamattu kertoo sotavaunuista moneen otteeseen aina Mooseksenkirjoista lähtien. Ne toimitettiin pakkosiirtolaisuuden aikana. Hesekiel vietiin pakkosiirtolaisuuteen 597 eaa. En usko, ettei hän olisi kuullutkaan sotavaunuista.
Esimerkiksi Ramses Suuren (Ramses II) sotaretki heettiläisiä vastaan 1274 eaa oli niin ihmeellinen vuohipaimenten mielestä, että he ottivat taistelun voiton ylistysrunon (Pentaurin runo) ja tekivät siitä Jahven ylistyslaulun eli Israelilaisten laulun, joka on Genesis 15 luvussa. Vuohipaimenet vaihtoivat runossa Ramseksen Jahveen. On hyvin mahdollista, että nuo vuohipaimenet olivat niin alkeellisia, että jopa Egyptin sotavaunut ja pyörä tuntuivat yliluonnolliselta teknologialta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kadešin_taistelu
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pentaur
- Anonyymi
eli sait idean merkava panssarivaunuun , kun kirjoitin nauraneeni tavallisella singolla tuhottuun vaunuun
- Anonyymi
Miksi täällä keskustellaan Israelista? Tämä on ateismi-palsta. On ihan erikseen palsta juutalaisuudesta.
- Anonyymi
NEHÄN SAI HYVÄÄ OPPIA AIKOINAAN AATULTA
- Anonyymi
Israel on rikollisvaltio, joka miehittää palestiinalaisten maita ja ryöstää ne itselleen.
https://yle.fi/a/74-20100553- Anonyymi
Palestiinalaisalueilta tehdään terrori-iskuja Israeliin. Miksei näiden terroristien jahtaaminen ole sallittua?
Muutenkin YK:lla voi pyyhkiä persettä. Se on täysin munaton ja paska järjestö kun ei ole saanut Ukrainan sotaa loppumaan. Julkeuden huippu on se, että sotarikollinen ryssä on tällä hetkellä turvallisuusneuvoston puheenjohtaja. Jos YK haluaa palauttaa uskottavuuden niin sen pitäisi potkaista ryssä ulos YK:sta kuten NL erotettiin kainsainliitosta kun se hyökkäsi Suomeen 1939. - Anonyymi
Mikä ihmeen palestiina? Se ei ole koskaan ollut valtio tai kansa vaan on pelkkä kreikkalaisen historioitsijan Herodotoksen keksintö, jonka roomalaiset miehittäjät ottivat vittuillessaan käyttöön kun ajoivat israelilaiset maanpakoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361