Berlusconi moitti suomalaista ruokaa

Olen suomalainen

On se pentele, kun tänne tulee joku ulkomaanpelle(berlusconi) moittimaan Suomalaista ruokaa.
Täällä Suomessa tehdään laaturuokaa.
Italian ruoka on perseestä, eihän siellä osata tehdä muuta kun pizzoja.
Nekin sellaisia lättänöitä, ettei sitä pizzaksi uskoisi jos ei kerrottaisi.

33

1979

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakohihna

Italialainen ruoka on öh ... pastaa sillai ja pastaa tällai.

Paina paina Italia!

• jäi

Parmankinkku(ilmakuivattu)muutama vuosi sitten lautaselle, täyttä moskaa ja maistui pahalta,
        http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id13647.html

Norskit sentään tietää, mitä ne tekee, ilmakuivaavat turskaa ja laittavat kuivan turskan tunkioon, vartoovat vähän aikaa ja syövät tunkion;)

• Tutti Spagetti

Kymmenkunta vuotta sitten italialaiset viininviljelijät jäivät kiinni hyönteismyrkyn lisäämisestä valkoviiniin. Tarkoitus oli parantaa viinin säilyvyyttä. Itkivät sitten yhteen ääneen, että yhteiskunnan olisi pitänyt tukea niitä viinin huonon menekin takia. Elintarvikevirasto on hyvissä käsissä.

• Kaikki Hyvin?

Italiassa lisäsivät myös metanolia viineihinsä, lisäämään alkoholi-% ja makeutta.

Metanoli on tosiu myrkyllinen ja tappaa tai aiheuttaa sokeutta.

• viinien ostelun
        Kaikki Hyvin? kirjoitti:

Italiassa lisäsivät myös metanolia viineihinsä, lisäämään alkoholi-% ja makeutta.

Metanoli on tosiu myrkyllinen ja tappaa tai aiheuttaa sokeutta.

jo vuosia sitten. Suosittelen samaa, Mr. B. vastamaan sanoistaan, paikallinen viininviljelyväestö kiittää kyllä sitten oikeaa miestä

• Silvio Berlusconi on armoitettu kansankiihottaja, muttei mikään arvostettu valtiomies. Lisäksi hänellä ovat tiedotusvälineet omissa hoteissaan, joten viesti menee varmasti perille eikä arvostelua ainakaan Italiassa luulisi esiintyvän.

Tosin pääministerinsä vuoksi ei pidä syyllistämän kaikkia italialaisia. Elintarvikevirasto tuli sinne, missä sitä valvottavaa eniten piisaa.

• Olen suomalainen

Elintarvikevirasto tuli oikeaan maahan eli Suomeen.
        Jos se olisi Italiassa, niin kaikkialla syötäisiin pizzaa, ja jotakin makaroni paskaa.
        Berlusconin kaltaiset ihmiset kuuluvat linnaan.

• Nötte
        Olen suomalainen kirjoitti:

Elintarvikevirasto tuli oikeaan maahan eli Suomeen.
        Jos se olisi Italiassa, niin kaikkialla syötäisiin pizzaa, ja jotakin makaroni paskaa.
        Berlusconin kaltaiset ihmiset kuuluvat linnaan.

Älä nyt intoile liikaa.Tänne kyllä Lipposen mukaan piti tulla em. viraston.Kyseessähän oli hänen viimeinen epätoivoinen vetonsa ja muka valttikorttinsa Jäätteenmäen nujertamiseksi niissä ns. pääministerivaaleissa.

• Italiaan että

Ihan heti ei tarvitse odottaa suomalaisia turisteja sinne. Oliko Corriere della Sera Berlusconin omistuksessa? Pistin sinnekin vähän palautetta!

• ja huijari

Sanottua jo 2003:

On a proposal to base an EU food standards agency in Finland, rather than the Italian city of Parma:
      "Parma is synonymous with good cuisine. The Finns don't even know what prosciutto is. I cannot accept this."

Italialaiset muutenkin "kuuluisia" moraalistaan. Parman elintarvike virasto muistuttaakin minua vielä pitkään parmalat:n sotkuista :)

Korruptoitunut rikollinen vain jatkaa maan johdossa, kertonee jotain myös kansasta?

Persettäsi jos yrittävät nuolla, niin tarkistapa suu.. on nimittäin paskaisempi kuin perseesi.

• martti vainaa

Aletaanhan poikotoimaan kaikkia italialaisia tuotteita kostoksi sille makaronihousulle ja sen paskalle maalle!

• fdhdgdfg

Omalle maalleen tuollaisista lausunnoista vaan saa hirveetä häpeää. Toivottavasti äänestäjät siinäkin maassa oppisivat viimeinkin jotain.

• ruokamme

Suomalaisen ruuan myrkyttää AIV-rehu.AIV pilaa maidon,juustot ja lihan bakteeri-itiöillään aiheuttaen niveltulehduksia,sokeritautia ja monia muita ongelmia,joita ei ollut vielä -50 luvulla,jolloin karja ruokittiin kuivaheinällä.Juustokin oli juustoa,eikä nykyistä mautonta tatinaa.Kai muistatte?

• Nötte

käytettiin jo 50-luvulla ainakin eteläisessä Suomessa aivan yleisesti isoilla maitotiloilla.Luultavasti niveltulehduksia ja sokeritautia on ollut aina,esiintyyhän niitä nytkin esim.vegaaneillakin .Ja mitäs lehmät silloin söivät laidunkaudellaan,kuivaheinää vai?

• edes silloin
        Nötte kirjoitti:

käytettiin jo 50-luvulla ainakin eteläisessä Suomessa aivan yleisesti isoilla maitotiloilla.Luultavasti niveltulehduksia ja sokeritautia on ollut aina,esiintyyhän niitä nytkin esim.vegaaneillakin .Ja mitäs lehmät silloin söivät laidunkaudellaan,kuivaheinää vai?

Paskapuhetta,kaikki heinä tehtiin heinäseipäille.Onhan niitä bakteeriruokia muitakin.Laidunruoho ei ole säilörehua.Nykyään jopa lisätään bakteereja maitotuotteisiin ja seurauksista ei ole mitään väliä.Valiolla näyttää kaikissa tuotteissa olevan tätä paskaa,siksi en syö enää sen firman tuotteita.Lisäksi se teki pitkään salassa juustoja geenimanipoidulla juustonjuoksuttimella,jonka se vuosi sitten kaikessa hiljaisuudessa poisti,syy on arvattavissa.

• on se

...aasiksikaan sitä ei voi sano, meinaan kun aasikin on viisaampi kuin perluskooni. Perluskooni ei vissiin tunne sananlaskua että; se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Taitaa "mies" pelätä meitä kun moista puhuu. Ja josseivät suomen herrat ja rouvat murahda, niin ei ne ole sen parempia kuin perluskooni. Näin on jämpti.

• mistä kenkä puristaa

Berluskuonaa ottaa päähän kun ilmaiset lounaat alkavat kohta olemaan ohi ja on aika siirtyä leivättömän pöydän ääreen. On aivan oikein panna huijarit ruotuun, EU:n rahoitus vaan vaakalaudalle niin päästään ääliöistä.

Sitten tällä voi hyvinkin olla keppihevosen rooli, aivan kuin Lipponen tarvitsi vetoapua, onko nyt Halosen vuoro? Oikea noottikriisi! :)

Tällä ehkä yritetään moittia Suomen linjaa ja kääntää huomio pois olennaisesta, EU:n perustuslaki on petojen sukua, se on susi jo syntyessään. Ei onnistu Berluskuona, Suomi ei taivu tahtoosi.

Soini jo Presidentiksi - ei enää EU-spaghettia

• Syötetty?

En ihmettele päläpättäjän irvailua,jos sille jotkut meni syöttämään jotain omituista. Niinkuin nykykokkien on näköjään tapana sotkea hyvätkin ruokatarpeet ihan paskaksi,kun pitää taiteilla ja maustaa ja tälläillä muutama banaanin kuoren pätkä ja siihen papuja ja sinappia.

Niin sitten on muka hienoa,että.

Olisivat mätkässy tuommoiselle konnalle poron koparakeittoa ja ruotsista hapansilakkaa jälkiruuaksi. Ja risiiniöljy ryypyt päälle,niin olisi mukava seurata EU:n kokouksia,missä se on mukana.

• moittii

>>Tiistaina Berlusconi kaatoi lisäsuolaa suomalaisten haavoihin toivomalla, että komission puheenjohtaja José Manuel Barroso pitäisi Parman kinkkua suomalaista savuporoa tai kalaa parempana.
        "Olen käynyt Suomessa ja minun on pitänyt sietää suomalaista ruokaa, joten olen kyllä pätevä vertaamaan (keittiöitä)", Berlusconi sanoi.>>

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979988035

• Ei Italialle
        moittii kirjoitti:

>>Tiistaina Berlusconi kaatoi lisäsuolaa suomalaisten haavoihin toivomalla, että komission puheenjohtaja José Manuel Barroso pitäisi Parman kinkkua suomalaista savuporoa tai kalaa parempana.
        "Olen käynyt Suomessa ja minun on pitänyt sietää suomalaista ruokaa, joten olen kyllä pätevä vertaamaan (keittiöitä)", Berlusconi sanoi.>>

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979988035

Berlusconi on ukko joka ei tiedä mitä tekee , ja mitä puhuu.
        Ensiksikin ensin haukkuu Suomalaista ruokaa, jonka jälkeen alkaa vikitellä Halosta.
        Suomalainen ruoka on parasta.

• teukka

Tehdään Berselusconista karhunhaaska niin on siitä makaroonin purijasta jotain hyötyä, mutta voi olla hyvään ruokaan tottuneet karhumme kiertävät sen kaukaa irvistellen.

• tvok

Ei tuosta nyt kannata kovin pahasti kiivastua. Olen itsekin saanut Suomessa huonoa pizzaa.
      Annetaan italialaisten elää siinä uskossa että he osaavat tehdä hyvää ruokaa ja autoja;-)
      Tai no, ainakin sitä ruokaa. Kyllähän meille suomalaisille on aivan selvää ettei Fiatista ole autoksi ja Alfa on täyttymätön unelma autosta.
      Ja nämä peijoonin pendoliinot ym...
      Noista parmasaneista ym en tiedä mitään vaikka tiettyjä ennakkoluuloja onkin. Ja niin ne viinit joista tulee krapulaakin pahempi jysäri jo neljännes lasista.
      Että tällainen laatumaa se Italia.

• Nokiakin menee paremmin

kaupaksi..

• Reiska

Nyt on sitten pukit kaalimaan vartijoina. Hyvin menee, EU!

• xzxzx
    • Caetano

...ja tottakai suomalainen reaktio oli niitit!
      Niinhän se on, että Italiassa on ruokakulttuuria, Suomessa ei.

En todellakaan ala boikotoimaan Italialaisia ruokia! Mitä mä sitten söisin? Makkarakastiketta?? No thanks!

• Makaronimaan poikia

Syö vaan pastaasi, mutta kerro Berlusconille, ettei hänestä tykätä!

• Ruokavalio

Italiassako ruokakulttuuria, salli minun hirnua, vaikka hevonen en ole =).
        Mitä kulttuuria on pizzassa??
        Jos sinun käsityksesi Suomalaisesta ruoasta on makkarakastike, niin muuta toki Italiaan sinne mutustelemaan pizzaa mafiosojen seuraan.
        Suomessa tehdään laaturuokaa, italialaiset eivät pääse lähellekkään sitä capito.

• Mässäilyä!

Niin sanottu ruokakulttuuri on pelkkää paskaa!

Katohan keskiikäisiä italialaisia,kaikki lihavia ylensyöneitä mäskipatteja. Sitä saa,mitä tilaa.

Ruoka pitää olla semmoista,ettei sitä tule liikaa syötyä. Elikkä sopivasti pahaa,mutta puhdasta.

Jos se maustetaan ja räpelletään jonninjoutavia,niin kohta ostetaan kaikenmaailman laihdutuskuureja,ja sairastetaan paskataudit,kun ei totella järkeä.

Täyspaastolle kaikki,joilla on jo viisi kiloa liikaa painoa.

Se on oikeaa ruokakulttuuria!!!

• Caetano
        Ruokavalio kirjoitti:

Italiassako ruokakulttuuria, salli minun hirnua, vaikka hevonen en ole =).
        Mitä kulttuuria on pizzassa??
        Jos sinun käsityksesi Suomalaisesta ruoasta on makkarakastike, niin muuta toki Italiaan sinne mutustelemaan pizzaa mafiosojen seuraan.
        Suomessa tehdään laaturuokaa, italialaiset eivät pääse lähellekkään sitä capito.

...paljon muutakin kuin pelkkää pizzaa! Parman kinkku, vähän toista kuin lauantaimakkara. Mitä ruokaa suomesta on muka maailmalle viety? Mämmiä? Hyvää Suomesta... Hah!

• Iso-Jorma
        Caetano kirjoitti:

...paljon muutakin kuin pelkkää pizzaa! Parman kinkku, vähän toista kuin lauantaimakkara. Mitä ruokaa suomesta on muka maailmalle viety? Mämmiä? Hyvää Suomesta... Hah!

Prostituto kinkku on ilma lhotettua pissilihaa

• Iso-Jorma
        Caetano kirjoitti:

Prostituto on ilmalahotettua pissilihaa - en tosiaankaan suosittele

• Kinkku Parmasta

Vai että makkarakastike jäi jäljelle, kun poistit listalta italialaiset ruoat.

On sulla mielikuvitusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3432
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3394
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1994
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1396
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1149
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      1005
    Aihe